Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- مدير جهاد کشاورزي شهرستان نوشهر از صادرات 9700 گلدان گل و گياه زينتي از بندر اين شهرستان به خارج از کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگارآريادفترمازندران درشهرستان نوشهر، حسن پورمقدم با اشاره به اهميت واحد قرنطينه مستقر در بندر نوشهر گفت: قرنطينه تضمين سلامت جامعه گياهي و جانوري، اقليم منطقه و امنيت غذايي کشور را به دنبال خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدير جهاد کشاورزي شهرستان نوشهر ادامه داد: از سوي واحد قرنطينه اين مديريت در بخش صادرات محصولات کشاورزي و پس از بازديد و صدور گواهي بهداشتي صادرات، 9 هزار و 704 گلدان گل و گياه زينتي، 260 تن خرما و يک هزار و 316 تن کيوي از بندر اين شهرستان به خارج از کشور صادر شد.

پورمقدم  افزود: در بخش واردات نيز پس از تست آزمايشگاهي و صدور مجوز تخليه محموله هاي وارداتي، 12 هزار و 161 تن ذرت دامي، 32 هزار و 656 تن جو دامي و 12 هزار و 670 مترمکعب چوب نراد از اين بندر ترخيص شد.

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: صادرات 9 هزارو704 گلدان گل و گياه زينتي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۳۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت رکورد صادرات از خرمشهر

علی عسکری مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: در سال گذشته با تمرکز بر روی ظرفیت‌های کم‌نظیر بندر خرمشهر و تلاش و همت جهادی، آمار ۲ میلیون و ۷۸۸ هزار و ۸۸۸ تن عملیات تخلیه و بارگیری به ثبت رسید.

بندر خرمشهر در عملکرد تخلیه و بارگیری در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل، رشد ۲۷ درصدی را تجربه کرد.

علی عسکری افزود: ۹۰ درصد این عملیات مربوط به بخش صادرات بود که با توجه به آمار به ثبت رسیده، بندر خرمشهر در جایگاه سوم بنادر کل کشور قرار گرفت.

۲۹ درصد رشد در بخش صادرات، ۱۳ درصد رشد در بخش واردات، ۲۹ درصد رشد در فله خشک، ۱۷ درصد رشد در بخش کانتینری، ۲۶ درصد رشد در بخش تردد کامیون و ۱۳ درصد رشد در تردد شناور‌های عملیاتی از دیگر دستاورد‌های بندر خرمشهر در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل بود.

سال ۱۴۰۲ با فعال شدن ظرفیت صادرات فرآورده‌های نفتی به کشور‌های همسایه، صفحه جدیدی برای توسعه بندر خرمشهر گشوده شد و با رقم خوردن صادرات ۳۸ هزار تن، بالاترین رکورد صادرات فرآورده‌های نفتی در تاریخ کل بندر خرمشهر به ثبت رسید.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: یکی دیگر از اقدامات ماندگار و بی‌سابقه در سال ۱۴۰۲، انهدام ۱۹۰ ردیف کالای متروکه برای نخستین بار در بندر خرمشهر بود که با این اقدام، فضای قابل توجهی از فضای اشغال شده انبارها، کاهش یافت و فرصت برای سرمایه‌گذاری جدید ایجاد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • ثبت رکورد صادرات از خرمشهر
  • آغاز ساخت پست قرنطینه دامپزشکی در شهرستان خانمیرزا
  • کاشت هل در گلدان به آسان ترین روش در خانه
  • قزاقستان ساخت خط لوله در دریای خزر را بررسی می‌کند
  • ارز آوری حدود ۷ میلیون دلاری صادرات کیوی عباس آباد
  • تولید ماهانه ۲۵ هزار گیاه زینتی در سرای نوآوری کشت‌بافت رفسنجان/ رشد ۵ برابری درآمدها در دو سال
  • لزوم شناسنامه‌دار کردن محصولات باغی برای توسعه صادرات
  • هر ماه ۱۰ تن زعفران به خارج قاچاق می‌شود
  • هر ماه ۱۰ تن زعفران به خارج قاچاق می‌شود/ صادرات ۲۰۰ تن زعفران به ۶۷ کشور
  • هر ماه چند تن زعفران به خارج قاچاق می‌شود؟