Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@21:05:15 GMT

بنا: تیم ملی کشتی فرنگی باید قهرمان آسیا شود

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۲۵۰۰

بنا: تیم ملی کشتی فرنگی باید قهرمان آسیا شود

تهران - ایرنا - سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با اشاره به اینکه آغاز کار تیم ملی در سال جدید حضور در پیکارهای قهرمانی آسیا در چین خواهد بود، گفت: برای افزایش شرایط روحی و روانی، نیاز داریم که تیم ملی حتما قهرمان قاره کهن شود.

«محمد بنا» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرحله پنجم اردوی تیم ملی پیش از این قرار بود ششم فروردین آغاز شود که به یک روز جلوتر یعنی پنجم فروردین تغییر یافت و در نهایت در پایان اردو به مسابقات قهرمانی آسیا در چین اعزام خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: اردوهای تیم ملی بعد از مسابقات قهرمانی آسیا برای مسابقات جهانی قزاقستان و کسب سهمیه بازی های المپیک 2020 توکیو ادامه خواهد داشت. براساس برنامه ریزی 12 مرحله اردو برای حضور قدرتمند در جهانی سال 2019 پیش بینی شده است.
بنا همچنین در خصوص ترکیب تیم ملی برای قهرمانی آسیا نیز یادآور شد: ترکیب تیم ملی تقریبا مشخص شده که در چند روز آینده همراه با ترکیب تیم ملی کشتی آزاد اعلام می شود. ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی تلفیقی از نفرات جوان و بزرگسالان است و در شروع کار تیم ملی در نخستین مسابقه رسمی در سال جدید و برای آمادگی روحی و روانی ملی پوشان، نیاز داریم که تیم ملی حتما قهرمان آسیا شود.
وی تصریح کرد: هدف اصلی ما کسب عنوان قهرمانی است و اگر مشکلی پیش نیاید به طور طبیعی تیم ملی قهرمان خواهد شد. از سوی دیگر مسابقات قابل پیش بینی نیست و وقتی به مسابقات مختلف همچون پیکارهای جهانی سال 2018 مجارستان نگاه می کنیم متوجه می شویم که 18 آسیایی روی سکو می روند و یا در تورنمنت بین المللی نیکلا پتروف 16 نفر از قاره آسیا صاحب عنوان شدند و نشان می دهد که کشتی فرنگی در آسیا پیشرفت زیادی کرده است با این حال ما قدرت اول آسیا هستیم.
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با اشاره به اینکه مسابقات قهرمانی آسیا جزو رنکینگ سیستم اتحادیه جهانی است و 15 امتیاز برای نفرات نخست به همراه خواهد داشت، یادآور شد: سال قبل از پیکارهای جهانی و کسب سهمیه المپیک است و این مسابقات برای کشورهای آسیایی از اهمیت زیادی برخوردار است و کشتی گیران خود را برای ارزیابی به چین خواهند آورد. تیم ملی همواره در سبک وزن مشکل داشته و همچنان نیز داریم اما در مجموع از نظر تیمی، ایران تیم تر و مدعی اصلی کسب عنوان قهرمانی است.
وی همچنین با تبریک قهرمانی تیم زیر 23 سال کشتی فرنگی ایران در پیکارهای قهرمانی آسیا در مغولستان تصریح کرد: جمشید خبرآبادی سرمربی تیم به همراه کادر فنی، طی این مدت تیم خوبی را جمع و جور کردند و هر چند توقع من بیشتر بود و انتظار کسب حداقل 6 مدال طلا را داشتیم. با این حال در این موفقیت در شروع کار در مسابقات رسمی و با توجه به تغییر و تحولات فدارسیون، رضایت بخش بود و در مجموع هر دو تیم فرنگی و آزاد زیر 23 سال ایران با کسب عنوان قهرمانی، نتیجه خوبی گرفتند که به کشتی گیران و مربیان سازنده آنان تبریک می گویم که عیدی خوبی به مردم دادند.
بنا در بخش دیگری از این گفت و گو در خصوص نتیجه هشتاد و نهمین شهرآورد پایتخت که 10 فروردین ماه برگزار می شود، گفت: من پرسپولیسی هستم و توقع دارم که این تیم ببرد. اما استقلال نیز به صدر جدول خیلی نزدیک است و دیدار مشکلی خواهد بود. امتیاز دیدارهای عادی 3 امتیاز است اما شهرآورد 6 امتیاز برای تیم برنده خواهد داشت.
وی با تبریک فرارسیدن عید نوروز و آرزوی سال خوب برای همه مردم ایران، تصریح کرد: در اوایل سال سیل مردم استان گلستان و مازندران را درگیر کرد که ضایعه دردناکی بود و با همه آنها هم درد هستیم و امیدوارم مسوولان هر چه زودتر به مردم این مناطق رسیدگی کنند تا خیلی زود به زندگی عادی خود بازگردند. همچنین درگذشت 4 جوان کشتی گیر را که به دلیل تصادف جان خود را از دست دادند بسیار ناراحت کننده بود که به جامعه کشتی و خانواده های آنان تسلیت می گویم.
پنجمین مرحله اردوی تیم ملی کشتی فرنگی ایران برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا از امروز (دوشنبه) در محل خانه کشتی عبدالله موحد مجموعه ورزشی آزادی تهران آغاز شد.
نخستین اردوی فرنگی کاران در سال جدید تا 18 فروردین ادامه خواهد داشت.
رقابت های کشتی قهرمانی بزرگسالان آسیا روزهای 3 تا 8 اردیبهشت در شهر شی آن چین برگزار می شود.
ورزشی**1067**2024

