Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز، پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: سیل امروز در شیراز ۱۱ کشته و ١٥ مصدوم برجاى گذاشت.

وی افزود: اورژانس شیراز با یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ١٦ دستگاه آمبولانس درحال امدارسانى به سیل زدگان است.

کولیوند گفت: ٢٠ نفر تاکنون بستری و ١٥ نفر دیگر سرپایی مداوا شدند که در مجموع ٣٥ مصدوم بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
ورودی شیراز از سمت پل شهید اسکندری به سمت اصفهان مسدود  است
رئیس پلیس راه شمال استان فارس در پی این حادثه از برخورد تعداد 100 خودرو در ورودی دروازه قرآن خبر داد و گفت: به دلیل آب گرفتگی ورودی شیراز از سمت پل شهید اسکندری به سمت اصفهان مسدود  است و تا اطلاع ثانوی تردد از این مسیر امکانپذیر نخواهد بود.

سرهنگ عبدالهاشم دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با تاکید بر اینکه عبور و مرور از منطقه دروازه قرآن غیر ممکن شده و در تلاش هستیم تا پایان امروز این مسیر بازگشایی شود، گفت: دیگرمحورهای مواصلاتی استان فارس باز و تردد در آنها جریان دارد.

رئیس پلیس راه شمال استان فارس ادامه داد: مسافران با توجه به شروع بارش برف و باران از شب گذشته و احتمال سیلابی شدن در مسیرهای مواصلاتی استان  از سفرهای غیر ضروری از این مسیرها خودداری کنند.


مردم از منازل خود خارج نشوند 
‌عنایت‌الله رحیمی استاندا‌ر فارس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز با اشاره به‌ وقوع سیلاب در برخی مناطق شیراز اظهار داشت: این سیلاب در کمتر از 10 دقیقه از ارتفاعات تنگ الله‌اکبر شروع و در ورودی شهر شیراز و در د‌راوزه قرآن خودروهای در حال حرکت را با خود برد.

وی علت این سیلاب را  حجم زیاد بارندگی اعلام کرد و افزود: نیروهای امدادرسان در صحنه حضور دارد و امیداریم حداقل تلفات را داشته باشیم.

استاندار فارس با بیان اینکه خودروهای که از شیراز به سمت اصفهان در حال حرکت بودند با مشکل مواجه شدند، تصریح کرد: از مردم درخواست کرده ایم که از منازل خود بیرون نیا‌یند تا بتوانیم اوضاع را تحت کنترل داشته باشیم.


 

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۳۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات پیشگیرانه سیل در شهرستان‌های خاتم و مروست

 مهدی حیدری رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های خاتم و مروست با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور و استان اظهار داشت: لایروبی بند بوروئیه (کرخنگان) و بند شماره ۱ هرات، ترمیم و بهسازی آبگیر بند ۲ و دستک آن و نصب دریچه‌های تنظیم سیلاب در ورودی این بند و همچنین ترمیم و بهسازی سرریز بند بوروئیه (کرخنگان) و تعمیر لوله خروجی این بند از مهم‌ترین اقدامات شهرستان خاتم جهت مواجهه با سیل احتمالی بوده است. 

وی افزود: لایروبی رودخانه‌های مرکز و اطراف روستای چاهک و لایروبی و ترمیم دیواره رودخانه در محل دهانه ورودی و خروجی پل‌های خطر ساز در ورودی روستای چاهک و ۵ کیلومتری شهر هرات به منظور بالابردن ایمنی و آبگذری بهتر سیلاب از دیگر اقدامات انجام شده در این شهرستان بوده است. 

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: تعمیر و بهسازی دیواره آبگیر ورودی بند‌های ۱ و ۲ مروست و همچنین لایروبی این بند‌ها از جمله اقداماتی بوده اند که در شهرستان مروست انجام شده است. 

حیدری به لایروبی رودخانه‌های شهرستان مروست اشاره کرد و گفت: لایروبی رودخانه‌های ترکان، چنارناز، مروست و همچنین لایروبی دهانه ورودی و خروجی پل‌های خطر ساز در منطقه ترکان نیز در این راستا صورت گرفته است. 

وی در پایان گفت: انجام این اقدامات به معنی ایمنی کامل از خطرات سیل نیست و همشهریان باید در زمان وقوع سیل نکات ایمنی از جمله دوری از محل عبور سیلاب و عدم توقف و اتراق در بستر و حریم رودخانه‌ها را رعایت نمایند و به محض مشاهده سیلاب در بالادست شهرها، روستا‌ها و مراکز جمعیتی به مقامات محلی اطلاع رسانی نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • فوت جوان ۳۰ ساله بر اثر واژگونی نیسان در محور شیراز - اصفهان
  • ۷ کشته و زخمی در انفجار پایانه شرق تهران
  • یونیسف : از آغاز جنگ تاکنون حدود ۱۴۰۰۰ کودک در غزه جان باخته‌اند
  • جنگ غزه/ تاکنون چند فلسطینی کشته شده اند؟
  • دو کشته و ۵ زخمی در محور قاین
  • تاکنون ۶ هزار مادر فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند
  • ۲۵ کشته و زخمی بر اثر حادثه ترافیکی در بادغیس
  • اقدامات پیشگیرانه سیل در شهرستان‌های خاتم و مروست
  • سیل در تانزانیا با ۵۸ کشته
  • آمار تلفات جاده ای در تعطیلات عید فطر در ترکیه