Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-20@01:57:21 GMT

ورود سامانه بارشی به یزد/ تفت و مهریز کانون بارش ها

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۳۰۶۲

ورود سامانه بارشی به یزد/ تفت و مهریز کانون بارش ها

کارشناس هواشناسی یزد گفت: به علت گرم بودن هوا بارش ها بصورت باران خواهد بود و باتوجه به رگباری بودن بارش، سیلابی شدن مسیرها و آبرگرفتکی معابر پیش بینی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس هواشناسی یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به ورود سامانه قوی بارشی به استان یزد، اظهارداشت: سامانه جدید بارشی از صبح امروز وارد استان یزد شده است و بارش باران به صورت رگبار از ساعت 11 صبح آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد رضا شیرغلامی، ادامه داد: به علت گرم بودن هوا بارش ها بصورت باران خواهد بود و باتوجه به رگباری بودن بارش، سیلابی شدن مسیرها و آبرگرفتکی معابر پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی وارد شده به استان تا عصر فردا و در مناطقی از استان تا صبح چهارشنبه فعالیت خواهد داشت، گفت: کانون بارش ها برای مناطقی کوهستانی و ییلاقی استان بویژه شهرستان تفت و مهریز و در شهرستان هایی مانند ابرکوه، خاتم، هرات، میبد  و اردکان نیز بارش های قابل توجهی را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: گزارش بارش ها  تاکنون در ایستگاه های اتوماتیک هواشناسی ندوشن به میزان 3 میلی متر، نصرآباد 4.2 میلی متر و گاریزات 0.5 میلی متر ثبت شده است.

شیرغلامی تصریح کرد: وجود برف در ارتفاعات استان و بارش رگباری سامانه جدید بارشی احتمال تشدید سیل و روان آب ها را افزایش می دهد لذا مردم از اتراق در کنار رودخانه و مناطق سیل خیر خودداری کنند.

وی با اشاره به حضور مسافران نوروزی در استان یزد، گفت: مسافران نوروزی از اسکان در فضای باز و پارک ها خودداری کنند و به مکان های سرپوشیده ای که ستاد اسکان استان در نظر گرفته است مراجعه کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۳۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز دوشنبه + فیلم

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرکرده کارشناس هواشناسی با اشاره بر بی‌سابقه بودن بارش‌های جنوب و جنوب شرقی طی ۵۰ سال اخیر، گفت: از بعداز ظهر امروز (۳۱ فروردین) یک سامانه جدید بارشی از نواحی شمال غرب وارد کشور خواهد شد؛ بنابراین استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، شمال کرمانشاه، نواحی شرقی لرستان، غرب اصفهان، چهارمحال بختیاری، شمال فارس و کرمان منتظر بارش‌های بهاری باشند.

این مسؤول با اشاره به اینکه این سامانه بارشی تا یک‌شنبه (۲ اردیبهشت) ادامه‌دار خواهد بود، افزود: از روز دوشنبه (۳ اردیبهشت) این سامانه بارشی در مناطق دیگر گسترش خواهد داشت که تمام استان‌های غربی و شمال را در برمی‌گیرد.

کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه تصریح کرد: در روزهای آتی مجدد دو سوم مناطق کشور شاهد باران خواهند بود.

وی در پایان دمای امروز (۳۱ فروردین) را ۲۳ درجه بالای صفر اعلام کرد.

کد خبر 6082279 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی به کرمانشاه
  • ورود سامانه بارشی جدید به فارس
  • ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور | بارش ها تا کی ادامه دارد؟
  • تداوم بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ماه
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز دوشنبه + فیلم
  • بارش در دوسوم مناطق کشور با ورود سامانه بارشیِ جدید | چه روزی باران می بارد؟
  • هواشناسی ۳۱ فروردین ۱۴۰۳/ ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه به ایران
  • ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه در غرب کشور
  • ورود سامانه بارشی به استان از فردا
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور در روز جمعه