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش كشتي فرنگي بنا آسيا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۲۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمالپور: حق کشتی فرنگی خوزستان داشتن ۲ مربی در المپیک است

رییس هیات کشتی خوزستان تاکید کرد: استان خوزستان قطب کشتی فرنگی ایران است و حضور یک سرمربی از این استان در رده های مختلف تیم های ملی کشتی فرنگی حق این استان است.

به گزارش ایسنا، نشست خبری چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز برگزار شد.

رمضان جمالپور رییس هیات کشتی استان خوزستان، با اشاره به آمادگی کامل برای برگزاری این رقابت ها در اهواز گفت: حدود ۳ سال هست که مسیولیت هیات کشتی تهران را بر عهده گرفتم. در ابتدای کار رتبه هیات کشتی خوزستان نهم بود اما با کمک جامعه کشتی استان این رتبه به سوم رشد داشته است.  حدود ۱۵۰ مدال حاصل کار کشتی گیران خوزستان در سال گذشته بوده و اکثریت ملی پوشان فرنگی در رده های مختلف از این استان بوده اند. سال گذشته در مسابقات جهانی کشتی فرنگی بزرگسالان ۳ مدال طلا، نقره و برنز توسط کشتی گیران خوزستان بدست آمد.

وی افزود: امسال ۵ کشتی گیر در ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی حضور داشتند که موفق به کسب مدال در رقابت های قهرمانی آسیا شدند. امین‌میرزازاده برای اولین بار در کشتی خوزستان به عنوان برترین فرنگی کار سال آسیا انتخاب شد. شاید برای اولین بار در تاریخ کشتی خوزستان این احتمال وجود دارد که از جمع ۶ فرنگی کار ایران در المپیک پاریس، ۵ نماینده از استان خوزستان باشند.

رییس هیات کشتی خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم امسال با توجه به حضور پرتعداد فرنگی کاران خوزستان به مدال طلای المپیک برسیم. جای مدال طلای المپیک در کلکسیون مدال های کشتی استان خالی است و این امیدواری وجود دارد که برای نخستین بار در تاریخ به طلای المپیک برسیم.

جمالپور، در ادامه درباره تیم های خارجی حاضر در این رقابت ها، گفت: قرار بود ۴ کشور ارمنستان، برزیل، سوریه و عراق در این مسابقات شرکت کنند اما از این جمع حضور ارمنستان و سوریه در این رقابت ها قطعی شده است. با توجه به اینکه این مسابقات اخرین مرحله چرخه انتخابی تیم ملی مخصوصا در رده امید است، امیدوارم کشتی گیران خوزستانی بتوانند با کسب موفقیت در این مسابقات صاحب دوبنده تیم ملی امید در مسابقات جهانی شوند.

رییس هیات کشتی خوزستان درباره دلایل غیبت تیم های مطرح کشتی جهان در این رقابت ها، خاطرنشان کرد: بحث هماهنگی ها در اینباره با روابط بین الملل فدراسیون کشتی است. ما هم علاقه داشتیم تیم های
بهتری در این رقابت ها حاضر می شدند. با توجه به اینکه یکی دو ماه است که میزبانی ما از این رقابت ها قطعی شده است، ما درگیر برگزاری خوب این مسابقات بوده ایم و بحث حضور تیم های خارجی را فدراسیون کشتی پیگیری کرده است.

وی افزود: در سال المپیک قرار داریم و با توجه به برنامه ریزی کشورهای مختلف برای حصور در این رقابت ها، یکی از دلایل عدم استقبال تیم های خارجی بحث المپیک بوده است.

جمالپور با تاکید بر حمایت از ملی پوشان المپیکی کشتی فرنگی ایران گفت: جلسات خوبی با استاندار داشته ایم. قرار است کارگروهی برای حمایت از کشتی گیران خوزستان در المپیک‌ تشکیل شود. پاداش هایی هم از طرف مجموعه های مختلف اهدا شده است. ما هم با همه توان تلاش می کنیم حمایت خوبی از کشتی گیران خوزستان در رویداد مهم المپیک داشته باشیم.

وی درباره رقابت حساس سعید اسماعیلی با محمدرضا گرایی برای رسیدن به دوبنده وزن ۶۷ کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی در المپیک پاریس، گفت: گرایی یکی از سرمایه های کشتی ماست و اسماعیلی هم یکی از استعدادهای کشتی ماست. امیدوارم هر کدام که حقشان است به المپیک برسند. نظر کادر فنی تیم ملی هم اهمیت زیادی دارد. خوزستان قطب کشتی فرنگی ایران است و از فدراسیون انتطار داریم حداقل در یک رده تیم ملی از خوزستان سرمربی داشته باشیم و با توجه به احتمال حضور ۴ یا ۵ فرنگی کار خوزستانی در المپیک، ۲ مربی از این استان در تیم ملی کشتی فزنگی حاضر باشند. در اینباره انتقادهای به حقی از سوی جامعه کشتی استان و مربیان مطرح می شود و با توجه به نگاه ویژه آقای دبیر به کشتی خوزستان، انتظار داریم در این زمینه عدالت برقرار شود. این موضوع باعث ایجاد حواشی برای ما شده و باعث تحلیل انرژی ما شده است. آقای دبیر انصافا به دنبال عدالت است و این حق برای کشتی خوزستان وجود دارد که یک سرمربی از این استان در تیم های ملی کشتی فرنگی حضور داشته باشد. امیدوارم فدراسیون در این زمینه ورود کند تا مربیان استان انگیزه بگیرند.

به گزارش ایسنا،‌ در این نشست حمید یاری رییس سازمان لیگ فدراسیون کشتی و آرین زمانپور مسئول برگزاری مسابقات فدراسیون کشتی نیز حضور داشتند.

یاری در این نشست خبری، گفت: روزهای پرترافیکی برای کشتی ایران در سطح بین المللی و داخلی است. همزمان جام علی آبادی نیز در اردبیل در حال برگزاری است. هیات کشتی خوزستان انصافا تلاش بسیار خوبی داشته و همیشه دست فدراسیون را گرفته است. با این شرایط اقتصادی برگزاری مسابقه کار خیلی سختی است اما استان خوزستان همیشه یار و یاور فدراسیون کشتی بوده است.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز مسابقات بین المللی کشتی فرنگی جام تختی دراهواز
  • مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان در اردبیل آغاز شد
  • آغاز مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز
  • آعاز مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان در اردبیل
  • جدال محمدرضا گرایی و سعید اسماعیلی؛ قهرمان المپیک به پاریس می‌رود یا پدیده فرنگی؟
  • سروش مهر: نبود پیست استاندارد تنها مشکل اسکیت سواران است/ ما چیزی از قهرمانان جهان کم نداریم
  • مروری بر چند خبر کوتاه از ورزش قزوین
  • جمالپور: حق کشتی فرنگی خوزستان داشتن ۲ مربی در المپیک است
  • مهمدی با برتری بر قاتل چنگیز، مدعی قهرمانی المپیک 2024 شد
  • کشتی ایران می‌تواند در المپیک پاریس 6 مدال طلا بگیرد