Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین ایزدی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این آمار مربوط به دور اول تعطیلات از تاریخ 27 اسفند تا چهار فروردین ماه جاری جمع آوری شده است .
وی با اشاره به فعال بودن ستاد خدمات سفر تا تاریخ 16 فروردین به دلیل پیش بینی ادامه مسافرت نوروزی، اضافه کرد: امسال برخلاف سال گذشته که 15 موزه در سراسر استان فعال بود، توانستیم 19 موزه و سایت موزه و خانه تاریخی را برای بازدید گردشگران آماده سازی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: موزه های دولتی شامل مجموعه فرح آباد ساری، گنجینه بابل، آمل، خانه نیما یوشیج در شهرستان نور، موزه آلاشت در سوادکوه ، موزه مردم شناسی منطقه دوهزار تنکابن و موزه شهدای آمل است.
معاون میراث فرهنگی از سایت موزه گوهر تپه بهشهر و سایت موزه وستمین به عنوان 2 مجموعه تاریخی دولتی یاد کرد که در تعطیلات نوروزی برای بازدید گردشگران آماده شده است.
موزه مردم شناسی کندلوس، خانه بانو مکرمه قنبری بابل، موزه تاریخی رامسر، خانه بانو تبریزی نوشهر، موزه عاج رامسر و برج دیده بانی بابل از جمله مجموعه های خصوصی است که نوروز 98 میزبان بازدید کنندگان هستند.
ایزدی اظهار داشت: اشیای موزه های مازندران مربوط به دوره های مختلف تاریخی از عصر پیش از آهن (پنج هزار سال قبل) تا دوران معاصر است که گویای فرهنگی وتمدن غنی استان مازندران می باشد.
او همچنین به حضور راهنما برای موزه های نوروزی اشاره کرد و گفت: بسته به وسعت و ویژگی موزه ، سه تا 6 نفر راهنما در هر مجموعه مستقرند تا توضیحات لازم را به بازدید کنندگان ارائه کنند.
وی دوره فعالیت نوروزی موزه های مازندران را تا 16 فروردین اعلام کرد و افزود: فعالیت موزه ها از 9 صبح تا 19 عصر است و در صورت استقبال بازدید کنندگان ساعات بازدید افزایش می یابد.
بر اساس آمار میراث فرهنگی مازندران در تعطیلات نوروز گذشته 372 هزار نفر از گردشگران از موزه ها ،اماکن فرهنگی و تاریخی استان بازدید کردند.
بر اساس آخرین آمارها تاکنون بیش از چهار میلیون گردشگر و مسافر از استان مازندران دیدن کردند .
7335/1899
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استان مازندران تعطیلات تعطیلات نوروزی مسافران نوروزی موزه 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۳۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمار بازدید از نمایشگاه نوروزی موزه هنرهای معاصر تهران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران، نمایشگاه «بر فراز دشت» از ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ در موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح شده و تا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

بیش از ۲۲ هزار نفر تا ۲۵ فروردین جاری از نمایشگاه «بر فراز دشت» دیدن کرده‌اند. همچنین تعدادی از هنرمندان و مقامات فرهنگی و هنری و سیاسی نیز با حضور در موزه هنرهای معاصر تهران به تماشای آثار حاضر در این نمایشگاه نشسته‌اند.

در نمایشگاه «بر فراز دشت» ۶۲ اثر از ۱۸ هنرمند ایرانی و ۱۰ اثر از ۶ هنرمند خارجی از مجموعه گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درآمده است که از جمله آنها می‌توان به ابوالقاسم سعیدی، پرویز کلانتری، حسین محجوبی، سهراب سپهری، علی گلستانه، فریده لاشایی، محمود جوادی‌پور، میرعبدالرضا دریابیگی، جلال شباهنگی، ناصر عصار، علی آذرگین، محمد رادوند، داوود امدادیان، محسن سهیلی، منوچهر نیازی، علی‌محمد حیدریان، رضا شهابی، علی اکبر یاسمی، کلود مونه، کامی پیسارو، لودویک پیت، دیوید هاکنی، کارل اشلامینگر و ژان دافی اشاره کرد.

همچنین در این نمایشگاه، فیلمی از هنرمندان خارجی با رویکرد اقلیم و فصول چهارگانه پخش می‌شود که در آن تصاویری از آثار ون‌گوگ، فردریش، مونه و کانستبل متحرک‌سازی شده است و با ایده آلبوم چهارفصل ویوالدی روی دیوار گالری ۹ موزه هنرهای معاصر تهران پخش می‌شود.

کد خبر 6080170

دیگر خبرها

  • بازدید از آثار تاریخی زنجان به مناسبت روز جهانی بناها رایگان است
  • بازدید از اماکن تاریخی فارس، امروز رایگان است
  • بازدید رایگان از محوطه‌های تاریخی و موزه‌ها
  • افزایش ۲۰ درصدی میزان بازدید گردشگران از آثار تاریخی سلطانیه
  • تحویل ۳ شیء تاریخی به میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • تحویل سه شی تاریخی به میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • خدمت‌رسانی۳۵پایگاه هلال احمر کردستان به مسافران نوروزی
  • بازدید ۱۵۷ هزار نفری مسافران از موزه‌های همدان
  • بازدید ۱۵۷ هزار نفر از موزه‌های استان همدان
  • اعلام آمار بازدید از نمایشگاه نوروزی موزه هنرهای معاصر تهران