Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-29@02:03:50 GMT

رفتار شرم آور صلیب سرخ جهانی در قبال سیل ایران

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۳۸۰۷

رفتار شرم آور صلیب سرخ جهانی در قبال سیل ایران

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی برنا ، صلیب سرخ جهانی غایب بزرگ این روزهای فاجعه بار ایران است؟! وظیفه ذاتی این سازمان بین المللی تعریف ساده ای دارد و اینکه کمک رسانی به کشورهای مختلف جهان در بلایای طبیعی  باید در اولویت اقدامات آنها باشد و هیچ کشوری هم استثنا نیست!

اما وقتی در کشورمان و از روز 29 اسفندماه سال گذشته تاکنون که 6 روز می گذرد سیل در شمال و مرکز و جنوب کشورمان فاجعه به بار آورده است سازمان صلیب سرخ جهانی حتی یک پیام همدردی برای مردم ایران ارسال نکرده است که نشان می دهد گردانندگان این سازمان هم تحت تاثیر تحریم ها وظیفه انساندوستانه شان را فراموش کرده اند و وارد بازی کثیفی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زهرافلاحت-سرپرست معاونت اموربین الملل هلال‌احمر در گفتگو با خبرنگار برنا در این خصوص با بیان اینکه روز شنبه ؛گزارش عملکرد هلال احمر از ایران برای سازمان صلیب سرخ جهانی ارسال شده است گفت : از روز شنبه که گزارش هلال احمر برای صلیب سرخ ارسال شده است تا الان که (بعداز ظهر روز دوشنبه 5  فروردین ماه ) است  هیچ پاسخی از سوی آنها دریافت نکرده ایم .

وی در در پاسخ به این سوال که آیا پس از وقوع سیل در دو استان ایران و حجم تخریب و گستردگی انتشار خبر در خصوص این حادثه در رسانه های جهان از سوی صلیب سرخ جهانی جمعیت بشردوستانه بین المللی پیامی برای کشور ما و جمعیت هلال احمر ارسال شده است یا خیر؟ گفت : معمولا روند کار به این صورت است که اگر کشوری یا جمعیت ملی از صلیب سرخ استمدادی بکند و درخواست کمک داشته باشد ؛ آن زمان است که بسیج می شوند و پاسخگویی انجام می دهند . در واقع حضور این صلیب سرخ در کشور برای کمک به سیلزدگان بستگی به تصمیم مسئولان بالاتر کشوری در دولت دارد .

فلاحت در مورد اینکه با توجه به حجم سیلی که  شمال کشور و جنوب کشور را در برگرفته نیاز به کمک صلیب سرخ وجود دارد یا خیر بیان داشت : در این خصوص نیز با توجه به برآورد شرایط حادثه ؛ مسئولان دولتی باید تصمیم بگیرند که درخواست کمک صورت بگیرد یا خیر ؟!

جمعیت هلال احمر ایران همیشه  با وقوع حوادث سیل ؛ زلزله ... در کشورهای دیگر جزو اولین کشورهایی هستند ضمن ابراز همدردی ؛ اعلام آمادگی برای کمک رسانی را بیان می دارند ولی تا امروز که چند روز از سیل گلستان گذشته است ؛ صلیب سرخ جهانی هیچ پیام همدردی برای جمعیت هلال احمر ایران ارسال نکرده است .

فلاحت در خصوص چرایی ارسال نشدن حتی پیام همدردی از سوی صلیب سرخ جهانی برای ایران گفت : از شنبه تا امروز ، روزهای تعطیل آنها محسوب می شود! شاید امروز پیام ارسال کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران بازی سیل صلیب سرخ مردم ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۳۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان: موضع روشنی در قبال طرح انتقال گاز از ایران داریم

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ در حالیکه سنگ‌اندازی‌های آمریکا در مسیر تقویت روابط ایران و پاکستان این روز‌ها تا تهدید تحریم دولت اسلام آباد درصورت اجرایی کردن طرح انتقال گاز از ایران پیش رفته است، وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد: مواضع ما در قبال طرح انتقال گاز از ایران روشن است.
«ممتاز زهرا بلوچ» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان طی یک نشست مطبوعاتی در اسلام آباد گفت: سیاست پاکستان برای پیشبرد طرح انتقال گاز از ایران کاملا روشن است.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر احتمال تحریم دولت اسلام آباد در صورت اجرایی کردن طرح انتقال گاز از ایران تاکید کرد: وزارت نفت پاکستان در حال پیگیری مسائل مربوط به این طرح بویژه معافیت از تحریم‌های یکجانبه آمریکا بوده و امیدوارم احداث خط لوله انتقال گاز «آی پی» به زودی در خاک پاکستان آغاز شود.
وی افزود: وزارت نفت پاکستان در حال بررسی تمامی گزینه‌های موجود برای نیاز گازی این کشور است.
این موضع دولت پاکستان در زمینه طرح انتقال گاز از ایران در حالی اعلام شده که سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اخیرا با بیان اینکه این کشور به هیچ عنوان از طرح گاز «آی پی» حمایت نمی‌کند، گفت: تجارت با ایران و تکمیل طرح مذکور می‌تواند پاکستان را با تحریم‌های آمریکا مواجه کند از این رو دولت اسلام آباد باید این موضوع را با دقت بررسی کند.
«مصدق ملک» وزیر نفت پاکستان نیز روز گذشته در یک برنامه تلویزیونی طرح انتقال گاز از ایران را نیاز روز این کشور دانستند و گفت: دولت اسلام آباد در تلاش است تا بدون تاثیر پذیری از تحریم‌های آمریکا این طرح را تکمیل کند، علاوه بر آن پاکستان می‌خواهد همانند بسیاری دیگر از کشور‌ها از جمله هند و جمهوری آذربایجان برای تامین نیاز‌های انرژی خود از معافیت تحریمی بهره‌مند شود.

دیگر خبرها

  • پاکستان: موضع روشنی در قبال طرح انتقال گاز از ایران داریم
  • تاکید بر ضرورت تسریع در کمک‌رسانی به مردم غزه
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • غزه به نمایشگاه جنایات جنگی نوین در جهان تبدیل شده است
  • ضرورت تسریع در کمک‌رسانی به مردم غزه
  • ۶هزار و ۲۲۰ مسافر سیستان و بلوچستان متعهد بهبود رفتار ترافیکی شدند
  • مقدماتی جام جهانی| ایران با طلسم‌شکنی در عشق آباد صعودش را قطعی کرد
  • ارسال کمک‌های هلال احمر کاشان به خوزستان
  • بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در محکومیت جنایت هولناک رژیم غاصب صهیونیستی در بیمارستان شفا غزه
  • ارسال بیش از ۴ هزار تخته پتو به مناطق سیل زده خوزستان