Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - رییس دفتر رییس جمهوری گفت: رییس جمهوری از همان ساعات اولیه وقوع سیل در استان های شمالی کشور و تا این لحظه به صورت مستمر پیگیر اقدامات انجام شده برای سیل زدگان بوده است.

محمود واعظی روز دوشنبه در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی دولت، افزود: اهتمام به این مساله و اقدامات انجام شده از سوی دولت ودستگاه های اجرایی به این موضوع باعث شد تا هم اکنون شاهد تثبیت شرایط و خروج از وضعیت بحرانی در مازندران و تلاش همه جانبه، هماهنگ و گسترده برای عملیات امداد و نجات تا مرحله خروج از بحران در استان گلستان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


واعظی به سفر معاون اول رییس جمهوری به مناطق سیل زده شمال کشور اشاره کرده و اظهار داشت: سفر وی از طرف رییس جمهوری و دولت انجام پذیرفت و علاوه بر ایشان تعدادی از وزرا به همراه معاونان آنها نیز همراه وی بودند و دستورات لازم به آنها صادر شد و بر این اساس به نیروهای امدادی و دستگاه ها برای حضور در استان گلستان که بیشترین خسارت در سیل اخیر به آن وارد شد را دادند.
وی با اشاره به تشکیل ستاد مدیریت بحران در استان گلستان و مازندران و اعزام گروه های امدادی به مناطق سیل زده گفت: رییس جمهوری در بدو امر دستورات لازم را به مسئولان مربوطه از جمله وزیر کشور و دیگر مسئولان ذیربط صادر کرد.
به گفته واعظی، رییس جمهوری با کلیه مسئولان و اعضای هیات دولت که وظایف و ماموریت های آنان مرتبط با این بحران است در این ایام در تماس بوده و به فراخور مسئولیت و نقشی که می توانند در این مناطق ایفا کنند به آنها دستوراتی صادر کرده است. هیات وزیران نیز گزارش کلیه اقدامات انجام شده را خدمت روحانی ارایه می کنند.
واعظی با بیان اینکه تصمیمات اتخاذ شده در خصوص سیل اخیر استان های شمالی کشور در هماهنگی کامل با رییس جمهوری بوده است، اظهار کرد: گزارش ها از ستاد مدیریت بحران و همچنین جمعیت هلال احمر به صورت دائم به رییس جمهوری اعلام شده است و بر این اساس با توجه به شرایط، تصمیمات مقتضی اتخاذ شد.
وی با اشاره به اینکه مردم با دیدن مسئولان در کنار خود و اقدامات میدانی آنان و تسریع در خدمت رسانی در شرایط سخت دلگرم می شوند، افزود: به همین دلیل رییس جمهوری به وزیر کشور دستور داد تا عادی شدن شرایط در مناطق سیل زده حاضر باشد و از نزدیک مدیریت و هماهنگی بین دستگاه های خدمات رسان به مردم را برعهده بگیرد.
رییس دفتر رییس جمهوری در بخش دیگری از اظهارات خود به پیش بینی وقوع سیل در دیگر استان ها اشاره کرد و گفت: همزمان با اقدامات انجام شده برای سیل زدگان مناطق شمالی کشور در خصوص استان هایی که در معرض سیل بودند نیز هماهنگی های لازم با استانداران آنها انجام شد و رییس جمهوری دستور آماده باش کامل به این استانها را صادر کرده است.
واعظی در ادامه به تشکیل ستاد ارزیابی خسارات ناشی از این سیل اشاره کرد و گفت: با دستورات رییس جمهوری در این خصوص این ستاد تشکیل شد و بناست تا پس از خروج استان گلستان از شرایط بحرانی و تخلیه آب در مناطق آسیب دیده خسارت ها برآورد و جبران شود.
سیام**1751**1535

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي محمود واعظي حسن روحاني سيل زدگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۲۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش و سپاه؛ لشکر خدمت

  آن زمان که ایران وعده صادق را عملی کرد و با پرتاب تعداد زیادی موشک و پهپاد آرامش را از چشم صهیونیست‌ها گرفت و دنیا را مقهور قدرت خود کرد، جمع کثیری از نیروهای نظامی و انتظامی همزمان در حال خدمات‌رسانی به هموطنان سیل زده بودند تا ثابت شود، ارتش و سپاه، نیروهای انتظامی و حتی گروه‌های جهادی همزمان در چند جبهه حاضر هستند و در کنار دفاع از آب و خاک مقدس، خدمات‌رسانی به هموطنان را به صورت ویژه در دستور کار دارند. در آخرین روزهای فروردین سال جاری بود که سازمان هواشناسی کشور با صدور چندمین هشدار قرمز جوی امسال، نسبت به وقوع سیلاب و آبگر‌فتگی گسترده در پنج‌استان جنوبی کشور هشدار داد. براساس این هشدار بارش شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید و تگرگ استان‌های هرمزگان، جنوب فارس، جنوب غرب و غرب سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان و بوشهر را فرا گرفت و سبب وقوع سیلاب و آبگرفتگی‌های گسترده شد.  این سامانه همچنین پیامدهایی همچون خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و آب، تخریب تأسیسات و سازه‌های واقع شده در حریم و بستر رودخانه، تخریب سازه‌های موقت و سبک بر اثر وزش باد شدید و اختلال در سفرهای هوایی و دریایی به همراه داشت. 
     
