Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@10:20:12 GMT

فرودگاه های گرگان وخرم آباد برای کمک رسانی فعالند

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۳۹۳۱

فرودگاه های گرگان وخرم آباد برای کمک رسانی فعالند

تهران- ایرنا- قائم مقام شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در امور فرودگاه‌های کشور از تشکیل ستاد بحران در این شرکت برای مقابله با بحران ناشی از سیلاب خبر داد و گفت: از آسیب به فرودگاه‌های گرگان و خرم‌آباد جلوگیری شده و این فرودگاه‌ها عملیاتی هستند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، «حسین اسفندیاری» افزود: اکنون 17 فرودگاه کشور بطور مستقیم و غیرمستقیم در معرض سیلاب و بارندگی قرار دارند و امروز کمیته بحران در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تشکیل شد و در این کمیته به صورت تلفنی و ویدئو کنفرانس با مدیران فرودگاه‌های کشور تماس، و وضعیت این فرودگاه‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: اکنون در شرایط بحرانی کنونی فرودگاه‌ها به عنوان نقطه‌ای برای خدمت‌رسانی و امداد سریع، حضور مسئولان از نقاط مختلف برای انجام سازماندهی‌ امداد و نجات و همچنین پروازهای فوق‌العاده برای انتقال کمک‌ها آمادگی دارند.
اسفندیاری یادآور شد: گلستان نخستین استانی بود که در معرض سیل قرار گرفت و با اینکه فرودگاه گرگان در این چند روز بطور مرتب در معرض سیل قرار داشت، با اقدام های انجام شده برای هدایت آب به سمت خارج فرودگاه‌ عوامل پروازی و دستگاه‌های فنی عملیاتی فرودگاه مصون ماندند و هیچ یک از پروازهای آن تاکنون باطل نشده است.
وی اظهار داشت: اکنون 38 هکتار از قسمت‌های مختلف فرودگاه زیر آب قرار دارد، اما به هیچیک از عوامل پروازی و دستگاه‌های فنی عملیاتی آسیبی وارد نشده و فرودگاه در حال کمک رسانی است.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: علاوه بر پروازهای معمول، پروازهای فوق‌العاده در فرودگاه گرگان انجام شد که از آن جمله می‌توان به 316 پرواز امدادی بالگرد با حضور نهادهای مختلف برای امداد رسانی و انجام فعالیت بهداشتی و پزشکی در نقاط دوردست استان و پروازهایی برای انتقال مسئولان کشوری و لشگری
انجام شد.
قائم مقام شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در امور فرودگاه‌های کشور یادآور شد: پس از گرگان، فرودگاه خرم‌آباد بیشترین درگیری را با شرایط نامساعد و بارندگی دارد، اما با اقدام های انجام شده تاکنون از ورود آب به دستگاه‌های فنی عملیاتی این فرودگاه جلوگیری شده و فرودگاه خرم آباد نیز آماده پذیرش پروازها است.
وی گفت: سایر فرودگاه‌های مناطق متاثر از بارش‌ها مانند فرودگاه‌های ایلام، شهرکرد و فرودگاه‌های استان خوزستان آمادگی دارند و می‌توانند به نقاط امداد رسانی سریع تبدیل شوند.
به گزارش ایرنا، همزمان با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی از هفته گذشته بیش از 300 میلیمتر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید.
بخش زیادی از مناطق شمالی و غربی استان گلستان شامل مزارع کشاورزی، راه ها، خانه های شهری و روستایی به زیر آب رفته است.
همچنین سیل هفته گذشته که در روزهای آخر سال 97 در مازندران رخ داد، بیش از 12 هزار میلیارد ریال به تاسیسات و مردم استان خسارت وارد کرد و هزاران هکتار زمین را به زیر آب برد.
اقتصام*3065**1559

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد ستاد مديريت بحران سيلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۳۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح برنامه‌های سال ۱۴۰۳ شهرداری گرگان در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در گلستان

 به گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، سید محمدرضا سیدالنگی شهردار گرگان در این دیدار که حجت‌الاسلام لیوانی امام جمعه موقت گرگان نیز حضور داشت، گزارشی از اقدامات انجام شده در سال گذشته به‌ویژه در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی و محرومیت‌زدایی ارائه کرد. همچنین شهردار گرگان با توجه به بودجه دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در سالجاری، برنامه‌های سال ۱۴۰۳ را با رویکرد محله‌محوری، رفع محرومیت، رونق صنعت ساخت و ساز و ... تشریح کرد. در ادامه نماینده ولی‌فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان نیز با تشکر از اقدامات فرهنگی و مذهبی انجام شده در این شهر تاکید کرد: هرچند اقدامات خوبی در این حوزه‌ها با جلب مشارکت مردم انجام شده اما کافی نیست و می‌طلبد که مدیران شهری در کنار سایر بخش‌ها، توجه ویژه‌ای هم به امورات فرهنگی داشته باشند. آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی با اشاره به احادیث و روایات، به برخی ویژگی‌های یک شهر مطلوب اشاره کرد و گفت: مدیران شهری در همه امورات مرتبط با شهر سه اصل " نظم"، " نظافت" و " زیبایی" را مدنظر قرار دهند چراکه رعایت این اصول رضایت شهروندان را در پی خواهد داشت. گفتنی است " عیسی مهری" رئیس شورای اسلامی شهر گرگان نیز برخی اقدامات مدیریت شهری در راستای محرومیت زدایی و همچنین پیش‌بینی برخی مشوق‌ها را در این زمینه، مطرح کرد.

دیگر خبرها

  • توسعه فرودگاه گرگان مطابق استانداردهای تعریف شده است
  • انجام اقدامات عملیاتی لازمه تحقق شعار سال است
  • توسعه فرودگاه بین‌المللی گرگان مطابق استانداردهای تعریف شده است
  • برقراری پرواز گرگان - زابل و گرگان - چابهار
  • پرواز گرگان-مشهد-گرگان برای روزهای یکشنبه و سه شنبه هر هفته بر قرار شد
  • افزایش ۲ برابری پرواز‌ها از فرودگاه آیت الله آیت الهی لارستان
  • برقراری پرواز گرگان-زابل و گرگان-چابهار
  • نظارت بازرسان بر عرضه بلیت‌ های نوروزی در ۹ فرودگاه بزرگ
  • تشریح برنامه‌های سال ۱۴۰۳ شهرداری گرگان در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در گلستان
  • لغو ۲ پرواز فرودگاه دزفول درپی بارندگی