Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@11:27:23 GMT

استقبال مسافران از طرح نوروزی آرامش بهاری در گیلان

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۳۰۳۸

استقبال مسافران از طرح نوروزی آرامش بهاری در گیلان

مسافران و گردشگران از استان های مختلف کشور با حضور در امام زادگان و بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری از برنامه های متنوع فرهنگی این طرح بهره مند شدند.
یکی از مسافران در یکی از امام زادگان مجری طرح آرامش بهاری به خبرنگار ایرنا، بیان داشت: برنامه های فرهنگی این طرح در تقویت باورهای دینی و مذهبی قابل توجه است، بنابراین تصمیم گرفتم از برنامه های این طرح استفاده کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مریم همایونی با بیان این که همراه همسر و دو فرزندم از برنامه های فرهنگی طرح آرامش بهاری لذت برده، اظهار داشت: با حضور در غرفه خیمه معرفت جواب سئوالات دینی ام را دریافت کردم و از این بابت خیلی خوشحالم.
وی با اشاره به دستیابی به آرامش با حضور در امام زادگان خاطر نشان کرد: زیارت تعدادی از امام زادگان از خاطرات دلنشین من و خانواده ام در این مسافرت است.
نسرین علیزاده یکی دیگر از زائران به خبرنگار ایرنا گفت: سال گذشته در مسافرت به یکی از استان های کشور برای اولین بار با حضور در امام زاده ای از برنامه های طرح آرامش بهاری بهره بردم و امسال نیز در مسافرت به گیلان، از برنامه های فرهنگی این طرح استفاده کردم.
وی غرفه کودک را یکی از برنامه های قابل توجه طرح آرامش بهاری برای کودکان عنوان و اضافه کرد: مشاوره خانواده نیز از برنامه های بااهمیت این طرحست که مورد استقبال زائران قرار گرفته است.
وی از مسافران خواست تا با حضور در امام زادگان و بقاع متبرکه استان از برنامه های متنوع فرهنگی این طرح بهره ببرند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به استقبال مسافران و زائران از طرح آرامش بهاری در این استان بیان کرد: امام زادگان و بقاع متبرکه گیلان در همه ایام به ویژه در تعطیلات نوروز شاهد خیل حضور زائران و مسافران از نقاط مختلف کشور است.
حجت الاسلام ستار علیزاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح آرامش بهاری از برنامه هایی است که در ایام نوروز همزمان با سراسر کشور برای مسافران و هم استانی ها در امام زادگان استان اجرا و مورد استقبال گردشگران قرار می گیرد.
وی با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در 244 بقعه متبرکه و امام زاده گیلان خاطر نشان کرد: در اجرای این طرح، خدماتی از جمله برپایی خیمه معرفت، اقامه نماز در دو نوبت ظهر و مغرب، حضور دائمی پنج مبلغ، دارا بودن غرفه کودکان، پاسخگویی به مسائل شرعی، مشاوره خانواده ارائه می شود.
وی خاطرنشان کرد: در خیمه ‌های معرفت مشاوره مهارت‌ های فردی، ازدواج، تحکیم خانواده و تربیت فرزند در اولویت است؛ در این خیمه ها گفت و گو های چهره به چهره مورد توجه است و با استفاده از تکنیک‌ های نوین تبلیغی سعی می شود که مردم مهارت‌ های زندگی صحیح را آموزش ببینند.
وی اظهار داشت: راه اندازی ایستگاه همه واقف باشیم در 50 بقعه شاخص استان، ایستگاه سلامت در 11 بقعه و ویزیت رایگان و عرضه محصولات فرهنگی از دیگر برنامه‌ های طرح آرامش بهاری است.
سال گذشته، دو میلیون مسافر از خدمات طرح آرامش بهاری در گیلان بهره مند شدند. طرح آرامش بهاری تا پانزدهم فروردین در امام زادگان و بقاع متبرکه استان ادامه دارد.
بر اساس آخرین آمار، استان گیلان دارای افزون بر پنج هزار موقوفه و بیش از 900 بقعه متبرکه است.
7286/2007
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 ازدواج استان های مختلف کشور طرح آرامش بهاری طرح نوروزی مسافران 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۳۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسکان یک میلیون و ۲۸۱ هزار مسافر نوروزی در شهر زندگی/ اصفهان رتبه پنجم جذب سفر را دارد

مسئول کمیته آمار و ارزیابی عملکرد ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: در ایام نوروز ۱۴۰۳ یک میلیون و ۲۸۱ هزار مسافر در شهر اصفهان اسکان داشتند که حدود ۴۵ درصد از آمار اسکان به مدارس اختصاص داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مرتضی نصوحی امروز _یکشنبه بیست‌وپنجم فروردین_ در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با ارائه گزارشی از نتایج خدمات نوروزی ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان اظهار کرد: یک میلیون و ۲۸۱ هزار مسافر در تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ در اصفهان اسکان داشتند، در این راستا ظرفیت تمام هتل‌ها، مهمان‌پذیرها پر شد و در مجموع حدود ۱۰ درصد از جمعیت کلی مسافران در هتل‌ها و مهمان‌پذیرها اسکان پیدا کردند که حدود ۴۵ درصد از آمار اسکان به مدارس اختصاص داشت.

وی با اشاره به بعضی آمار از بازدیدها از مراکز تفریحی و گردشگری اصفهان ادامه داد: ۸۴ هزار بازدید از باغ گل‌ها صورت گرفته که نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است. همچنین ۹۷ هزار بازدید نیز از شهر رویاها صورت گرفت.

مسئول کمیته آمار و ارزیابی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان خاطرنشان کرد: رویدادهای فرهنگی شامل جز خوانی قرآن، دعاخوانی و رویدادهای نوروزی از مهمترین برنامه‌هایی بود که مورد استقبال مسافران قرار گرفت.

نصوحی ادامه داد: از خانه امین التجار با ۸ هزار بازدید کننده استقبال خوبی شده است، ظرفیت پارکینگ‌ها در طول روز در نوروز سه بار پر و خالی می‌شد.

وی تصریح کرد: شاخص گردشگر پذیری اصفهانی‌ها در نظر سنجی که از گردشگران انجام شد، با ۸۳ درصد رضایت با شاخص زیاد و خیلی زیاد و ۹۳ درصد مسافران نیز از شهر اصفهان رضایت کلی داشتند.

مسئول کمیته آمار و ارزیابی عملکرد ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان تصریح کرد: اصفهان در بحث سفر و جذب سفر (تعداد مسافران) در کشور رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 744344

دیگر خبرها

  • ستاره پرسپولیس دعوت میثاقی را رد کرد
  • اصفهان در جذب مسافر نوروزی پنجم شد
  • استقبال بیش از ۷۰۰ هزار مسافر نوروزی از پارک کوهستانی صفه
  • اسکان یک میلیون و ۲۸۱ هزار مسافر نوروزی در شهر زندگی/ اصفهان رتبه پنجم جذب سفر را دارد
  • آموزش ایستگاهی ۴۰۰۰ نفر از مسافران مازندران
  • تصاویر| بارش برف بهاری در اشکورات رحیم آباد گیلان
  • تصاویری از حجم برف بهاری در ارتفاعات گیلان را ببینید
  • ورود نیم میلیون نفری مسافر نوروزی به بانه
  • (تصاویر) بارش برف بهاری در اشکورات گیلان
  • مریوان میزبان بیش از یک میلیون نفر مسافر در طرح نوروزی