Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@20:44:12 GMT

آمادگی شهرداری کاشان جهت مقابله با سیلاب‌های احتمالی

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۳۲۵۸

محمدرضا خالدی در گفت و گو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به بارش نزولات آسمانی در کاشان اظهار داشت: بارش‌ها در منطقه کاشان به صورت پراکنده است اما بارش‌هایی که در بالا دست این منطقه و در بخش‌های قمصر، نیاسر و برزک رخ می‌دهد امکان بروز سیلاب و سرازیر شدن آن به سمت کاشان را متصور ساخته است.

وی با بیان اینکه آب گرفتگی معابر و ورود سیلاب به کاشان، این شهرستان را تهدید می‌کند، افزود: در این مورد با ادارات برون شهری همچون راه و شهرسازی، مسکن و شهرسازی و سایر ادارات مربوطه هماهنگی‌های لازم صورت گرفته و با توجه به تهدیدات سال گذشته از طرف جاده اردستان و بلوار امام رضا نسبت به لایروبی رودخانه‌ها، بستن بندها و ایجاد دپو در اطراف فرودگاه کاشان اقدامات لازم صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون خدمات شهری شهرداری کاشان ضمن اشاره به ایجاد دپو در منطقه مسکن مهر ابراز داشت: تمامی چاه‌های جاذب توسط همکاران در شهرداری‌های مناطق کنترل و جلسات متعدد هماهنگی به منظور بالا بردن سطح آمادگی و مقابله با تهدیدات احتمالی برگزار شد و بر همین اساس ماشین آلات سنگین جهت ارائه خدمات آماده به کار هستند.

وی ضمن اشاره به به کارگیری از ظرفیت بخش خصوصی در مقابله با تهدیدات احتمالی گفت: به منظور افزایش سطح آمادگی هشت دستگاه لودر و ۲۰ دستگاه کمپرسی آماده ارائه خدمات شده و تقسیم بندی‌های لازم برای هر خودرو جهت ارائه خدمات نیز صورت گرفته است و دو دستگاه بیل مکانیکی نیز در این خصوص آماده به کار است و به صورت برخط آماده که در صورت نیاز از آنها استفاده می‌شود.

خالدی ضمن اشاره به آماده‌باش ۱۰۰ نیروی آتش نشان در کاشان اظهار داشت: به جهت مقابله با تهدیدات احتمالی ۷۰ پمپ مکنده و لجن کش آماده به کار در اختیار داریم و بخش عمده آن در ایستگاه‌های مختلف آتش نشانی تقسیم شده است و در همین راستا بیش از دو هزار کیسه شن در نواحی ۱۷ گانه شهرداری کاشان آماده شده است که در صورت وقوع حوادث در مسیرهای آب قرار داده می‌شود.

کد خبر 4575330

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان هواشناسی بارش باران بارش برف برف و باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۳۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب شهر شاهرود را هم درنوردید + فیلم

بارش شدید باران سبب آب گرفتگی همه معابر شهری شاهرود شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شاهرود، در پی بارش شدید باران در اکثر نقاط استان سمنان شاهد وقوع سیلاب و وارد شدن خسارت در برخی شهرها و روستاهای این استان بوده‌ایم.

این موضوع در شهرها و روستاها خود را به صورت آبگرفتگی معابر نشان داده و در مسیل‌ها نیز به صورت سیلاب بوده است.

اما یکی از شدیدترین آبگرفتگی‌های معابر در استان سمنان را شهر شاهرود تجربه کرد. موضوعی که نشان داد این شهر به شدت نیاز به اجرای طرح‌های هدایت آب‌های سطحی داشته و مسؤلان شهری باید برای آن چاره‌ای اساسی بیندیشند.

شهردار شاهرود در این خصوص به خبرنگار تسنیم، گفت: با توجه به هشدارهای هواشناسی و آمادگی ستاد مدیریت بحران شهرداری شاهرود، با وجود بارش 13 میلیمتری باران در که در مدت کوتاهی رخ داد، حجم زیاد روان آب‌ها در سطح کوچه و معابر این شهر جاری شد.

