Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-28@16:26:07 GMT

چهره خاص کودک آزاری در سال ۱۳۹۷

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۲۰۶۳

چهره خاص کودک آزاری در سال ۱۳۹۷

  فرارو- در سال ۹۶ کودک آزاری چهره خشن تری به خود گرفت؛ به طوریکه تعداد زیادی تجاوز به خردسالان گزارش شد. ماجرای آتنا، ستایش و اهورا واکنش‌های زیادی در جامعه به همراه داشت. همچنین یکی از ویژگی‌های بارز جنایت در آن سال قربانی شدن نوزادان بود.

به گزارش فرارو، در حالی که سال ۹۶ را با ۳ هزار گزارش کودک آزاریِ تایید شده پشت سر گذاشتیم در ایام نوروز ۹۷ هم خبر تجاوز به ندا، دختر ۷ ساله افغان در مشهد مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سوراخ کردن زانوی کودک با مته، آزار با سیگار و سیم داغ، تجاوز و شکنجه دو نوجوان شوشتری، شکنجه ملیکای ۵ ساله در فلاورجان، آزار یک کودک معلول، جنجال تجاوز به دختر افغانستانی در خمینی شهر، تجاوز به کوکان کار در پاتوق ها، کودک آزاری در اینستاگرام، شوی زنده لباس کودکان، انتشار کلیپ آزار نگار و دختر مرندی، کلیپ آزار دو کودک گل فروش در کرمان، ماجرای بریده‌شدن گوش یک کودک زباله‌گرد، قاچاق کودکان خیابانی، کودک فروشی و نوزادفروشی و... از جمله اخباری بود که در سال ۹۷ بازتاب زیادی داشت.

به گفته مریم رسولیان، رئیس انجمن علمی روانپزشکان، «آزار جنسی در ۹۰ درصد مواقع توسط خانواده، بستگان، دوستان و آشنایان رخ می‌دهد و تنها ۱۰ درصد آن توسط غریبه‌ها صورت می‌گیرد.»   بسیاری از حوادث سال ۹۷ هم مهر تاییدی بر این آمار است. اما نکته‌ای که در سال ۹۷ بیش از پیش برجسته شد اخبار تجاوز در مهد کودک‌ها و مدارس بود.
مهرماه امسال مدیر کل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی گفت: در زمینه کودک آزاری شکایات متعددی داشتیم و ۲ مهد کودک متخلف شناخته شدند.

اما برجسته‌ترین و جنجالی‌ترین خبر کودک آزاری سال ۹۷ پرونده مدرسه ای در غرب تهران بود؛ تا جاییکه رهبر انقلاب به رییس قوه قضاییه دستور دادند پس از محاکمه، در اسرع وقت حدود الهی در رابطه با متهمان اجرا شود.

تجاوز در دبیرستان پسرانه
خرداد امسال خبری منتشر شد مبنی بر اینکه معاون یک مدرسه با جمع کردن تعدادی از دانش آموزان و پخش فیلم پورنوگرافی، دانش آموزان، را وادار به رابطه جنسی با یکدیگر می‌کند.
اخبار ضد و نقیض فراوانی درباره این پرونده منتشر شد، ابتدا گفته شد پرونده ۴۰ شاکی دارد و بسیاری از دانش‌آموزان دچار مشکلات روانی شدید شده اند. پس از جنجال های فراوان در نهایت ناظم مدرسه در دادگاه محکوم شد، مدرسه تعطیل شد و مدیر آموزش و پرورش منطقه دو تهران استعفا کرد.

مدرسه اصفهان
حدود ۶ ماه از حادثه معین گذشته بود که خبر تجاوز در مدرسه‌ای در اصفهان با تجمع اولیا جنجالی شد. این‌بار قربانیان پسربچه‌های دبستانی بودند. آمار شاکیان اولیه ۴ نفر بود، اما هفت نفر از بچه‌های نوبت عصر مدرسه هم ادعای مشابهی را مطرح کردند.

آنطور که اولیای یکی از دانش آموزران گفته بود متهم یکی از اعضای انجمن اولیاومربیان مدرسه و از آشنایان خانم مدیر مدرسه بود و تجاوز‌ها در سرویس بهداشتی مدرسه انجام شده. نهایتا متهم بازداشت و مدیر و ناظم مدرسه هم از سوی آموزش‌وپرورش برکنار و بازداشت شدند.

