Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@05:48:52 GMT

خطر رانش کوه در شهرستان سوادکوه وجود دارد

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۱۹۲۱

خطر رانش کوه در شهرستان سوادکوه وجود دارد

ساری – ایرنا – فرماندار سوادکوه گفت : در پی بارندگی چند روز گذشته و ریزش بخشی از دامنه کوه ، همچنان با آغاز بارندگی خطر رانش مجدد کوه در این شهرستان وجود دارد .

سعید یزدانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در پی ریزش بخشی از کوه در شهرستان سوادکوه و حرکت زمین ها در دوره قبل ، با شدت بارندگی امروز در این شهرستان مجددا شاهد ریزش و رانش کوه خواهیم بود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جاده های مازندران پس از بارش های شدید یکشنبه هفته گذشته رانشی شد و هر از گاهی سقوط سنگ در این محورها گزارش می شود که تاکنون دستکم 2 کشته بر جای گذاشت.
فرماندار سوادکوه همچنین گفت : راههای فرعی و روستایی شهرستان هم که در پی بارش شدید برف و باران 26 اسفند ماه 97 مسدود شده بود ، روز گذشته با تلاش نیروهای خدمات رسان بازگشائی شد.
یزدانی افزود : هم اکنون راه دسترسی تمامی روستاهای دارای سکنه از جمله آریم ، شورکچال ، رجه ، بایعکلا ، ورپی ، برنت ، انارم ، آسه و دهمیان باز شده است .
وی ادامه داد : تنها راه روستائی که بازگشائی نشده مربوط به راه دسترسی روستای نجارکلا و لزنه است و علتش هم قرار گرفتن این روستاها در ارتفاعات البرز و زیاد بودن برف مسیر است.
شهرستان سوادکوه با داشتن 117 روستا ، دارای 90 کیلومتر راه اصلی و 700 کیلومتر راه فرعی و روستائی است .
7334/1654

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي خطر رانش كوه سوادكوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۱۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه خدمت‌رسان مردم در سیل است

علیرضا میری بنجار  بیان کرد: بارندگی‌های هفته پیش که در اقصی‌نقاط جنوب سیستان و بلوچستان بارید، بر اساس گفته‌های ریش‌سفیدان و مردم مهرستان هم در این شهرستان و هم در جنوب استان، بی‌سابقه بودند.
 
وی افزود: این بارندگی‌ها در جای‌جای سطح شهرستان به‌صورت هم‌زمان بارید که علی‌رغم خیروبرکت و سیراب‌کردن سفره‌های زیر زمینی و ذخایر آب برای تابستان، خسارات زیادی به کشاورزان، خانه‌های مردم و خصوصاً در سطح روستاها وارد کردند.
 
 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه مهرستان ادامه داد: بر اساس هشدارهای هواشناسی و جلسه ستاد بحران شهرستان، در کنار دستگاه‌های اجرایی شهرستان، به‌صورت آماده‌باش درصد برای جلوگیری از هرگونه حادثه برای کمک به مردم شریف مهرستان در آمدیم.
 
میری بنجار اضافه کرد: از اولین روز ورود سامانه در شهرستان، به فرماندهان پایگاه‌ها در همه اقشار از [عشایری، محلات، اصناف، فرهنگیان، دانش‌آموزی، جامعه زنان، و...] اعلام آماده‌باش داده شد که در اقصی‌نقاط مهرستان وضعیت بارندگی را رصد کرده و به کمک مردم بشتابند.

وی خاطرنشان کرد: در روستای کوران تعدادی از خانه‌های مردم درگیر سیل بودند که همکاران و گروهای جهادی برای کمک به محل اعزام و ضمن کمک‌رسانی، برآورد خسارت شدند و همچنین به فرماندهان پایگاه ابلاغ گردید که خانه‌های خسارت‌دیده ناشی از بارندگی‌ها مردم را جمع‌بندی و جهت کمک‌رسانی از مبادی ذی‌ربط بسیج سازندگی و قرارگاه محرومیت‌زدایی گزارش نمایند.
 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه مهرستان خاطرنشان کرد: بسیج و سپاه دوشادوش دستگاه‌های اجرایی در خدمت‌رسانی و خدمتگزاری مردم شریف مهرستان همیشه آماده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بازدید فرماندار سرباز از خسارات بارندگی و سیل از راه‌های روستایی
  • ستاد بحران: مدارس زرند فردا تعطیل است
  • سیل مرگبار در چین/ ۴ نفر جان باختند+ تصاویر
  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت
  • محور هراز مسدود است/ بارندگی در راه ها
  • بارش‌های جنوب کشور در تابستان هم ادامه خواهد داشت
  • سپاه خدمت‌رسان مردم در سیل است
  • نجات ۲۱ روستای در معرض خطر رانش سنگ و سیلاب شهرستان کلات در گرو احداث دیوار ساحلی
  • خسارت ۸۷۵ میلیارد ریالی سرمازدگی به باغات استان همدان 
  • پرشدگی سد ها به ۶۱درصد رسید / رشد ۵ درصدی بارندگی ها