Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@19:16:30 GMT

رونق تولید برگرفته از سیاستهای اقتصاد مقاومتی است

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۱۸۶۹

رونق تولید برگرفته از سیاستهای اقتصاد مقاومتی است

سعید باستانی روز دوشنبه در دیدار اعضای شورای اداری شهرستان تربت حیدریه با امام جمعه این شهر افزود: بر این اساس برای تحقق شعار سال نباید خود را محدود به برگزاری همایش و سخنرانی و یا چاپ بنر کرد بلکه تحقق رونق تولید نیازمند چند اقدام اساسی از سوی سه قوه است.
وی ادامه داد: نخستین گام در این مسیر اصلاح نظام بانکداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هیچ کشوری بانکها بابت سپرده مردم به آنها سود نمی پردازند و برای پرداخت تسهیلات به تولیدکننده نیز از وی سود 24 درصدی دریافت نمی کنند. این شیوه مرسوم در ایران شروع یک آفت و چالش جدی برای تولید بوده لذا بانکها باید از این مسیر خارج شده و فقط روی بانکداری صحیح تمرکز کنند.
این نماینده مجلس دومین گام را 'تعیین تکلیف یارانه های پنهان' عنوان و بیان کرد: سالانه 9 هزار و 300 میلیارد ریال یعنی دو برابر بودجه سال کشور یارانه پنهان شامل سوخت، انرژی و مواد غذایی بدون هدف در جامعه توزیع می شود که باید تعیین تکلیف شود.
وی گفت: قانون هدفمندی یارانه های نیازمند تغییر و بازنگری است. باید افراد کم مصرف و پرمصرف شناسایی و یارانه بر اساس عدالت توزیع شود. چنانچه این قانون اصلاح و بطور مطلوب عملیاتی شود شاهد رونق در تولید خواهیم بود.
باستانی افزود: سومین گام نظام مند نمودن بخش تولید است. مجموعه اقتصادی فاقد نظام می باشد لذا باید سامانه جامعه تجارت الکترونیک که مبنای رونق تولید است راه اندازی شود تا بتوان از این طریق آنچه را که به کشور وارد می شود و یا در داخل تولید، توزیع و قابل صادرات است به نحو مطلوب مدیریت کرد.
امام جمعه تربت حیدریه نیز در این نشست گفت: شرایطی که امروز در آن قرار گرفتیم یک پیکار با نظام سلطه و به معنای واقعی کلمه جهاد اقتصادی است که برای عبور و موفقیت در آن باید این قیام و جهاد بین مردم و مسئولان فرهنگ سازی شود.
حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا عصمتی افزود: بر این اساس باید به حاکمان آمریکا و غرب به عنوان احمقهای درجه یک نگاه کرد که در برابر جبهه حق ایستاده اند و بر همین اساس هیچگاه نباید به آنان اعتماد کرد.
وی گفت: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی با وجود همه تهدیدها، فتنه ها و تحریمها نظام جمهوری اسلامی به موفقیتهای چشمگیری در عرصه های نظامی، دفاعی، موشکی، هسته ای، علمی و پزشکی دست یافته که در ادامه می بایست این موفقیتها به عرصه اقتصادی نیز تسری یابند.
7079/6121/1858
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 اقتصاد مقاومتی انرژی پیروزی انقلاب اسلامی قانون نظام جمهوری اسلامی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۱۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده

 احسان جهانبخش  در دوره منطقه‌ای آموزش و توانمندسازی تسهیل گران اقتصاد مقاومتی که در سالن همایش هتل کوثر ارتش برگزار شد، با اشاره به اینکه از ابتدای کرونا تاکنون ۸۰ کیلومتر کانال کشاورزی توسط بسیج سازندگی احداث شده است، اظهار کرد: در حالی که قرار بود ۲۰ کیلومتر کانال کشاورزی احداث شود، اما با مشارکت مردم با ۲۰ میلیارد تومان توانستیم ۸۰ کیلومتر کانال کشاورزی احداث کنیم.
وی تاکید کرد: تمام اهداف و اقدامات سپاه و بسیج سازندگی در راستای تولید و تحقق فرامین مقام معظم رهبری است.
مسئول بسیج سازندگی لرستان با اشاره به فعالیت صندوق قرض الحسنه بسیج سازندگی، گفت: ۸۱۲ صندوق قرض‌الحسنه و ۱۴ تعاونی در استان فعالیت دارند که پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ را به جامعه هدف انجام می‌دهند.
 جهانبخش با اشاره به اینکه یک گلخانه ۳ هزار و ۲۰۰ متر در قالب دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی در حال احداث است، گفت: این گلخانه که یک کارگاه آموزشی و تولیدی است ظرف شش ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
وی بیان کرد: همچنین یک واحد کارگاه اسانس گیری ۴۰۰ متری که مربوط به خوشه گیاهان دارویی است توسط بسیج سازندگی استان در حال احداث است.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور است
  • لرستان |توانمندسازی تسهیلگران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • راحت می‌گویند از افزایش نرخ ارز سود نمی‌بریم و نقشی در آن نداریم!
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • توانمندسازی تسهیل‌گران اقتصاد مقاومتی در لرستان + فیلم
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • برگزاری دوره منطقه‌ای توانگری تسهیل گران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح