Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد آب کشور در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود که می‌توانیم با استفاده از آبیاری نوین و آبیاری قطره‌ای این شرایط را به درستی مدیریت کرده و صرفه جویی کنیم. قرجه طیار در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، با اشاره به کمبود آب در کشور و پیگیری‌های دولت در این زمینه گفت: یکی از ایرادات جدی در زمینه بحران کم آبی به وزارت جهاد کشاورزی باز می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: در حال حاضر ۹۰ درصد آب کشور در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود که می‌توانیم با استفاده از آبیاری نوین و آبیاری قطره‌ای این شرایط را به درستی مدیریت کرده و صرفه جویی کنیم.
این نماینده مجلس اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی برای استفاده کشاورزان از سیتم‌های آبیاری نوین و آبیاری قطره‌ای تسهیلات لازم را در اختیار کشاورزان قرار دهد.
طیار تاکید کرد: دولت و جهاد کشاورزی باید بیش از پیش در حوزه آب سرمایه گذاری کنند چرا که بحران آب در کشور جدی است.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی کم ابی بحران وزرات جهاد کشاورزی آبیاری نوین سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۳۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ‌و خرید دانه کلزا توسط بخش خصوصی آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، در راستای کاهش وابستگی به واردات دانه‌های روغنی و حمایت از تولید محصولات اساسی در کشور طی ابلاغ وزارت جهاد کشاورزی در سال جاری مقرر شده دانه‌های روغنی کشور شامل کلزا، گلرنگ، سویا، آفتابگردان و کاملینا توسط بخش خصوصی خریداری شود.

از آنجایی که بزرگترین دغدغه چند سال اخیر کشاورزان کلزاکار در خوزستان که مهم‌ترین استان تولیدکننده کلزا شناخته می‌شود موضوع تحویل و پرداخت مطالبات کشاورزان است در سال جاری با سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی به نظر می‌رسد این مشکل مرتفع گردد.

کیوان فرهنگ آسا یکی از کارشناسان حوزه دانه‌های روغنی در این خصوص گفت: با همفکری سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ۳۰ مرکز خرید در مناطق استان فعال شده و عملیات تحویل محصول از کشاورزان از ۱۷ فروردین آغاز شده است.

وی میزان خرید دانه از کشاورزان را تا کنون ۷۵۰۰ تن عنوان کرده که بیشترین میزان خرید در شهرستان شوش با ۲۷۰۰ تن، بهبهان با ۱۲۰۰ تن، کرخه ۱۱۰۰ تن و دزفول با ۴۵۰ تن در رده چهارم است.

پیش بینی می‌گردد بیش از ۶۰ هزار تن دانه کلزا از کشاورزان خوزستانی خریداری شده و از این حیث در کشور مقام نخست را کسب نماید.

همچنین گفتنی است؛ قیمت خرید تضمینی کلزا به ازای هر کیلو دانه خالص ۳۵ هزار تومان از سوی دولت ابلاغ گردیده است.

استان خوزستان از کانون‌های تولید دانه کلزا در کشور بوده و معمولاً نخستین استانی است که برداشت دانه در آن آغاز می‌شود. دانه کلزا دانه‌ای صنعتی و فسادپذیر بوده که ضرورت دارد به محض تحویل به کارخانه مقصد ارسال گردد. انتظار می‌رود با عملکرد مناسب، سطح زیر کشت این محصول سال آینده افزایش یابد.

کد خبر 6079204

دیگر خبرها

  • ۶۳ درصد از اعتبارات جهاد کشاورزی خراسان شمالی جذب شده است
  • ۶۳ درصد اعتبارات جهاد کشاورزی خراسان شمالی جذب شد
  • توجه ویژه وزارت جهاد کشاورزی برای تخصیص اعتبارات به خراسان شمالی
  • ۱۰ کشور مقصد صادرات محصولات گلخانه‌ای گلستان
  • برداشت ‌و خرید دانه کلزا توسط بخش خصوصی آغاز شد
  • تجهیز ۳۹۱ هکتار اراضی کشاورزی ساری به سامانه نوین آبیاری
  • انتقال تجربیات کشاورزی ایران به ونزوئلا
  • آغاز مبارزه با سن غلات در حوزه عمل مرکز جهاد کشاورزی دیزج دول
  • برگزاری بیستمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی در شیراز
  • تجهیز ۸ هکتار کشاورزی بهشهر به سامانه نوین آبیاری