Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@06:14:14 GMT

پرونده های تعزیرات حکومتی دماوند 20 درصد افزایش داشت

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۲۸۶۶

پرونده های تعزیرات حکومتی دماوند 20 درصد افزایش داشت

تهران- ایرنا- رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان دماوند گفت: یکهزار و 853 فقره پرونده در سال 97 به این نهاد ارجاع شد که با توجه به اینکه در سال 96، یکهزار و 533 پرونده به این نهاد ارجاع شد نسبت به مدت مشابه، شاهد رشد 20 درصدی پرونده های ارجاعی بودیم.

مصطفی متو روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا در خصوص پرونده های ارجاعی به این نهاد طی یک سال اخیر اظهار داشت: پرونده های اداره تعزیرات حکومتی شامل سه قسمت قاچاق کالا، صنفی و بهداشتی است و پرونده های قاچاق کالا و صنفی خود به دو قسم هیئت و شعبه عادی تقسیم می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مقام مسئول ادامه داد: هیئت های بدوی، متشکل از رئیس هیئت و دو نفر از اعضای اتاق اصناف و اداره صنعت و معدن و تجارت هستند و پرونده هایی که بالای 370 هزار تومان است در پرونده های شکایتی رسیدگی می کند.
رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان دماوند گفت: از ابتدای سال 97، یک هزار و 535 فقره پرونده مربوط به شعبه اول بدوی به این نهاد ارجاع شد که تاکنون یکهزار و 497 فقره مختومه و 125 فقره نیز باقی ماند.
وی افزود: مبلغ محکومیت ریالی پرونده های این شعبه 4 میلیارد و 397 میلیون و 424 هزار و 959 ریال بوده است.
این مقام مسئول در ادامه با اشاره به پرونده های مربوط به شعبه قاچاق بدوی تصریح کرد: 69 فقره از ابتدای سال به این شعبه ارجاع شد که هر 69 پرونده منتج به صدور رای شده است و 6 میلیارد و 428 میلیون و 701 هزار و 836 ریال مبلغ محکومیت ریالی پرونده های این شعبه بود.
وی اضافه کرد: عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، عدم ارائه فاکتور خرید و گرانفروشی از جمله موضوعات پرونده های شعبه اول بدوی بوده و همچنین قاچاق سوخت، لوازم خانگی، لوازم مخابراتی و بیمارستانی و از جمله موضوعات پرونده های شعبه قاچاق بوده است.
متو در خصوص پرونده های شعبه بهداشت با بیان اینکه 2 پرونده از سال گذشته باقی مانده بود، ادامه داد: 285 پرونده از ابتدای سال تاکنون به این شعبه ارجاع و 287 فقره منتج به صدور رای و مختومه شد که مبلغ محکومیت ریالی پرونده های این شعبه یک میلیارد و 413 هزار و 831 ریال بوده است.
این مقام مسئول بیان کرد: پرونده های مربوط به شعبه بهداشت عدم رعایت ضوابط بهداشتی و همچنین چندین مورد ایراداتی در تولید کالا برخی از کارخانه ها بوده است.
رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان دماوند در خصوص تعداد پرونده های ارجاعی به شعبه هیئت اضافه کرد: در طی یک سال، 191 پرونده به این شعبه ارجاع شد که از این تعداد 179 پرونده مختومه شد و ارزش ریالی محکومیت در این شعبه یک میلیارد و 443 میلیون و 376 هزار و 100 ریال بوده است و در این شعبه نیز نسبت به سال قبل تعداد پرونده های ارجاعی افزایش یافت.
وی عنوان کرد: موضوعات پرونده های شعبه هیئت؛ شامل عدم ایفا تعهد، گرانفروشی و کم فروشی است که اغلب این پرونده ها دارای شاکی هستند.
تهرام/7246//1348

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي تعزيرات بررسي پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۲۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقره داغ شدن قاچاقچی کود شیمیایی در نهاوند 

مرضیه یونسی گفت: شعبه اول بدوی شهرستان نهاوند به پرونده قاچاق ۲۷۰ کیلوگرم انواع کود شیمیایی یارانه‌ای به ارزش ۵۴۶ میلیون ریال رسیدگی کرد.

او گفت: شعبه پس از بررسی، با توجه به ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام عرضه خارج از شبکه را محرز و علاوه بر الزام توزیع کالا‌های کشف شده در شبکه، متهم را به پرداخت جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان گفت: بازرسان اتاق اصناف در بازرسی از واحد‌های صنفی این کالا‌ها را کشف و گزارش آن را برای بررسی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

یونسی گفت: واحد‌های صنفی متخلف استان در سال گذشته ۴۴ هزار و ۶۱۷ میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال جریمه شدند.

او، تعداد پرونده‌های وارده به این اداره کل در سال گذشته را ۱۴ هزار و ۴۵۰ فقره عنوان کرد و افزود: تعداد آرای صادره در این مدت ۱۴ هزار و ۴۶۰ فقره ثبت شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان گفت: عدم درج قیمت با سه هزار و ۲۸۲ پرونده، گران فروشی با ۲ هزار و ۳۷۹، تقلب و کم فروشی با هزار و ۸۷۵ فقره پرونده و عدم اجرای تکالیف صنفی با هزار و ۴۳۹ در صدر تخلفات قرار دارند.

یونسی گفت: عدم صدور و ارائه فاکتور با هزار و ۳۲۹ فقره، عدم رعایت بهداشت با هزار و ۱۸۸ فقره و قاچاق کالا و ارز با هزار و ۵۳ فقره در ردیف‌های بعدی قرار دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • ارسال ۱۳ پرونده تخلف در حوزه پزشکی به تعزیرات حکومتی دزفول
  • کشف یک دستگاه موتور سیکلت خارجی غیرمجاز
  • محکومیت متهم عرضه برنج تقلبی در مشهد
  • محکومیت هزار میلیاردی یک کارخانه قند در استان فارس
  • جریمه قاچاقچی لوازم خانگی در کاشمر
  • محکومیت ۲۳ میلیارد ریالی یک شرکت تولید شیشه در زاهدان
  • تقلب در تعمیر پکیج و رادیاتور
  • نقره داغ شدن قاچاقچی کود شیمیایی در نهاوند 
  • جریمه مشاور املاک متخلف در مشهد
  • جریمه یازده میلیارد ریالی برای قاچاقچی سوخت