Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جمال عالمی نیسی، فرماندار اهواز با اشاره به آماده باش ستاد بحران این شهرستان گفت: در صورت ادامه بارش و افزایش خروجی سد‌های دز و کارون، تعدادی از روستا‌های بخش اسماعیلیه و بامدژ با خطر وقوع سیلاب مواجه هستند.

وی بیان کرد: در صورت افزایش دبی رودخانه دز، ۱۱ روستای بامدژ در بخش مرکزی اهواز در معرض سیلاب هستند و ۴ روستا از آن‌ها نیز شرایط حساس تری دارند، که در صورت ادامه بارندگی احتمال تخلیه این روستا‌ها وجود دارد، ضمن اینکه شرایط برای اسکان اضطراری این روستا‌ها فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عالمی نیسی اذعان داشت: امکانات مقابله با سیلاب احتمالی در بخش‌های مرکزی و اسماعیلیه مستقر شده، سیل بند‌های اطراف روستا‌ها شرایط مناسبی دارد، اما در بخش اسماعیلیه (در حاشیه کارون) در ۲ نقطه نیاز به تقویت است که عملیات استحکام بخشی نیز در حال اجرا است.

فرماندار اهواز دبی کارون در مقطع اهواز را یک هزار و ۳۰۰ مترمکعب برثانیه عنوان کرد و افزود: در صورت افزایش دبی کارون در شهر اهواز مشکلی نخواهیم داشت، تنها در منطقه چنیبه احتمال آبگرفتگی وجود دارد که شهرداری اهواز مکلف به تحکیم سیل بند‌ها شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در حال حاضر شرایط در اهواز عادی است اظهار کرد: خروجی سد دز تا یک هزار و ۲۰۰ مترمکعب برثانیه قابل تحمل است و مشکلی در روستا‌ها بوجود نمی‌آورد، اما با توجه به پیش بینی بارش‌ها و افزایش تدریجی رهاسازی آب از سدها، احتمال بیشتر شدن خروجی سد وجود دارد.

وی همچنین درباره وضعیت اسکان مسافران نوروزی در اهواز بیان داشت: در اهواز امکانات خوبی برای استقرار مسافران نوروزی فراهم شده و محل‌های اسکان مسقف در نمایشگاه بین المللی و ۲ هزار کلاس آماده سازی شده که بارندگی مشکلی ایجاد نکند.

جمال عالمی نیسی در ادامه از شهروندان و مسافران درخواست کرد: با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی و هشدار ستاد بحران استان در زمینه بارندگی و افزایش جریان رودخانه ها، از توقف و تردد در حاشیه رودخانه ها، مسیل‌ها و کانال‌ها خودداری کنند.

بارندگی در اهواز از شب گذشته آغاز شده و پیش بینی می‌شود تا چهارشنبه ادامه یابد.

هواشناسی بارندگی شدید در همه حوضه‌های آبی خوزستان را پیش بینی کرده است، بر همین اساس حالت آماده باش سیل در همه رودخانه‌های استان اعلام شده است.

خروجی سد دز در روز‌های اخیر افزایش یافته و امروز به ۸۴۰ مترمکعب برثانیه رسیده که احتمال افزایش آن تا یک هزار مترمکعب برثانیه وجود دارد.

انتهای پیام/گ

سیلاب روستا‌های را در خود غرق کرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدیریت بحران هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۳۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید بیش از ۸۵۰۰ گردشگر از اسکله‌های بندر خرمشهر

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به استقبال گردشگران و مسافران نوروزی از اسکله‌های گردشگری دریایی در رودخانه کارون، گفت: از آغاز طرح نوروزی تاکنون ۸ هزار و ۷۵۹ نفر از اسکله‌های گردشگری دریایی بندرخرمشهر بازدید کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، علی عسکری با اشاره به استقبال گردشگران و مسافران نوروزی از اسکله‌های گردشگری دریایی در رودخانه کارون، اظهار داشت: از آغاز طرح نوروزی (24 اسفندماه) تاکنون 8 هزار و 759 نفر از اسکله‌های گردشگری دریایی بندر خرمشهر بازدید کردند.

وی با تاکید بر اهمیت گردشگری دریایی افزود: پروژه طراحی، ساخت، حمل و نصب 8 پست اسکله فلزی در 4 نقطه رود کارون به سفارش اداره کل بنادر و دریانوردی خرمشهر در راستای توسعه و رونق زیرساخت‌های گردشگری دریایی خرمشهر با تکیه بر توان و دانش متخصصان داخلی در سال‌های گذشته انجام شد که خوشبختانه در ایام نوروز با استقبال گسترده مسافران و گردشگران رو به رو می‌شود.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر خاطرنشان کرد: محدوده طرح ایمنی سفرهای نوروزی در رودخانه کارون از ابتدای دهانه کارون تا انتهای پل آزادی خواهد بود.

عسکری بیان کرد: توزیع جلیقه نجات، نظارت بر رعایت نکات ایمنی از سوی شناورها و همچنین ورود برای انجام عملیات نجات در صورت بروز مشکل، بخشی از وظایف اداره کل بندر و دریانوردی برای رقم خوردن تجربه‌ای شیرین از تفریح‌های آبی در شهرستان خرمشهر است.

وی یادآور شد: طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز از 24 اسفندماه آغاز شده است و تا 24 فروردین‌ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ظرفیت تامین آب شهر و روستا‌های حاشیه بزمان
  • مسافران و گردشگران از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند
  • ادامه روند کمک به تکمیل طرح دفع آب‌های سطحی کلانشهر اهواز
  • بارندگی‌های اخیر در اهواز منجر به اتفاق خاصی نشد
  • مطالبه اعتبارات ملی برای خوزستان/ اشتغال، اولویت اول جوانان
  • مصرف داروی میگرن احتمال ابتلا به اتیسم را در نوزاد افزایش نمی دهد
  • خانواده‌های حصیرآباد اهواز اسکان اضطراری شدند
  • بازدید بیش از ۸۵۰۰ گردشگر از اسکله‌های بندر خرمشهر
  • اسکان اضطراری خانواده‌های مناطق پرخطر ریزش کوه
  • اسکان اضطراری خانواده های در معرض خطر حصیرآباد