Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس، فریدون همتی در اولین نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در سال جدید گفت: با توجه به بارندگی‌های چند روز گذشته و موج دوم بارش‌های پیش رو باید همواره استان در یک سطح قابل قبول از آمادگی باشد.

وی گفت: مردم همواره باید با پیگیری اخبار از صداوسیما و رایو در هنگام سفر در جریان هشدار‌ها و اخطار‌های هواشناسی و ستاد مدیریت بحران قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همتی افزود: در برخی از مسیر‌ها آب نما‌هایی است که مردم باید احتیاط کنند و مسئولاان راهداری با کمک نیرو‌های انتظامی و مردمی، رفت و آمد در مسیر‌های پرخطر هنگام بارندگی و سیلاب را کنترل و در صورت لزوم متوقف کنند.

استاندار هرمزگان ضمن دادن تذکر کتبی به شهردار بندرعباس گفت: خدمات ارائه شده به مهمانان نوروزی در سطح شهر بندرعباس مطلوب نیست و شهرداری بندرعباس به همراه دیگر دستگاه‌های مسئول باید تلاش بیشتری برای رفع کمبود‌ها داشته باشند.

وی افزود: همه مدیران استانی باید شخصا در محل‌های مورد نیاز خدمت رسانی و جلسات هماهنگی استانداری حاضر باشند و حتی ماموریت و مرخصی مدیران نیز باید با هماهنگی استانداری باشد.

استاندار هرمزگان از رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خواست قرارداد ساخت سه فروند شناور اورژانس دریایی را منعقد و برای دریافت اعتبار مصوب با سازمان برنامه و بودجه کشور، نامه نگاری شود.

همتی گفت: همه نیرو‌های نظامی و انتظامی اعم از ارتش، سپاه و نیرو‌های بسیج و امدادگران هلال احمر باید همواره آماده هرگونه کمک رسانی مورد نیاز باشند.

وی افزود: در چند روز آینده نیز این نیرو‌ها باید امکانات و ظرفیت‌های خود در زمینه تامین سرویس‌های بهداشتی و حمام‌های موقتی مورد نیاز مهمانان نوروزی در سواحل و محل‌های اسکان اضطراری بکار بگیرند.

استاندار هرمزگان گفت: مردم هرمزگان در کنار مردم سیل زده استان گلستان هستند و در این زمینه ما به نمایندگی از مردم اعلام آمادگی و شروع به کمک رسانی کرده ایم.

اختصاص ۴۱ سالن  و ۵۹ مکان پشتیبانی برای اسکان اضطراری مهمانان نوروزی

مدیر کل مدیریت بحران هرمزگان نیز در این نشست گفت: بدنبال بارندگی‌های چند روز گذشته مهمانان نوروزی در ۴۱ سالن و محل مسقف مانند مسجد جامع بندرعباس در سطح استان اسکان داده شدند.

علیرضا صفا ایسینی افزود: افزون بر این سالن‌ها ۵۹ مکان پشتیبانی نیز برای اسکان اضطراری در نظر گرفته شده است.

محمود حسین پور رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی هرمزگان نیز در این نشست گفت: ۱۳۵ آمبولانس در ۷۸ پایگاه دائم و موقت در حال خدمت رسانی به مردم هستند که مجموعا ۵۳۲ نفر نیز در این پایگاه‌ها خدمت رسانی می‌کنند.

جابجایی بیش از یک میلیون و ۱۴ هزار مسافر بین جزایر هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در این نشست گفت: در چهار روز ابتدای تعطیلات بیش از یک میلیون و ۱۴ هزار نفر مسافر بین بنادر و جزایر استان جابجا شده اند.

الله مراد عفیفی پور افزود: در این مدت ۱۶۴ هزار و هشتصد خودرو نیز بین بنادر و جزایر جابجا شده است.

معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی استان نیز در این نشست گفت:سامانه دوم بارشی از امشب در غرب استان شروع به بارندگی می‌کند و یک سامانه بارشی نیز در روز‌های ۱۱ و ۱۲ فروردین در استان فعال می‌شود.

کیانوش عارفی افزود: دریا امروز مواج است، ولی از فردا از شدت تلاطم‌های دریایی کاسته می‌شود و چهارشنبه شرایط دریایی در استان عادی و آزاد خواهد بود.

وی افزود: میانگین بارش سالانه استان ۱۴۶ میلیمتر است که امسال خوشبختانه ۱۸ میلیمتر بیشتر از این میزان باران باریده است.

مدیرعامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی منطقه هرمزگان نیز گفت: از ابتدای امسال ۲۱ میلیون لیتر بنزین و بیش از ۱۵ و نیم میلیون لیتر نفت گاز در استان توزیع شده است.

عبدالله احمدی افزود: هیچ گونه کمبودی در تامین سیلندر‌های گاز در استان وجود ندارد.

کنترل موج اول هجوم ملخ ها به زمین های کشاورزی استان

باقرزاده رئیس سازمان جهادکشاورزی استان نیز در این نشست گفت: با سمپاشی هشت هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های استان، موج اول هجوم ملخ‌ها به استان کنترل شد، اما اکنون ملخ‌های ناشی از تخمگذاری ملخ‌های موج اول در حال رشد هستند که نیازمند سمپاشی دوباره است.

موحدی معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس نیز در این نشست گفت: ۳۷۴ چشمه سرویس بهداشتی در ساحل و اماکن اسکان مهمانان نوروزی در شهر بندرعباس وجود دارد که ۱۰۰ چشمه آن امسال ایجاد شده است.

انتهای پیام/ب

آمادگی هرمزگان برای موج دوم  بارش ها

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هرمزگان بارندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۳۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری راهپیمایی همبستگی با مردم غزه در بندرعباس بعد از نماز جمعه

راهپیمایی همبستگی با مردم مظلوم غزه و حمایت از حملات مقتدرانه موشکی و پهپادی سپاه در تنبیه رژیم صهیونیستی فردا جمعه در هرمزگان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان اعلام کرد: این راهپیمایی در سراسر هرمزگان همزمان با دیگر استان‌های کشور فردا پس از نماز جمعه از جلو مصلی‌های استان برگزار می‌شود.

 مردم بندرعباس با راهپیمایی از مسجد جامع تا میدان انقلاب، همبستگی و حمایت خود را از مردم مظلوم غزه و حملات مقتدرانه موشکی و پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنبیه رژیم جنایتکار صهیونیستی اعلام می‌کنند.

 این راهپیمایی در سراسر هرمزگان همزمان با دیگر استان‌های کشور فردا پس از نماز جمعه از جلو مصلی‌های استان برگزار می‌شود.

مردم بندرعباس با راهپیمایی از مسجد جامع تا میدان انقلاب، همبستگی و حمایت خود را از مردم مظلوم غزه و حملات مقتدرانه موشکی و پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنبیه رژیم جنایتکار صهیونیستی اعلام می‌کنند.

دیگر خبرها

  • راهپیمایی مردم هرمزگان علیه رژیم صهیونیستی
  • راهپیمایی همبستگی با مردم غزه در هرمزگان برگزار شد
  • راهپیمایی مردم هرمزگان بر علیه رژیم صهیونیستی
  • برگزاری راهپیمایی همبستگی با مردم غزه در بندرعباس بعد از نماز جمعه
  • یادواره شهیدان دارا و رئیسی در بخش تخت بندرعباس
  • تیم فوتبال شهرداری بندرعباس از خطر سقوط فرار کرد
  • برگزاری یادواره شهید دارا و رئیسی در بخش تخت بندرعباس
  • مراسم رژه گرامی داشت سالروز ارتش در بندرعباس
  • کشف ۷۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان
  • آغاز رژه ارتشیان سرافراز در بندرعباس