Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@05:44:59 GMT

تصادف های منجر به فوت درقم 30 درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۲۵۴۵

تصادف های منجر به فوت درقم 30 درصد کاهش یافت

قم - ایرنا - رئیس پلیس راه قم گفت: تصادف های منجر به فوت و جرح از 25 اسفندماه سال گذشته تا چهارم فروردین ماه امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، در محورهای مواصلاتی این استان 30 درصد کاهش یافته است.

سرهنگ مختار پناهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این ایام سه فقره تصادف منجربه فوت در محورهای مواصلاتی قم رخ داد که 2 تن در محل حادثه و یک تن در بیمارستان جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه عوامل پلیس راه قم با همه توان و استفاده از تمامی ظرفیت های خود در محورهای مواصلاتی استان برای کنترل ترافیک حضور دارند، از رانندگان خواست با توجه به بارش باران که از شب گذشته آغاز شده و تا فردا ادامه دارد و لغزنده بودن جاده ها، ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، از هرگونه عجله و شتاب خودداری کرده و با رعایت فاصله طولی و سرعت مطمئنه، ادامه مسیر دهند.
وی همچنین با اشاره به اینکه هم اکنون ترافیک در آزادراه های قم - تهران، قم - کاشان و قم - اراک، نیمه سنگین و روان است گفت: ترافیک در جاده قدیم قم - تهران، آزادراه قم - گرمسار و مسیرهای منتهی به بخش ها و روستاهای قم عادی و روان است.
وی اضافه کرد: در محورهای فردو و فوجرد شاهد بارش برف هستیم که به رانندگان توصیه می کنیم قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند تا انشالله شاهد حوادث جاده ای نباشیم.
پناهی در ادامه با اشاره به این که از 25 اسفندماه سال گذشته تا چهارم فروردین ماه امسال، حدود یک میلیون و 550 هزار خودرو وارد استان شده است افزود: سه میلیون و 800 هزار تردد در محورهای مواصلاتی قم انجام شده است که نسبت به سال گذشته هفت درصد افزایش تردد به ثبت رسیده است.
وی پرتردد ترین محور در استان را آزادراه قم - تهران ذکر کرد و گفت: آزادراه های قم - کاشان، قم - اراک و قم - گرمسار در رده های بعدی قرار دارند.
استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن ها می توان به آزاد راه قم – تهران به طول 130 کیلومتر، جاده قدیم قم – تهران، بزرگراه قم – ساوه به طول 87 کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزاد راه قم – کاشان به طول 104 کیلومتر، آزاد راه قم - گرمسار به طول 173 کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول 136 کیلومتر اشاره کرد. قم در شاهراه مواصلاتی 17 استان کشور قرار گرفته است.
1175 / 6133/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي نوروز 98 پليس راه قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۲۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش طغیان رودهای مازندران با رشد چهار برابری لایروبی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: تلاش می‌شود با لایروبی رودخانه‌های استان از طغیان و وقوع سیلاب در رودهای مازندران جلوگیری شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حیدر داوودیان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه  سال گذشته 160 کیلومتر از رودخانه‌ها و نهر‌های استان لایروبی شد، گفت: رشد چهار برابری لایروبی رودخانه‌ها و نهر‌های مازندران در سال گذشته نسبت به سال 1401 سبب شده است تا در مهار طغیان رودها موفقتر عمل کنیم.

وی با بیان اینکه پارسال با برنامه‌ریزی مناسب و استفاده از ظرفیت‌های اعتباری، تجهیزاتی و قانونی 160 کیلومتر از رودخانه‌ها و نهر‌های مازندران لایروبی شد افزود: لایروبی نقش مهم در کاهش خسارات  طغیان رودخانه‌ها دارد.

داوودیان همچنین تصریح کرد: لایروبی انجام شده رودخانه‌های مازندران در سال 1401 حدود 44 کیلومتر بود و این رقم در سال گذشته به 160 کیلومتر رسید که رشد داشته است.

وی به  لایروبی نهر‌ها و رودخانه‌های نیرنگ، کاری رود، خان رود، سردآبرود چالوس، خیره‌سر و کورکورسر نوشهر، بولک رود، کریم‌رود، بابلرود و خوشرود در محدوده روستا‌های آکتیچ، درویش‌خاک، شهیدآباد، پیل، علمدار بابل، نسن و بخش بلده شهرستان نور و کیکاوس‌ رود اشاره کرد و گفت: در کلاک رود، جوله‌رود و سید رود فریدونکنار همچنین در محدوده پاسند، زرد وال بهشهر، زیروان، محدوده لمراسک و تیرتاش گلوگاه و کچپ‌رود این اقدام انجام شد و روستاهای کاری رود آمل، گرمرود، جمشیدرود در سال گذشته انجام شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران یادآور شد: برای اجرای این طرح‌های لایروبی بالغ بر 300 میلیارد ریال هزینه شد که در تامین اعتبار از ظرفیت‌های قانونی اعتبارات عمومی، تهاتر مصالح رودخانه‌ای و منابع داخلی شرکت استفاده شده است.

داوودیان لایروبی رودخانه‌ها را یکی از اقدامات اولویت‌دار شرکت آب منطقه‌ای در سال جاری عنوان کرد و گفت: با اولویت نقاط حادثه‌خیز لایروبی رودها ادامه دارد و تلاش خواهد شد سرعت اجرای طرح نقاط حادثه خیز افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خط‌کشی ۱۰۰ کیلومتر محورهای مواصلاتی مازندران
  • بهره‌مندی ۹۸ درصد جمعیت روستا‌های بوشهر از راه آسفالته
  • خط کشی ۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • کاهش طغیان رودهای مازندران با رشد چهار برابری لایروبی
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون
  • خط کشی یکصد کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • آسفالت نزدیک به ۱۱ کیلومتر از راه‌های روستایی چایپاره
  • کاهش ۸ درصدی تصادفات منجر به جرح در استان کرمانشاه
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲ نقطه ازمحور‌های مواصلاتی آذربایجان غربی در یک سال گذشته 
  • خط کشی ۶۶ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی شهرستان چایپاره در سال ۱۴۰۲