Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@20:02:13 GMT

ورود بیش از ۶ میلیون زائر و مسافر به خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۳۰۲۴

ورود بیش از ۶ میلیون زائر و مسافر به خراسان رضوی

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی از ورود بیش از ۶ میلیون زائر و مسافر به استان از ۲۵ اسفندماه پارسال تا چهارم فروردین امسال خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ مهدی فروزان اظهار کرد: ۶ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۹۳۰ نفر زائر و مسافر از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا چهارم فروردین سال جدید به خراسان رضوی وارد شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی افزود: این میزان ورود زائر و گردشگر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 2.1 درصد کاهش دارد.

 

وی ادامه داد: 472 هزار و 790  نفر از این تعداد، از طریق حمل و نقل جاده‌ای و عمومی به  استان  وارد شده‌اند که در مقایسه با سال قبل، 8.1 درصد کاهش داشته است.

 

مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: 188 هزار و 657 نفر از این افراد نیز با قطار به استان سفر کرده‌اند که با رشد 2.7 درصدی همراه بوده است.

 

فروزان آمار زائران و مسافرانی که از طریق فرودگاه‌ها به استان وارد شده‌اند را  نیز 98 هزار و 635 نفر اعلام و اظهار کرد: این آمار در مقایسه با سال گذشته 16.7 درصد کاهش داشته است.

 

وی گفت: زائران و مسافرانی که با وسائل نقلیه شخصی خود از روز 25 اسفند ماه گذشته تا چهارم فروردین سال جدید به استان وارد شده‌اند هم 5 میلیون و  692 هزار و 848 نفر هستند که این میزان در مقایسه با سال گذشته، با کاهش 1.4 درصدی مواجه بوده است.

 

سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی در خصوص آمار ورود زائران و مسافران در این مدت به مشهد هم گفت: از تاریخ 25 اسفند ماه گذشته تا چهارم  فروردین سال جاری سه میلیون و  919  هزار و 317  نفر به این کلانشهر  وارد شده‌اند که در مقایسه با سال گذشته، یک درصد افزایش دارد.

 

فروزان بیان کرد: 347 هزار و 596 نفر از این تعداد، از طریق حمل و نقل جاده‌ای و عمومی به مشهد وارد شده‌اند که در مقایسه با سال قبل، 6.1 درصد کاهش داشته است.

 

مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: 188 هزار و  657  نفر از این افراد نیز با قطار به مشهد سفر کرده‌اند که با رشد 2.7 درصدی همراه بوده است.

 

وی آمار زائران و مسافرانی که از طریق فرودگاه‌ها به مشهد وارد شده اند را  نیز 98  هزار و 456 نفر اعلام کرد و افزود: این آمار در مقایسه با سال گذشته 16.6 درصد کاهش دارد.

 

سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی گفت: زائران و مسافرانی که با وسائل نقلیه شخصی خود در روزهای 25 اسفند ماه سال گذشته تا چهارم فروردین سال جدید به مشهد وارد شده‌اند هم 3 میلیون و 284 هزار و 608 نفر هستند که این میزان در مقایسه با سال گذشته، با رشد 1.3 درصدی مواجه بوده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۳۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بارش‌های رگباری در خراسان رضوی/افزایش دما تا اوایل هفته آینده در استان ماندگار است

به گزارش قدس خراسان، محمد غیوری‌خواه اظهار کرد: این بارش‌ها در روزهای پایانی هفته شدت می‌گیرد که احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی در این مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: افزایش دما، یکی دیگر از پدیده‌های جوی خراسان رضوی است که از امروز در استان آغاز و تا اوایل هفته آینده نیز ماندگار خواهد بود.

وی تصریح کرد: در شبانه روز گذشته، نیشابور با پنج و داورزن با ۲۶ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های استان بوده‌اند.

غیوری‌خواه با بیان اینکه دمای فعلی مشهد ۱۸ درجه است، اضافه کرد: همچنین این کلانشهر روز گذشته نوسانات دمایی ۱۱ تا ۲۰ درجه سانتیگراد را به ثبت رسانده است و امروز نیز طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی بین ۱۲ تا ۲۱ درجه در نوسان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • وزش باد در خراسان رضوی شدت می گیرد
  • بیش از ۱۲ میلیون مسافر به خراسان رضوی سفر کردند
  • پیش بینی افزایش ۵ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا در خراسان رضوی
  • انسداد مرزها در استان خراسان رضوی
  • دمای هوا در خراسان رضوی افزایش می‌یابد
  • آغاز بارش‌های رگباری در خراسان رضوی/افزایش دما تا اوایل هفته آینده در استان ماندگار است
  • اقامتگاه‌های غیررسمی و بدون مجوز مقبول نظر مسافران
  • بارش‌های رگباری نیمه جنوبی خراسان رضوی را فرا می‌گیرد
  • کیفیت هوای پنج منطقه مشهد پاک است
  • کشف حدود۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در گمرکات خراسان رضوی