چرا مدرسه؟ چرا معلم، ناظم، مدیر و...؟
مهدی مسلمی‌فر، رواشناس و سکس‌تراپیست به فرارو می‌گوید: معلم، مدیر و ... یک حرفه را تنها به عنوان مهارت آموخته‌اند. اما ساختار عقده‌های جنسی، نوع تربیت جنسی، بافت خانواده و بسیاری از مسائل روانشناختی دیگر است که سلامت جنسی روان و کلیت شخصیت یک فرد را در این زمینه شکل می‌دهد. پس اینکه این که افراد به صرف مسئول آموزشی شدن مورد اعتماد باشند انتظار صحیحی نیست.   این روان‌درمانگر اختلالات جنسی افزود: در کشور ما شرایط روانی فردی که وارد محیط فرهنگی می‌شود سنجیده نمی‌شود. در عمل هیچ آموزش یا حتی گزینش اضافه‌ای در مورد سلامت روانی مسئولین آموزشی در مورد مسائل جنسی انجام نشده است.   این روانشناس ادامه داد: اگر جایگاه اجتماعی و مالی معلمان در برخی کشور‌ها نظیر ژاپن و فنلاند، بسیار بالاتر از دیگر مشاغل است به این دلیل است که معلمان برای کسب رتبه علمی و عملی و اجازه ارتباط مستقیم با کودکان باید مدارج و مراتب و آزمون‌های گوناگونی را با موفقیت و دقت پشت سر بگذارند و تایید سطح شغلی‌شان کاری است که از عهده هر کسی برنمی‌آید.

این روانشناس افزود: معلم یا یک پرستار کودک با روح و روان انسان سر و کار دارد. این مساله در مورد کودک که بی دفاع و ناآگاه است حساسیت بیشتری پیدا می‌کند. فرد برای اینگونه شغل‌ها باید مدارک و مدارج خاصی را کسب کرده باشد تا بتواند با کودک ارتباط داشته باشد.

این سکس‌تراپیست در پایان گفت: کودک اطلاعات جنسی کمتری دارد و اصول مراقبت از خود را نمی‌داند. در انواع سو استفاده‌ها (دزدی و ...) کودک بی دفاع‌تر و کم ابزار‌تر است. به همین دلیل در چنین مشاغل حساسی باید به این موضوع دقت کنیم که در جذب و گزینش و نظارت (شامل دوربین‌های مدار بسته، فرم‌های مصاحبه، نظر سنجی‌ها ماهیانه از دانش آموزان و.) در مورد افراد مختلف دقت کنیم.

منبع: فرارو

کلیدواژه: کودک آزاری تجاوز به کودکان کودک ازاری در سال 97 مدرسه معین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۲۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجاوز دوباره آمریکا و انگلیس به یمن

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المسیره، آمریکا و انگلیس در تجاوز تازه ای شمال یمن را هدف حمله های هوایی قرار دادند.

بنا به گزارش های رسانه ای، جنگنده‌های ارتش آمریکا و انگلیس روز چهارشنبه منطقه القطینات در شهر باقم واقع در شمال غرب یمن را هدف حمله قرار دادند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن دیروز اعلام کرد که این نیروها طی سه روز گذشته دو کشتی و دو ناوشکن آمریکایی، یک کشتی انگلیسی و یک کشتی عازم فلسطین اشغالی را هدف حملات گسترده موشکی و پهپادی قرار دادند.

به گفته یحیی سریع، نیروهای مسلح یمن تا توقف تجاوز به نوار غزه و لغو محاصره مردم فلسطین، به هدف قرار دادن کشتی‌های اسرائیلی با عازم بنادر فلسطین اشغالی و جلوگیری از تردد آن ها در دو دریای سرخ و عرب و اقیانوس هند ادامه می‌دهند.

کد خبر 6063738

دیگر خبرها

  • (ویدئو) بازداشت یک مولوی هنگام تجاوز به دختر ۱۲ ساله‌ای که برای آموزش قرآن آمده بود!
  • نظربازی و چشم چرانی بنیان خانواده را به باد می‌دهد
  • تجاوز دوباره آمریکا و انگلیس به یمن
  • خدمات دهی اورژانس اجتماعی بهزیستی خوزستان به مردم و مسافران
  • ببینید | بررسی ۷۵ سال خشونت جنسی اسرائیل علیه زنان فلسطینی!
  • ۸۶۱ خدمت توسط اورژانس اجتماعی استان بوشهر ارائه شد
  • هرکس چشم خود را از نگاه حرام نگه دارد به قلبش ایمنی داده است
  • این روزها غزه بدترین جای جهان برای «زن بودن» است
  • اذعان مقام آمریکایی به سوء استفاده جنسی سیستماتیک از زنان فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی
  • آزادی دنی آلوز با وثیقه یک میلیون یورویی