Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@04:35:18 GMT

آسمان کردستان تا 13بدر بارندگی دارد

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۳۳۲۲

آسمان کردستان تا 13بدر بارندگی دارد

سنندج - ایرنا - رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: با توجه به پیش بینی های هواشناسی آسمان این استان تا 13 بدر بارندگی دارد و این پدیده در روزهای پنج، 6، 11 و 12 فروردین در حالت هشدار قرار دارد.

بهرام چاره خواه روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق پیش بینی های هواشناسی در 10 روز آینده بارش های متناوبی در استان وجود خواهد داشت که این پدیده ها در روزهای دوشنبه پنج (امروز)، سه شنبه 6، یکشنبه هفته آینده 11 و دوشنبه هفته آینده 12 فروردین به صورت متراکم بوده و در این روزها وضعیت در حالت هشدار قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: انتظار می رود در این روزها مردم از مسافرت های خود بکاهند و از اطراق و اسکان در محل های پرخطر از جمله مسیل ها و رودخانه ها خودداری و هنگام سیلابی شدن معابر از ماندن در داخل خودروها اجتناب کنند.
رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان در خصوص پیش بینی وضعیت جوی گفت: ابری و مه آلود همراه با بارش سنگین برف و وزش باد گاهی شدید، رعد و برق و احتمال تگرگ و کولاک برف در ارتفاعات پیش بینی غالب امروز و فردا پنجم و ششم فروردین است.
چاره خواه اضافه کرد: پیش بینی می شود مجددا از روز سه شنبه تا صبح چهارشنبه هفتم و هشتم این هفته فعالیت سامانه بارشی شدت می گیرد که آبگرفتگی معابر و ایجاد سیلاب های موقتی را در پی خواهد داشت و در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نیز بارش ها بصورت رگباری و پراکنده(بویژه در نواحی غربی استان ) پیش بینی می شود.
وی گفت: روزهای جمعه و شنبه 9 و 10 فروردین نیز به احتمال زیاد با خروج سامانه بارشی پدیده خاصی در استان نداشته باشیم اما از روز یکشنبه و دوشنبه 11 و 12 این ماه مجددا با ورود یک سامانه باراشی فعال جدید به آسمان استان، هوایی ابری و مه الودگی همراه با بارش باران اغلب رگباری با رعد و برق و در گردنه ها بارش های برف احتمالا سنگین داشته باشیم.
وی اضافه کرد: روزهای سه شنبه و چهارشنیه 13 و 14 فروردین نیز نیمه ابری تا ابری با وزش باد از بعد از ظهر با رگبار باران و احتمال رعد و برق و برای روز پنجشنبه 15 این ماه نیز کمی تا قسمتی ابری گاهی با وزش باد پیش بینی می شود.

** 50 میلیمتر بارندگی در کامیاران رخ داد
رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: کانون این بارندگی ها در منطقه اورامانت استان از جمله شهرستان های کامیاران، سنندج، سرواباد و بانه بوده که تا کنون در شهرستان کامیاران 50 میلیمتر بارش به ثبت رسیده است.
چاره خواه افزود: در شهرستان های سروآباد و مریوان نیز هرکدام به صورت میانگین نزدیک به 50 میلیمتر بارندگی ثبت شده و در قسمت های شرقی استان از جمله شهرستان های قروه و بیجار نیز اکنون بارش ها به صورت برف گزارش شده است.
به گزارش ایرنا، نزولات جوی در سال زراعی جاری در این استان تا پایان بهمن به صورت میانگین 481 میلی متر بارندگی در این استان به ثبت رسیده که در مقایسه با 216 میلی متر مدت مشابه سال گذشته از 118 درصد رشد برخوردار است.
میزان بارندگی استان در مقایسه میانگین بلند مدت 30 ساله حدود 295 میلی متر برآورد شده که در این بخش نیز از رشد 57 درصدی برخوردار هستیم.
میانگین سالانه بارش باران در استان کردستان در مجموعه آمار 30 ساله بیش از 540 میلی متر است که این مقدار 2 برابر میانگین کشوری است.
در سال زراعی 97 - 96 نیز تراز بارندگی در همه ایستگاه های استان کردستان به نسبت سال گذشته کاملا مثبت بود و به صورت میانگین 555 میلی متر بارندگی داشت.
سال زراعی (آبی) از اول مهر هر سال شروع و به پایان شهریور سال بعد ختم می شود.
3034 /

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي هواشناسي كردستان پيش بيني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۳۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان گیلان تا هفته آینده صاف و آفتابی است

محمد دادرس، مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: هوای استان تا اواسط هفته آینده پایدار و آسمان، صاف و آفتابی است. 

او با اشاره به روند افزایش دما در گیلان افزود: دمای هوای استان هم در این مدت بین ۳ تا ۶ درجه افزایش می‌یابد.

به گفته مدیرکل هواشناسی گیلان، در این مدت پدیده مه (شب و صبح) برای این استان پیش بینی شده است.

دادرس همچنین تصریح کرد: تغییرات احتمالی در پیش بینی جوی، روز‌های آینده اعلام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • آسمان گیلان تا هفته آینده صاف و آفتابی است
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت
  • خورو بیابانک رکوردار بارندگی‌های استان اصفهان
  • پیش‌بینی وضعیت بارندگی در تهران
  • گسترش بارش‌های بهاری طی امروز در آسمان مازندران
  • بارندگی در کشور ادامه دارد / از پنجشنبه هوا گرم‌تر می‌شود
  • قروه بیشترین میزان بارندگی را در کردستان ثبت کرد
  • آسمان بارانی در نقاط مختلف کشور
  • پیش‌بینی وضعیت آب و هوا/ آسمان این استان‌ها بارانی می‌شود
  • ادامه بارندگی‌ها تا روز چهارشنبه در کردستان