Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول‌نیوز -  پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان به تازگی از لزوم ساخت و احداث کارخانه‌های تولید باتری مخصوص خودروهای برقی در اروپا سخن گفته است.
افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس تحقیقات صورت گرفته، تاکنون سهم خودروهای برقی و الکتریکی تنها ۱.۵ درصد از فروش تمام خودروهایی است که در ایالات متحده آمریکا به فروش رسیده است. البته موارد و نکات مهمی برای خودروهای برقی و الکتریکی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. به عنوان مثال، مسافت قابل پیمایش با هر بار شارژ، قیمت تمام شده برای مصرف کننده و در دسترس بودن امکانات و خدمات مورد نیاز نظیر ایستگاه‌های شارژ خودرو باید با همکاری شرکت‌های خودروسازی، تکنولوژی و دولت‌ها ساخته شود.
یکی از اصلی ترین محورهای موفقیت در تولید وسایل نقلیه برقی و الکتریکی بدون شک ساخت باتری‌های موردنیاز برای این محصولات است که هم اکنون در کشورهای دیگری همچون چین، اندونزی و تایوان صورت می‌گیرد. به گفته مقامات فولکس واگن، این ضرورت برای شرکت‌های خودروساز اروپایی وجود دارد که در صورت افزایش تولید خودروهای برقی، باید به فکر احداث، راه اندازی و تولید انبوه باتری‌های قدرتمند و با گنجایش بالا مخصوص این وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست افتاده و بدین ترتیب سودآوری و درآمدزایی خود را از تولید و فروش محصولات مذکور افزایش داده و از وابستگی به کارخانه‌های خارجی و آسیایی خود را برهانند.
حالا به تازگی وزیر اقتصاد آلمان نیز در تأیید این اظهارات، خاطرنشان کرده است که حتی اگر فقط برای جلوگیری از افزایش نرخ بیکاری و رشد اشتغالزایی در اروپا هم باشد، باید کارخانه‌های بزرگی به منظور ساخت و تأمین باتری موردنیاز خودروهای برقی و الکتریکی در کشورهای اروپایی صنعتی ساخته و راه اندازی شود.
وی همچنین در گفت‌وگویی با گزارشگر روزنامه آلمانی اشپیگل افزود که این اقدام برای عقب نیفتادن اروپا از رقبای قدرتمند و بزرگ خود در آمریکا و چین بسیار لازم، ضروری و حیاتی به شمار خواهد رفت.
به گفته رویترز، وی در واقع ساخت و احداث کارخانه‌های باتری سازی در اروپا را تنها راهکار برون رفت از معضل بزرگ بیکاری دانسته و عنوان کرده است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: آلمان باتری سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۱۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش چهار درصدی میزان بیکاری در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ استاندار اصفهان در پایان نخستین نشست شورای اداری استان اصفهان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداو سیما گفت: شاهد کاهش بیکاری در استان هستیم به طوریکه میزان بیکاری از بیش از ۱۲ درصد ابتدای دولت سیزدهم، هم اکنون به هشت و ۶ دهم درصد رسیده است.


سید رضا مرتضوی افزود: امسال هم برنامه‌های تحول اقتصادی و جهش تولید با استفاده از ظرفیت‌های مردم را با تشکیل کارگروه‌های ویژه مردمی سازی اقتصاد، سرلوحه کارمان است.


وی ادامه داد: در دو سال گذشته در حوزه اقتصاد در استان اصفهان برای افزایش تولید تلاش‌های زیادی شد که احیا کارخانه‌ها، راه اندازی واحد‌های راکد و رفع موانع تولید از آن جمله است.


استاندار اصفهان افزود: همچنین ظرفیت‌های جدید تولید در بخش‌های مختلف تعریف و واحد‌هایی راه اندازی شدند، همچنین با استفاده از ظرفیت‌های پولی و بانکی استان، سعی شد منابع مالی این مجموعه‌ها تأمین شود به طوریکه با همکاری بانک ها، نسبت مصارف به منابع بانکی از عدد ۵۴ تا ۷۶ در برخی دوره‌ها رسید یعنی رشد ۲۲ درصدی را دربرخی مقاطع شاهد بودیم.


در این نشست از طریق ارتباط دورسخنی (ویدئو کنفرانس)، رئیس جمهور و تعدادی از معاونان وی با استانداران و مدیران کل ادارات و روسای سازمان‌ها در استان‌ها صحبت‌های داشتند و بر استفاده از همه ظرفیت‌ها و بضاعت‌ها برای تحقق شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) و تأمین رفاه و آسایش مردم تأکید کردند.


رئیس جمهور، زمان شناسی، نیازشناسی و همچنین سنجش دقیق ظرفیت‌ها و امکانات را شرط تحول و لازمه خدمت‌رسانی به مردم از سوی مسئولان دانست و گفت: تسهیل امور، مردمی‌سازی و تکریم مردم سه موضوع مهم پیش‌روی مدیران و کارگزاران دولت است و یکی از مسئولیت‌های مهم مدیران آن است که مردم از مراجعه به سازمان‌های اداری راضی باشند و کارهایشان با سهولت، سرعت و حفظ کرامت انسانی انجام شود و حتی کار‌هایی که تنگنا‌های قانونی دارد، باید با تکریم، برای مردم روشن شود.


وی، پیگیری را اصل مهم و رمز موفقیت در کار‌ها بیان و اضافه کرد: با یک دستور صرف، کاری از پیش نمی‌رود و مسئولان باید پیگیری را در دستور کار خود قرار دهند و در واقع ایجاد و ارتقای امید در میان مردم بزرگترین طرح (ابر پروژه) دولت مردمی است.

دیگر خبرها

  • کاهش مصرف سوخت و آلایندگی با استفاده از خودروهای برقی
  • هر باک بنزین معادل قیمت 9 بار شارژ کامل خودروی برقی!
  • کیا سید؛ از طراحی تا ساخت در کارخانه اسلواکی (فیلم)
  • با ۱۰۰ هزار تومان چند بار می‌توان خودروهای برقی را شارژ کرد؟
  • ساخت کارخانه نوآوری و توسعه شرکت‌های دانش بنیان در زهک اجرا می‌شود
  • شکایت چین از آمریکا
  • اطلاعات تازه از L6 اولین خودروی جهان با باتری حالت جامد (+عکس)
  • مدل‌های جدید خودروهای برقی چینی در نمایشگاه بانکوک
  • چگونه قطارهای برقی حمل و نقل دنیا را دگرگون می کنند؟
  • کاهش چهار درصدی میزان بیکاری در استان اصفهان