Web Analytics Made Easy - Statcounter

براثر بارش باران امروز روستای دره شیخ عالی از توابع شهرستان کوهرنگ دچار رانش شد. ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴ استانها چهارمحال و بختیاری نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، بر اساس آخرین نقشه‌های هواشناسی تا اواخر روز سه‌شنبه ناپایداری‌هوا در استان تشدید می‌شود و بارش برف و باران با شدت زیاد تداوم خواهد داشت در همین راستا تمامی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران استان در حالت آماده باش کمال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاهرخ پارسا مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد با بیان اینکه از روز یکشنبه هوای استان در دامنه فعالیت یک سامانه بارشی قرار گرفته است، اظهارداشت: بیشترین بارش‌ها تا صبح امروز از کوهرنگ به میزان 51 میلی‌متر، شهرکرد 3 میلی‌متر، آورگان 13 میلی‌متر، دوآب‌صمصامی 37 میلی‌متر، اردل20 میلی‌متر و فارسان 13 میلی‌متر گزارش شده است.

وی افزود: بر اساس آخرین نقشه‌های هواشناسی تا اواخر روز سه‌شنبه ناپایداری‌هوا در استان تشدید خواهدشد و بارش برف و باران با شدت زیاد تداوم خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: با توجه به سیل‌آسا بودن بارش‌ها احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها دور از انتظار نمی‌باشد همچنین به علت بارش برف در مناطق کوهستانی احتمال لغزندگی معابر و اختلال در تردد جاده‌ای پیش‌بینی می‌شود.

پارسا بیان کرد: طی 24 ساعت گذشته حداقل دمای شهرکرد منفی 6 و حداکثر دما در گرمترین زمان 14 درجه بالای صفر گزارش شده است.

محور شهرکرد به مسجد سلیمان مسدود است

احمد جمشیدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد با بیان اینکه در محورهای مواصلاتی شهرستان کوهرنگ بارش برف آغاز شده است، اظهار داشت: در حال حاضر در کلیه محورهای مواصلاتی استان بارش باران مشاهده می‌شود.

رانش زمین جان یک نفر را در استان سیل زده گلستان گرفت89 کشته و ده‌ها مفقود‌الاثر بر اثر سیلاب و رانش زمین در اندونزیبهار 98|ریزش کوه و رانش زمین در 20 نقطه استان گلستان؛ یک هفته برای آواربرداری زمان نیاز است

وی با بیان اینکه به دستور ستاد مدیریت بحران استان از ساعت 20 شب گذشته محور شهرکرد به مسجد‌سلیمان و گردنه چری مسدود شده است، افزود: این تصمیم به دلیل جلوگیری از تردد مسافران نوروزی ناآشنا با این مسیر و جلوگیری از بروز مشکلات برای آن‌ها اتخاذ شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: اکیپ‌های راهداری از روز گذشته با تجهیزات کامل در محورهای استان مستقر هستند. رانندگان از تردد در محورهای استان بویژه گردنه‌ها خودداری کرده و در حین تجهیزات ایمنی همراه خود داشته باشند.

آماده‌باش امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر

سید احمد مرتضوی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ازآماده‌باش110امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر استان برای مقابله با رخداد احتمالی سیلاب خبر داد.

وی افزود: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده درخصوص وقوع سیلاب در استان، 22 پایگاه ثابت سیار و موقت در سطح استان فعال هستند. 110 نفر از امدادگران، نجات‌گران و یک تیم واکنش سریع در حالت آماده‌باش قرار دارند تا در صورت بروز حادثه به امدادرسانی مشغول شوند

روستاهای در معرض خطر کوهرنگ تخلیه می‌شود

مرتضی زمانپور فرماندار شهرستان کوهرنگ در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد با بیان اینکه هم‌اکنون در شهرستان کوهرنگ بارش شدید برف، باران و تگرگ مشاهده می‌شود، اظهار داشت: میزان بارش‌ها در کوهرنگ به بیش از 60 میلی‌متر رسیده است.

وی افزود: گردنه چری و شاه‌منصوری به دلیل احتمال ریزش بهمن مسدود است همچنین راه ارتباطی 32 روستا با مرکز شهرستان کوهرنگ در اثر بارش شدید برف قطع شده است.

فرماندار کوهرنگ عنوان کرد: به دلیل لغزندگی معابر و احتمال بروز خطرات امکان ورود مسافران به کوهرنگ وجود ندارد و به مسافرانی که در شهرستان بودند نیز تدکرات لازم برای ترک شهرستان داده شده است.

زمانپور با اشاره به اینکه تعدادی از روستاهایی که در مسیر رودخانه قرار دارند در معرض خطر هستند و باید تخلیه شوند، گفت: مدارس، سالن‌های ورزشی و مساجد برای اسکان خانوارهای در معرض خطر آماده است.

وی گفت: امروز شاهد رانش زمین در روستای دره شیخ عالی بازفت هستیم.

انتهای پیام/ ز

R41350/P/S6,54/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۱۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرق مطلق دشت لاله‌های واژگون کوهرنگ

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، رئیس منابع طبیعی شهرستان کوهرنگ گفت:دشت لاله واژگون این شهرستان یکی از ۲۰ اثر طبیعی ملی ایران است و برای حفظ این جاذبه طبیعی استان امسال این دشت ممنوع الورود است
عبداللهی افزود: قرق و عدم حضور گردشگر موجب شادابی و رشد مجدد لاله‌ها می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • تخلیه روستای نوده شهرستان زیرکوه
  • رانش زمین در جاده روستایی گلزار محمد_ یافت آباد
  • دستور تخلیه روستای نوده شهرستان زیرکوه صادر شد
  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد
  • تخلیه آب در کاشان همچنان ادامه دارد/آسیب به قنوات اردستان
  • بارش‌های روز گذشته هیچ آسیبی به روستاهای دلیجان وارد نکرد
  • قرق مطلق دشت لاله‌های واژگون کوهرنگ
  • تخلیه آب از منازل در روستای ده جمال شهرستان بهاباد یزد+ تصاویر
  • بارش شدید باران در روستاهای انار
  • سیل مرگبار در چین/ ۴ نفر جان باختند+ تصاویر