خسارت به صدها روستا
بارندگی‌های شدید و سیل اخیر در سیستان و بلوچستان موجب بالا آمدن سطح آب و ایجاد مشکلات زیادی برای مردم جنوب این استان شد. به طوری که برق ۳۰۰ روستا قطع شد و راه‌های حدود بیش از ۳۰۰ روستا نیز آسیب دید. استاندار سیستان و بلوچستان با گذری به اتفاقات آن روزها و بیان این‌که خدمات‌رسانی به مردم سیل‌زده با همیاری تمام دستگاه‌ها و نهادها در کنار هم و با استفاده از بالگردهای سپاه، ارتش و هلال احمر انجام شد، به جام‌جم می‌گوید: در همان روزهای اول محور چابهار ـــ نیکشهر بازگشایی و برق اکثر روستاهای مناطق سیل‌زده وصل و اتصال فیبر نوری زرآباد هم برقرار شد. محمد کرمی ادامه می‌دهد: بالگردهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعیت هلال احمر پیوسته سیل‌زدگان را جابه‌جا کرده و مصدومان را به بیمارستان‌ها می‌رساندند. ضمن این‌که تعدادی از بالگردهای نیروی دریایی ارتش هم به تیم‌های خدمات رسان اضافه شده بودند. 
     
تأمین مایحتاج در کمترین زمان
نکته حائز اهمیت در خدمات رسانی‌های اخیر نیروهای نظامی ایران به سیل زدگان جنوب کشور، این بود که بیشتر شهروندان فکر می‌کردند ایران درگیر اتفاقات مربوط به آتش افروزی‌های اسرائیل بوده و به همین علت نیروهای داخلی در آماده باش دفاعی هستند اما حضور گسترده و چشمگیر نیروهای سپاه و ارتش ثابت کرد حفاظت از جان و مال و ناموس تک‌تک ایرانیان در هر شرایط به‌عنوان یک وظیفه تعریف و هرگز ترک نخواهد شد. در همین رابطه معاون هماهنگ کننده قرارگاه قدس با بیان این‌که نیروی‌زمینی سپاه و به‌طور ویژه قرارگاه قدس و هوانیروز در طول مدت وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان اقدامات مؤثر و قابل توجهی را در کمک به سیل‌زدگان این استان انجام دادند، می‌گوید: از جمله اقدامات می‌توان به انجام عملیات امداد و نجات با بالگرد در مناطق سیل زده، انتقال شش تن محموله غذایی و دارویی ازجمله کالاهای اساسی، دارو، پتو و کنسرو و... جهت کمک به مردم استان سیستان و بلوچستان، کمک‌های تاکتیکی در زمان وقوع سیل و نقل و انتقال نیروها جهت کمک به هموطنان سیل زده و تسریع در بازدید مسئولان از مناطق آسیب دیده با انجام پروازهای عملیاتی اشاره کرد. سردار سرتیپ دوم پاسدار علی خلیل آبادی ادامه می‌دهد: همچنین قرارگاه قدس نیروی‌زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جهت کمک به مناطق سیل‌زده اقدامات گوناگونی را در حوزه مردمی و ارسال اقلام قضایی و دارویی انجام داده است. طی روزهای اخیر کمک‌های نیروی‌زمینی سپاه شرایط سخت سیل‌زدگان را آرام و نیازهای هموطنان این مناطق را تأمین کرد که در این باره می‌توان به توزیع آرد و صدها تخته پتو جهت کمک به سیل‌زدگان، توزیع اسباب بازی در سطح وسیع و تأمین داروهای مورد نیاز اشاره کرد. معاون هماهنگ کننده قرارگاه قدس نیروی‌زمینی سپاه با بیان این‌که یک تریلی آرد به همراه ۲۰ رول بزرگ پلاستیک، یک محموله سبد کالا و هزار بطری آب معدنی از دیگر کمک‌های قرارگاه قدس نیروی‌زمینی سپاه به سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان بود که این خدمات رسانی‌ها همچنان ادامه دارد. 

نجات ۳ سیل‌زده توسط نیروی دریایی ارتش
اما نیروهای ارتش مثل تمام روزهایی که بیدار می‌مانند تا ایران و ایرانی در آرامش باشد، نقش مهمی در خدمات‌رسانی به سیل زدگان جنوب کشور به‌عهده داشتند. به عنوان مثال پس از بارش سیل‌آسا در استان هرمزگان و در پی ناپدید شدن سه نفر از اهالی یکی از روستاهای شهرستان جاسک و درخواست کمک از منطقه دوم ولایت نیروی دریایی ارتش مستقر در جاسک، یک فروند بالگرد این نیرو برای امداد‌رسانی به منطقه مورد نظر اعزام شد و افراد‌گیر افتاده در سیلاب را نجات و به مکان امن انتقال دادند. امداد‌رسانی به مردم در سطح شهر و روستاهای اطراف شهرستان جاسک به‌طور بی‌وقفه توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام و رساندن سیل زدگان به مناطق امن صورت می‌گرفت. 

دیگر خبرها

  • از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟
  • اعضای دولت به صورت شبانه‌روزی برای حل مشکلات و توسعه کشور می‌کوشند
  • توزیع بیش از ۱۱ هزار بسته غذایی در میان سیل‌زدگان
  • انجام اقدامات لازم برای اعزام آزمایشی نخستین قطار ترانزیتی از افغانستان به ترکیه
  • برج حاشیه باغ گیاه‌شناسی ایران با ورود رییس‌جمهوری کوتاه آمد
  • اقدامات خوبی در اجرای نهضت ملی مسکن در استان بوشهر انجام شده است
  • نظارت مستمر بر تامین کالاهای اساسی انجام می‌شود
  • نماینده پارلمان عراق: ترکیه ۵۰۰۰ بار حاکمیت عراق را نقض کرده است
  • ارتش و سپاه؛ لشکر خدمت
  • قم موفق‌ترین کلان‌شهر کشور در حوزه پسماند؛ کاهش میزان دفن مستقیم به صفر