محسن احمدی افزود: به علت حجم بالای بارندگی در شاهرود و اینکه در بعضی از معابر کانال‌های آب، ظرفیت انتقال این مقدار از روان آب وجود نداشت، آب مازاد به معابر سرازیر و در آن جاری شد.

وی اضافه کرد: با توجه به هشدار سطح نارنجی که از قبل توسط سازمان هواشناسی صادر شده بود، مجموعه شهرداری شاهرود از قبل آمادگی داشته و با تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران، تصمیمات لازم درباره مدیریت روان‌آب اتخاذ شده و برنامه‌ریزی و تقسیم کار صورت پذیرفت.

شهردار شاهرود با اشاره به اینکه تمامی واحدهای شهرداری شاهرود با شروع بارندگی اقدام به خدمت‌رسانی در تمامی نقاط شهر کردند، تصریح کرد: با توجه به بررسی‌هایی که در روزهای گذشته از مسیر عبور روان‌آب‌ها شده بود، استقرار نیروها در محل‌های پیش‌بینی شده انجام گرفت و نیروهای تعیین شده مشغول به کنترل روان‌آب‌ها شدند.

احمدی خاطرنشان کرد: در نهایت با شروع بارندگی و تماس شهروندان با سامانه 125 آتش نشانی و خدمات ایمنی در هر نقطه از شهر اعم از خیابان‌های اصلی چ فرعی و کوچه‌های فرعی که شرایط آبگرفتگی حاد وجود داشته و نیاز به کمک بود، نیروهای شهرداری بلافاصه به ارائه خدمات به شهروندان پرداختند.

وی عنوان کرد: باران در برخی معابر که دچار شیب معکوس بودند، وارد منازل بعضی از شهروندان شد که با تلاش مأموران سازمان آتش نشانی این آب‌ها تخلیه شده و در مدت کوتاهی توانستیم جریان آب را هدایت کرده و مشکلات را در سطح معابر کاهش دهیم.

شهردار شاهرود با بیان اینکه این سیلاب، در شهر شاهرود خسارت جانی به بار نیاورده و میزان خسارت مالی نیز زیاد نبوده است، گفت: به دلیل اینکه در سال‌های گذشته با ایجاد کانال و مسیر هدایت آب‌های سطحی تا حدی پیش‌بینی مواجه با این مشکلات را داشتیم، میزان خسارت‌های مالی ناشی از این سیل اندک بود، اما میزان برآورد خسارت جدی که به برخی منازل وارد شده است را نداشتیم.

در این فیلم گوشه‌ای از وضعیت شاهرود پس از وقوع سیلاب را مشاهده می‌کنید.

.

انتهای پیام/363/

دیگر خبرها

  • آمادگی وویچک شزنی برای کاهش دستمزد به منظور تمدید قرارداد با یوونتوس
  • خدمت‌رسانی به میهمانان نوروزی شیراز به صورت دائم رصد می‌شود
  • مسکو: فعالیت ناتو در شرق اروپا به سمت درگیری با روسیه است
  • تصویب ۲ مصوبه برای مقابله با تخریب سیل در «رضوان کالپوش»
  • خدمات باغ فدک در کشور بی‌نظیر است/ لزوم تقویت زیرساخت‌ها برای میزبانی شایسته از مسافران
  • آمادگی منطقه ۸ اصفهان برای اسکان اضطراری مسافران در شب‌های بارانی
  • آزادراه تهران - شمال و جاده کرج - چالوس یک طرفه شد
  • منطقه ۳ کاشان، نخستین میزبان طرح دهه خدمات عمرانی شد
  • سیلاب شهر شاهرود را هم درنوردید + فیلم
  • اندونزی در آماده باش مقابله با حملات تروریستی پس از تیراندازی در روسیه