Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@07:54:53 GMT

شهروندان شیرازی از آب چاه استفاده نکنند

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۳۱۹۴

شهروندان شیرازی از آب چاه استفاده نکنند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا کریمی با اشاره به وقوع سیلاب در شیراز تاکید کرد: مهمترین نکته در زمان وقوع سیل حفظ آرامش و دنبال کردن اخبار و اطلاعیه‌ها از طریق رسانه‌های جمعی اعم از رادیو و وب سایت‌های معتبر و توجه نکردن به شایعات یا مطالب فضای مجازی است که ممکن است انسان را به اشتباه انداخته و باعث به خطر افتادن جان ما و خانواده شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ممکن است سیلاب به سامانه‌های آبرسانی آسیب وارد کند لذا در صورت وقوع سیل اگر در مناطقی هستید که سامانه آبرسانی شما در مسیر سیلاب است یا مراجع ذیربط اطلاعیه‌ای در خصوص آسیب سیلاب به سامانه آبرسانی صادر کرده‌اند یا شما ملاحظه می‌کنید آب لوله کشی کدورت پیدا کرده، تا زمان اطمینان از سالم بودن آب یا اعلام سالم شدن آب توسط دستگاه‌های مسؤول، از آب سالم بطری شده استفاده کنید یا در مواقع خیلی اضطراری حداقل آب را برای ۱۰ دقیقه بجوشانید و بعد از سرد شدن از آن استفاده کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از کلر مادر نسبت به سالم سازی آب اقدام کنید.

معاون فنی معاونت بهداشت علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه برخورد ما با سیلاب باید مانند فاضلاب باشد تاکید کرد: اگر مواد غذایی با سیلاب تماس پیدا کردند، از مصرف آنها خودداری کنیم، از تماس بدن با آب سیلاب باید پرهیز کنیم و بدون چکمه در سیلاب راه نرویم، اگر سیلاب وارد منزل شد بعد از خارج کردن سیلاب وسایل منزل باید شستشو و ضد عفونی شوند.

وی یادآور شد: مراقب باشید ممکن است سیم‌های برق با آب سطحی تماس پیدا کرده باشد و خطر برق گرفتگی را ایجاد کرده باشد. بنابراین مراقب خطر برق گرفتگی باشید و از تماس با آب‌های سطحی خودداری کنید. همچنین از لمس سیم‌های برق به هر شکل خودداری کنید.

وی ادامه داد: در مناطقی که دام و طیور نگهداری می‌کنند امکان اتلاف حیوانات وجود دارد. زمانی که با حیوانات تلف شده مواجه شدید سریعاً آنها را دفن کنید.

کریمی تصریح کرد: در مواقع سیل امکان عفونت‌های روده‌ای بیشتر می‌شود. لذا ضمن رعایت بهداشت فردی خصوصاً شستشوی دست‌ها، اطمینان از سلامت آب آشامیدنی و مواد غذایی مصرفی، اگر هرگونه علائم بیماری خصوصاً بیماری‌های گوراشی داشتید حتماً به نزدیکترین مرکز بهداشتی یا پزشک خانواده خود خبر دهید.

وی افزود: به این دلیل که سیلاب وارد لانه حیوانات و خزندگان هم می‌شود لذا خطر مارگزیدگی و حیوان گزیدگی حتی درون منازل افزایش می‌یابد و باید مراقبت بیشتری در این موارد انجام دهید و حتی الامکان از چکمه استفاده کنید.

کریمی تاکید کرد: با توجه به امکان آسیب وسایل گرمازا یا دودکش آنها یا استفاده از وسایل گرمازای بدون دودکش خطر مسمومیت با گاز مونواکسید کربن در مواقع سیل وجود دارد. لذا لازم است وسایل گرمازا و سالم بودن آنها و دودکش‌ها را مجدداً کنترل کنید و از وسایل گرمازای بدون دودکش مثل منقل، شومینه، پیک نیکی و.. استفاده نشود.

وی افزود: رعایت نکات ایمنی برای پیشگیری از سوانح و حوادث را جدی بگیرید و از رفتن کنار رودخانه‌ها و مسیل های سیلاب، لبه پرتگاه‌ها و محل‌هایی که امکان رانش زمین وجود دارد خودداری کنید و از تلاش برای رانندگی در مسیر سیلاب حتی اگر ایمن به نظر می‌رسد، پرهیز کنید.

کد خبر 4575332

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شیراز شیراز سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۳۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزش شدید باد استان زنجان را فرا می‌گیرد

محمدرضا رحمان نیا در گفتگو با خبرنگار مهر، به وضعیت جوی استان زنجان طی چند روز آینده اشاره کرد و گفت: آسمان مناطق مختلف استان ابری خواهد بود و شاهد بارش پراکنده باران خواهیم بود.

وی ابراز کرد: با توجه به بارش باران شاهد وقوع رعد و برق در استان خواهیم بود که به شهروندان توصیه می‌شود در ارتفاعات کوهستانی تردد نکنند.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان، از وقوع وزش باد شدید در استان خبر داد و گفت: با توجه به وقوع وزش باد شدید شهروندان در کنار ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان فرسوده تردد نکنند.

رحمان نیا، به وضعیت دمای هوای استان طی چند روز آینده اشاره کرد و بیان داشت: تا روز پنجشنبه هفته جاری هوای خنکی در نواحی مختلف استان مستقر خواهد بود و از روز جمعه هوا دوباره گرم می‌شود.

وی تصریح کرد: دمای فعلی شهر زنجان ۱۶ درجه سانتیگراد بوده که این میزان نسبت به روز گذشته هوا سردتر شده است.

کد خبر 6086049

دیگر خبرها

  • باران بهاری هوای مشهد را پاک کرد
  • آتش‌نشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند/۱۱۴۰ تماس با مرکز ۱۲۵ در یک روز بارانی
  • عصر بارانی شیراز و بیش از هزار تماس با آتش‌نشانی
  • آتشنشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند
  • انجام ۱۲۹ عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر
  • موارد مطرح شده شهروندان در تماس با سامانه پاسخگو ستاد معاینه فنی تهران
  • سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • شهروندان گلستانی به پیامک های «ثبت نام طرح کمک معیشتی» توجه نکنند
  • هلال احمر استان یزد در حالت آماده باش/در صورت وقوع حادثه با شماره ۱۱۲ تماس بگیرید
  • وزش شدید باد استان زنجان را فرا می‌گیرد