Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@07:18:29 GMT

هشدار وقوع سیلاب در خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۲۱۵۰

هشدار وقوع سیلاب در خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی روز دوشنبه با صدور اطلاعیه ای نسبت به احتمال آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیلها در سطح این استان بخاطر وقوع بارشهای رگباری هشدار داد.

بر اساس این اطلاعیه مبتنی بر تحلیل نقشه ها و مدلهای هواشناسی یک سامانه بارشی در حال گسترش به نواحی شمال شرق کشور از جمله خراسان رضوی است که فعالیت آن عصر امروز پنجم فروردین از نواحی غربی این استان آغاز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این سامانه جوی باعث وقوع بارشهای رگباری توام با رعد و برق، وزش باد شدید و در نواحی مستعد بارش تگرگ و کاهش نسبی دمای خواهد شد.
مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در اطلاعیه خود افزود: از امشب تا پایان وقت چهارشنبه هفتم فروردین بر شدت بارشها در سطح استان افزوده می شود لذا با توجه به رگباری بودن بارشها وقوع آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیلها و همچنین احتمال اختلال در سامانه حمل و نقل استان وجود دارد.
بیشترین حجم بارش برای شهرستانهای درگز، قوچان، جوین، جغتای، سبزوار، داورزن، چناران، تربت حیدریه، رشتخوار، بردسکن، گناباد، کاخک، نیشابور، بینالود، فیروزه، فریمان، کاشمر، خوشاب، سرولایت، کوهسرخ و مشهد پیش بینی شده است.
اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به لزوم اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از خسارات احتمالی بر عدم توقف مردم در حاشیه رودخانه ها و مناطق سیلابی تاکید کرده است. همچنین از مردم تقاضا شده از صعود و سفر به مناطق کوهستانی جدا خودداری کنند.
3027/1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد هواشناسي كاربردي هشدار سيلاب خراسان رضوي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۲۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی در راه خراسان جنوبی

زارعی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: بر اساس خروجی مدل‌های پیشابی هواشناسی تا روز جمعه افزایش ابر، از اواخر وقت امشب با نفوذ توده هوای ناپایدار جوی گاهی وزش باد شدید در مناطق بادخیز همراه با گرد و خاک، رگبار و رعد و برق، در مناطق مستعد بارش تگرگ و خطر برخورد صاعقه و در ارتفاعات تشکیل مه پیش بینی می‌شود.

وی افزود: با توجه به حجم بارش‌ها و ماهیت رگباری آنها، وقوع رواناب، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها، به ویژه در نیمه جنوبی، بخش مرکزی و شمال شرق استان دور از انتظار نیست.

زارعی بیان کرد: به لحاظ دمایی تا صبح فردا روند تغییرات دما افزایشی است و به تدریج از فردا ظهر تا صبح جمعه تغییرات دما کاهشی خواهد بود.

به گفته کارشناس هواشناسی استان با توجه به تقویت ناپایداری‌های جوی در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه هشدار سطح نارنجی در استان صادر شد.

وی ادامه داد: در این هشدار پرهیز از سفر‌های غیرضرور، خودداری از تردد در محور‌های مواصلاتی همجوار از جمله سیستان و بلوچستان و کرمان عدم توقف در مسیر رودخانه‌های فصلی، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، تامین پوشش و تجهیزات گلخانه‌ها و پرهیز از عملیات کشاورزی توصیه شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • هواشناسی: تندباد و بارش‌های رگباری در راه است
  • آغاز بارش‌های رگباری در خراسان رضوی/افزایش دما تا اوایل هفته آینده در استان ماندگار است
  • رگبار و رعد و برق در ۴ استان/پیش‌بینی وقوع سیلاب
  • هواشناسی ایران / هشدار رگبار و وقوع سیلاب برای ۴ استان
  • بارش‌های رگباری نیمه جنوبی خراسان رضوی را فرا می‌گیرد
  • سامانه بارشی در راه خراسان جنوبی
  • هشدار سیلابی شدن رودخانه‌ ها در آذربایجان‌شرقی
  • وزش باد وضعیت جوی خراسان رضوی را ناپایدار می‌کند
  • پیش‌بینی وقوع سیلاب در ۶ استان کشور
  • خروج سامانه بارشی از خراسان رضوی