Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@17:52:39 GMT

چغازنبیل در پی بارندگی شدید گردشگر نمی‎ پذیرد

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۱۹۴۷

چغازنبیل در پی بارندگی شدید گردشگر نمی‎ پذیرد

به گزارش ایرنا از روابط عمومی و امور بین‎ الملل اداره ‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، عاطفه روشنویی روز دوشنبه اظهار داشت: باتوجه به ریزش باران‎ های تند با قطره ‎های درشت در محوطه تاریخی چغازنبیل، آسیب ‎پذیری دیوارها و کف بنا در چنین شرایطی به صورت بالقوه افزایش پیدا می کند چراکه این بنا دارای کف ‎فرش ‎های اصیلی است که راه رفتن روی آنها در زمانی که خیس هستند، تخریب و کوتاه شدن عمر آنها را به دنبال خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: هنگامی که زمین در پی بارندگی خیس است، لزوم حفاظت و نگهداری از این محوطه میراث جهانی ایجاب می‎ کند اجازه بازدید از عرصه را ندهیم و تقاضا داریم در این راستا گردشگران عزیز نیز با ما همکاری کنند.
مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل نخستین وظیفه این پایگاه را حفاظت از سایت و رعایت قوانین و قواعد نگهداری از آن دانست و از عموم گردشگران خواست که در راستای حفظ این میراث گرانقدر فرهنگی که متعلق به خود آن ‎ها است، با عوامل پایگاه همکاری داشته باشند و تا عادی شدن شرایط جوی از مراجعه به سایت چغازنبیل خودداری کنند.
وی از عموم گردشگران نوروزی دعوت کرد تا امروز (پنجم فروردین ‎ماه) به جای محوطه میراث جهانی چغازنبیل، به موزه هفت ‎تپه مراجعه و از آن دیدن کنند.
رشنویی از گردشگران درخواست کرد همواره پیش از آنکه از مسیرهای دور و نزدیک به سایت چغازنبیل مراجعه کنند، حتما با هواشناسی هماهنگ باشند چراکه حتی اگر هوا آفتابی باشد اما 24 ساعت قبل از آن باران باریده باشد نیز نمی ‎توانیم اجازه ورود به عرصه را بدهیم.
بنا بر اعلام سازمان هواشناسی بارندگی شدید همراه با رگبار و رعد و برق تا روز چهارشنبه (هفتم فروردین ‎ماه 97) در نقاط مختلف استان خوزستان به ویژه مناطق شمالی و شرقی استان ادامه خواهد داشت.
7151/3022
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 رعد و برق روابط عمومی و امور بین الملل زمین صنایع دستی و گردشگری موزه 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۱۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی شدید در شهر شنژن چین + فیلم

شهر شنژن چین، واقع در استان جنوبی گوانگدونگ، به دلیل بارندگی شدید هشدار قرمز صادر کرده است و در مجموع حدود ۱۱۰ هزار نفر از ساکنان این استان منازل خود را تخلیه کردند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی     باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای این پایه‌ها آغاز شد | دانش آموزان به این سایت مراجعه کنند
  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های هویر و تار
  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های «تار» و «هویر»
  • بارندگی شدید در شهر شنژن چین + فیلم
  • سنجش سلامت گامی برای شناسایی به موقع کودکان دارای اختلال
  • نیمه اردیبهشت ؛ زمان ثبت نام کلاس اولی ها در استان سمنان
  • استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان
  • استقبال گردشگران خارجی از سفر به گیلان
  • ۱۵ اردیبهشت زمان ثبت نام کلاس اولی‌ها در استان سمنان است
  • مراجعه بیش از یک هزار ایلامی به پایگاه انتقال خون