Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میاندوآب گفت: آئین سنتی نوروزگاه برای دومین بار در میاندوآب از ششم تا ۱۰ فروردین برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فاطمه علیزاده در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، اظهار کرد: آئین سنتی جشن نوروزگاه در میاندوآب برای دومین سال پیاپی به مدت پنج روز از ۶ تا ۱۰ فروردین برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میاندوآب افزود: این آئین سنتی با هدف حفظ  و معرفی آداب و رسوم عید نوروز و فرهنگ بومی و محلی اجرا می شود.

وی گفت: تلاش خواهیم کرد تا این جشنواره فرهنگی و سنتی امسال با کیفیت بهتری نسبت به سال گذشته برگزار شده و رضایت مردم و مسافران عزیز را در پنج روزی که این جشنواره برگزار می شود، جلب کنیم.

علیزاده تصریح کرد: بر اساس پیش بینی های انجام گرفته، جشنواره نوروزگاه شامل اجرای موسیقی محلی عاشیقلار، آئین های سنتی، نمایش طنز، اجرای بازی های بومی  و محلی خواهد بود.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میاندوآب اظهار کرد: در نظر داریم نمایشگاهی نیز در این جشنواره از محصولات و صنایع دستی و محلی در ایام نوروز برپا کنیم.

وی هم چنین با اشاره به اینکه موزه میاندوآب با اشیای تاریخی و فرهنگی از هزاره پنجم قبل از میلاد تا دوره معاصر برای بازدید مسافران نوروزی آماده است، افزود: دیگر آثار تاریخی مانند مسجد طاق و پل تاریخی تاتائو بر روی رودخانه سیمینه رود میاندوآب و سایر آثار تاریخی در نقاط مختلف این شهرستان‌ آماده بازدید عموم مردم و مسافران نوروزی هستند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۳۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد

حسین ایزدی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران در خصوص مطلب درج شده در یک سایت با عنوان «عبور آزادراه از قلب تاریخ مازندران» گفت: مطالعات احداث پروژه آزادراه قائم شهر - ساری در سال ۱۳۹۲ آغاز شد و در ه‍مان زمان شرکت توسعه آزادراه‌های کشور مسیر پیشنهادی را از اداره‌کل میراث‌فرهنگی وقت استعلام کرد.

او افزود: با بررسی پیمایشی از مسیر پیشنهادی مشخص شد چند اثر تاریخی در مسیر آزادراه مذکور قرار دارد بنابراین با بررسی و اعلام نظر کارشناسان مسیر آزاد راه تغییر داده شد و علاوه بر آن شرکت توسعه آزاد راه‌های کشور متعهد شد چنانچه در حین انجام کار به گورستان تاریخی و یا آثاری دیگر برخورد کند کار متوقف و اداره‌کل میراث‌فرهنگی را در جریان قرار دهد.

ایزدی همچنین با اشاره به سرکشی و بازدید کارشناسان و یگان حفاظت از اجرای پروژه آزادراه، گفت: اطلاعات ارایه شده در مستند منظر ناشناخته و مغفول باستان‌شناسی قائم‌شهر از نواقص علمی برخوردار است و غیر کارشناسی و مردود است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران افزود: تپه گردکوه جمنان قائم شهر تا روستای واسکس در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و تحت حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قرار دارد و هرگونه تخریب و دخل و تصرف در آثار ملی برخورد قانونی شده و متخلفان به مراجع قانونی معرفی خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • راه اندازی نخستین بازارچه صنایع دستی دربنای تاریخی ملک زاهدان بزودی
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود
  • بنای تاریخی ملک زاهدان در اختیار صنعتگران صنایع دستی قرار می گیرد
  • برگزاری جشن «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه ۱۰/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر
  • برگزاری رویداد «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه ۱۰/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان