Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@07:16:28 GMT

برگزاری مراسم اعتکاف در ۶ مسجد بخش کویرات آران و بیدگل

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۲۴۲۵

برگزاری مراسم اعتکاف در ۶ مسجد بخش کویرات آران و بیدگل

دبیر ستاد اجرایی اعتکاف ابوزیدآباد و بخش کویرات گفت: مراسم معنوی اعتکاف در ۶ مسجد شهر ابوزیدآباد و بخش کویرات و با حضور ۲۱۸ معتکف برگزار شد.

حجت الاسلام «محمد عرب» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: مراسم معنوی اعتکاف در ۶ مسجد شهر ابوزیدآباد و بخش کویرات و با حضور ۲۱۸ معتکف برگزار شد که از این تعداد، ۶۲ برادر و ۱۵۶ خواهر حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر ستاد اجرایی اعتکاف ابوزیدآباد و بخش کویرات آران و بیدگل با بیان اینکه اکثریت معتکفین را نوجوانان و جوانان تشکیل می دادند اظهار داشت: ایام اعتکاف فرصتی مناسب برای جوانان و جوانان و اقشار مختلف مردم است تا با حضور در محفل های معنوی، به راز و نیاز پرداخته و باورها و اعتقادات معنوی و مذهبی خود را مستحکم تر کنند.

 

حجت الاسلام عرب افزود: طی یک ماه گذشته، جلسات هماهنگی و برنامه ریزی اعتکاف با حضور مسؤولان در مرکز رسیدگی به امور مساجد بخش کویرات مستقر در نهاد امامت جمعه برگزار و ثبت نام متقاضیان به دو صورت حضوری و اینترنتی انجام شد و حجت الاسلام صنعتکار، نماینده اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل در بخش کویرات به عنوان مسئول امور فرهنگی قرآنی اعتکاف منصوب شد.

 

دبیر ستاد اعتکاف ابوزیدآباد و بخش کویرات،به برگزاری مراسم اعتکاف در ۶ مسجد ابوزیدآباد و بخش کویرات اشاره کرد و افزود: مسجدجامع(مصلای نمازجمعه) آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع)ویژه برادران، مسجد جامع آدینه خواجه و مسجدالحسین(ع)ویژه خواهران، مسجد جامع حضرت علی بن موسی الرضا(ع) روستای محمدآباد ویژه برادران و خواهران، مسجد حضرت صاحب الزمان(ع)روستای کاغذی ویژه برادران و خواهران و مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) روستای حسین آباد ویژه برادران و خواهران مساجدی بود که مراسم اعتکاف در آن برگزار شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین محمد عرب به همکاری کانون های فرهنگی مساجد در اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و دینی در طول اعتکاف اشاره کرد و عنوان داشت: برنامه های متنوعی همچون ختم صلوات، مولودی خوانی سالروز ولادت مولای متقیان حضرت علی(ع)، ویژه برنامه تحویل سال نو با حضور معتکفین همراه با اقشار مختلف مردم،سخنرانی دینی، مناجات خوانی،تشکیل حلقه های قرآنی و معرفتی، پاسخگویی به مسائل احکام و شبهات دینی، مرثیه خوانی سالروز وفات حضرت زینب(س)در مراسم اعتکاف امسال برگزار شد.

 

وی افزود: طرح قرآنی ستاد اعتکاف شهرستان به نام با قرآن در زلال اعتکاف شامل برنامه های مختلف اذان زنده، تلاوت پیش از اذان، تلاوت عمومی، اصلاح قرائت نماز، ختم قرآن، تلاوت روز آخر و برگزاری مسابقه بوده که در مراسم اعتکاف امسال اجرا شد.  در سال گذشته هم تعدادی از برندگان این طرح به  زیارت مشهد مقدس اعزام شدند./

 

پایان پیام/513

منبع: شبستان

کلیدواژه: خسارت سیل بارندگی و سیلاب سیل گلستان خسارات سیل گلستان سیلاب خبرگزاری شبستان خسارت سیلاب اعتکاف ماه رجب مراسم اعتکاف بخش کویرات آران و بیدگل ابوزیدآباد آران و بیدگل ابوزیدآباد شهرستان آران و بیدگل مراسم اعتکاف اعتکاف آران و بیدگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۲۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب،  حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدرضا ثبوتی گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته، مراسم بزرگداشت شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی روز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه با حضور فرزندان شهید، در محل مسجد جامع شهر زاهدان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این مراسم از ساعت ۹و۳۰ تا ۱۱و۳۰ دقیقه در محل مسجد جامع شهر زاهدان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تخریب برخی از خانه‌ها و اراضی کشاورزی بخش کویرات آران و بیدگل
  • برگزاری جشنواره قلب شهر در مسجد ملااسماعيل یزد
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان
  • امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد
  • غیر حضوری شدن مدرسه یحیی آباد آران و بیدگل
  • مدارس یحیی آباد آران و بیدگل فردا تعطیل شد
  • آب بردگی ۲ دستگاه کامیون در نائین
  • حضور امدادگران در سیل کاشان
  • حضور در یادواره‌ شهدا وظیفه‌ای ملی و انسانی است
  • مردم در مقابل جنگ نرم دشمن هوشیار باشند