Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@14:37:49 GMT

اقدام بعدی دموکرات های آمریکا علیه ترامپ چیست؟

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۲۵۶۶

اقدام بعدی دموکرات های آمریکا علیه ترامپ چیست؟

 

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، هر چند «ویلیام بار» دادستان کل آمریکا در خلاصه گزارش «رابرت مولر» که به کنگره داد تاکید کرده طبق نتایج این گزارش، به شواهدی مبنی بر تبانی کمپین انتخاباتی «دونالد ترامپ» و روسیه دست نیافته ولی به نظر نمی‌رسد که این خلاصه گزارش، مخالفان دموکرات رئیس جمهوری جمهوری‌خواه را قانع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون دموکرات‌ها این گمانه‌زنی را مطرح کرده‌اند که حتی اگر گزارش کامل بازرس ویژه درباره نقش روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا نیز بر تبرئه کامل آقای ترامپ تاکید داشته باشد، این موضوع قابل طرح خواهد بود که آیا رئیس جمهوری با هدف ممانعت از افشای حقیقت در برابر تحقیقات آقای مولر مانع تراشی کرده است یا نه؟

امری که در پی ارسال نامه دادستان کل ایالات متحده به برخی اعضاء کنگره آمریکا پیگری آن دشوار شده است. ویلیام بار هر چند در نامه خود تاکید کرده که گزارش آقای مولر در عین حالی که ارتکاب جرم رئیس جمهوری را تائید نمی‌کند او را تبرئه هم نمی‌کند. با این حال آقای بار تاکید کرده که شواهد کافی برای ممانعت آقای ترامپ از انجام تحقیقات کامل و شفاف وجود ندارد.

این نامه دموکرات‌ها را برای مطالعه کامل گزارش آقای مولر بیشتر ترغیب کرده است. همچنین برخی اعضاء کنگره پیشنهاد کرده‌اند که دادستان کل با حضور در میان نمایندگان در مورد عدم مانع تراشی آقای ترامپ، به طور علنی شهادت دهد.

به باور آنها زمانی که آقای مولر برای تکمیل گزارش خود ۲۲ ماه زمان صرف می‌کند، تبرئه آقای ترامپ از مداخله در روند بررسی‌های آقای مولر از سوی دادستان کل طی تنها ۴۸ ساعت شک برانگیز است.

بر همین اساس، «نانسی پلوسی» رئیس دموکرات کنگره تلاش‌های خود را برای دریافت گزارش کامل آقای مولر و نیز کشاندن دادستان کل به کنگره را آغاز کرده است.

با این حال، حتی اگر دموکرات‌ها نیز محتوای گزارش آقای مولر و شهادت دادستان کل را تائید کنند، باز هم تحقیقات از اقدامات آقای ترامپ پایان نمی‌یابد.

رئیس جمهور آمریکا هنوز چند پرونده باز دیگر هم دارد. از جمله پرونده پرداخت حق‌السکوت به دو زن در جریان رقابت‌های انتخاباتی که از سوی «مایکل کوهن» وکیل سابق آقای ترامپ افشاء شده و تلاش «داجر استون» مشاور سابق رئیس جمهوری برای تاثیرگذاری بر تحقیقات رابرت مولر.

همچنین «پل مانافورت» رئیس ستاد انتخاباتی آقای ترامپ، سال گذشته به ۸ مورد تخلف بانکی و مالیاتی محکوم شد. بنابراین دموکرات‌ها امیدوارند که تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ میلادی از خلال بررسی پرونده مالیاتی آقای ترامپ نیز شواهدی مبنی بر محکومیت او پیدا کنند.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 آمریکا دونالد ترامپ رابرت مولر دموکرات های آمریکا 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۲۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناتور آمریکایی ضد ایران در گذشت

فاکس نیوز نوشت جوزف لیبرمن سناتور آمریکایی، اولین آمریکایی یهودی تبار بود که برای یک حزب بزرگ در آمریکا نامزد معاون اول رییس جمهوری شد.

خانواده لیبرمن در بیانیه‌ای علت مرگ این سناتور سابق ایالت کنکتیکت در عصر چهارشنبه را عوارض ناشی از زمین خوردگی اعلام کردند.

وی ابتدا از سوی حزب دموکرات به مجلس سنا راه یافت و بار دیگر در سال ۲۰۰۶ و پس از شکست در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات، به عنوان یک نامزد مستقل کرسی مجلس سنا را بدست آورد.

در سال ۲۰۰۰ به عنوان اولین سیاستمدار یهودی، نامزد سمت معاونت ریاست جمهوری برای «ال گور» و حزب دموکرات شد.

لیبرمن در سال ۲۰۰۴ برای نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری تلاش کرد، اما پس از یک نمایش ضعیف در انتخابات مقدماتی اولیه، از نامزدی انصراف داد.

لیبرمن به عنوان یکی از بزرگترین حامیان بزرگ رژیم صهیونیستی در واشنگتن و از ضدایرانی‌ترین سناتور‌های آمریکایی شناخته می‌شود.

وی همچنین در زمره مقام‌های آمریکایی بوده که خواستار فشار و تحریم بیشتر ایران بوده اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، با اینکه لیبرمن دموکرات بود، اما در چند موضوع مهم از جمله جنگ در عراق بر خلاف این حزب رای داد و در سال ۲۰۰۶ نیز هنگامی که قصد داشت برای آخرین بار نامزد سناتوری در کنگره شود، به طور مستقل و بدون وابستگی حزبی در رقابت‌ها شرکت کرد و پیروز شد.

لیبرمن در جریان مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۰۸ نیز برخلاف موضع حزب دموکرات، به جای باراک اوباما از جان مک‌کین نامزد حزب جمهوری خواه حمایت کرد.

منبع :ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • «بازگرداندن آمریکا» به سبک بایدن
  • ادعای بولتون: پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • سه رئیس‌جمهور و یک هدف؛ شکست ترامپ
  • سناتور آمریکایی ضد ایران در گذشت
  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • اگر ترامپ و قهرمانان‌اش بر جهان حکمرانی کنند...
  • ترامپ: اسرائیل باید جنگ غزه را پایان دهد
  • ترامپ خواستار توقف جنگ غزه شد