Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@04:39:46 GMT

رانش زمین در کالپوش به ۴۰ خانه آسیب رسانده است

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۲۵۴۶

رانش زمین در کالپوش به ۴۰ خانه آسیب رسانده است

به گزارش خبرنگار مهر، احمد ملایری ظهر دوشنبه در نشست شورای مدیریت بحران استانداری سمنان به میزبانی استانداری درباره فرونشست زمین در کالپوش، تاکید کرد: ۴۰ منزل مسکونی براثر رانش زمین، آسیب دیده که برای ۲۰ خانواده که منازل آنها غیر قابل سکونت بود، اقدامات لازم در خصوص اجاره منزل انجام شده است.

وی درباره حوادث هفته گذشته میامی نیز، توضیح داد: بارش برف در کالپوش از عصر دوشنبه آغاز شد و تعداد ۱۵۰ خودرو و ۳ دستگاه اتوبوس در محورهای این منطقه گرفتار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملایری با بیان اینکه جلسه ستاد بحران فرمانداری میامی در اولین ساعات برگزار و با اولویت نجات در برف ماندگان به انجام رسید، تاکید کرد: برخی تجهیزات مستقر در بخش کالپوش به علت برودت هوا، کولاک گسترده و برف شدید از کار افتاد.‌

وی افزود: با قطع برق در بخش کالپوش، آنتن دهی تلفن همراه نیز دچار اختلال شد و در چنین شرایطی مساعدت و همکاری مردم در نجات جان گرفتاران در برف قابل ستایش و قدردانی بود.

فرماندار میامی گفت: با توجه به متلاشی شدن ۱۶۰ تیر برق فشار قوی و یخ بستن سیم‌های برق به قطر ۱۲ سانتی متر، برق منطقه کالپوش قطع شد که با تلاش و همت بی شائبه‌ی پرسنل شرکت توزیع برق و همکاری مثال زدنی مردم این مشکل به مرور برطرف گردید.

ملایری بیان کرد: مدیریت بحران استان چندین دستگاه بولدوزر از قم، دامغان، سمنان و شاهرود به منطقه کالپوش اعزام کرد همچنین حدود ۵۰ ماشین مدفون شده در برف، با کمک مردم و مسئولان و پرسنل پرتلاش حاضر در منطقه آزاد سازی شد.

کد خبر 4575293

منبع: مهر

کلیدواژه: فرمانداری میامی مدیریت بحران رانش زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۲۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب برخی از خانه‌ها و اراضی کشاورزی بخش کویرات آران و بیدگل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ بخشدار کویرات آران وبیدگل گفت:در پی بارش شدید باران، در ۴۸ ساعت گذشته در روستای حسین آباد آران و بیدگل سه منزل مسکونی و یک باب مغازه به طور کامل تخریب شد.
رضاپور با اشاره به آسیب ۱۵۰ هکتار باغ پسته در این بخش افزود: در بخش راه‌ها نیز به جاده دو بانده آران و بیدگل به ابوزیدآباد و روستا‌های محمد آباد و باغ‌های پسته، جو و گندم روستای فخره آسیب جدی وارد شده است.
وی گفت: با کمک مردم محلی و مسوولان شهرستان گروه‌های امدادی به منطقه اعزام و با ایجاد سیل بند از ورود بیشتر آب به داخل روستا‌های بخش کویرات جلوگیری شد.
بخش کویرات با حدود ۱۷ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری مرکز آران و بیدگل واقع است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رانش زمین در جاده روستایی گلزار محمد_ یافت آباد
  • بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی
  • تخریب برخی از خانه‌ها و اراضی کشاورزی بخش کویرات آران و بیدگل
  • تخلیه آب در کاشان همچنان ادامه دارد/آسیب به قنوات اردستان
  • معماری عالی و چشم نواز یک ویلا که احتمالا در سلیقه همه قرار دارد! (+تصاویر)
  • مدیریت آبرسانی به زمین های کشاورزی پایین دست سد زیردان چابهار سرعت می‌گیرد
  • پویش مشهد مهربان مشارکتی مردمی برای احیای زندگی آسیب‌دیدگان
  • مقابله با سوداگران زمین با همکاری مردم میسر می‌شود
  • سیل مرگبار در چین/ ۴ نفر جان باختند+ تصاویر
  • مطالعات جامعه‌شناسی فاجعه