Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- هنرمند و کیوریتور نمایشگاه‌های متعدد گفت: به دلیل نداشتن سایت فروش اینترنتی، مدیر هنری فعال و اسپانسر، فروش آثار هنری بزرگترین دغدغه هنرمندان شده است.

رضا عمادی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان گفت: هنرمندان برای فروش آثارشان مشکلات زیادی دارند و در این میان عملکرد بسیار بد گالری‌داران بسیار تاثیرگذار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: گالری‌داران با کسانی که کارهایشان به پختگی و قوت نرسیده و به اصطلاح، اسمشان چندان دهان پرکن نیست، به یک شکل همکاری دارند و با کسانی که شناخته شده‌اند نیز به نوع دیگری کار می‌کنند که حتی ممکن است آن‌ها را با برخورد‌های ناشایست مواجه کند.

این هنرمند تصریح کرد: گالری‌دار برای بیشتر معرفی شدن و ارتقای جایگاه خود با هنرمندان شناخته شده کار می‌کند و با وعده خواستار همکاری با آن‌ها می‌شود، اما از سوی دیگر هیچ فعالیتی انجام نمی‌دهد و همین امر در عرضه و فروش مشکلاتی بوجود می‌آورد.

وی یادآور شد: من سال‌های سال است که به صورت مستقیم روی فروش آثار هنری کار می‌کنم و حتی به صادرات آثار فرهنگی و هنری و واردات ارز فکر کرده‌ام تا فرهنگ را در کشور‌های دیگر گسترش دهم، اما، چون به صورت خودجوش این کار را انجام دادم و حمایت چندانی از من نشد به نتیجه‌ای که می‌خواستم و انتظار داشتم نیز دست پیدا نکردم. بر همین اساس اقدام دیگری انجام دادم و آن هم این بود که به عنوان کیوریتور با هنرمندان صحبت کردم تا نقاشی‌ها را ژانربندی کنم و در گالری‌های درجه دو و یک به نمایش بگذارم.

عمادی با اشاره به اینکه تاکنون چند نمایشگاه در این زمینه در تهران و شهرستان‌ها برگزار شده گفت: تمام تلاش من بر این است که هنرمندانی که مورد کم توجهی قرار گرفته‌اند و کمتر آثارشان دیده و فروخته شده است، را جمع می‌کنم تا کارهایشان در قالب نمایشگاه گروهی عرضه شود چراکه در این شکل از برگزاری نمایشگاه هنرمندان گرد هم می‌آیند و ارتباطات خوبی با هم برقرار می‌کنند.

وی تصریح کرد: یکی از بحث‌ها در فروش آثار هنری این است که در خیلی از موارد درباره ارزش آثار هنرمندان پیشکسوت کم لطفی می‌شود. بر همین اساس من و دوستانم تصمیم گرفتیم به صورت پلکانی و با دیدگاه پنج ساله رفته رفته هنر ناب نقاشی را اول به مردم بعد گالری‌داران و در ادامه در سطح جهانی نشان دهیم.

این هنرمند و برگزارکننده نمایشگاه تاکید کرد: ما پتانسیل خوبی در حوزه نقاشی داریم، اما چون هنرمندان، مدیر هنری و اسپانسر ندارند مجبور هستند روی پای خود بایستند. ما سایت فروش اینترنتی آثار هنری در ایران نداریم و یک یا دو سایت هستند که امثال من شیوه هنری کار کردنشان را نمی‌پسندند و تمامی این موارد فروش آثار هنری را به بزرگترین دغدغه برای هنرمندان تبدیل کرده است.

وی گفت: ۹۵ درصد نقاشان ایران در فروش آثارشان مشکل دارند و از سویی دیگر کیوریتور شدن به تازگی مد شده است و آن‌ها هم بیشتر با هنرجویان کار می‌کنند، چون می‌خواهند رقمی از هنرجویان بگیرند و با وعده فروش به درآمد برسند. ما امروزه کیوریتوری که وظیفه خود را به درستی انجام دهد کم داریم و بجای آن نقاش زیاد داریم.

عمادی در پایان اظهار کرد: امیدوار هستم کم کم ارزش اصلی آثار هنری را جا بیندازیم و هنرمندان از انزوا بیرون بیایند و نقاشان دلگرم به کار هنری شوند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فروش هنرهای تجسمی گالری نقاشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۳۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری «هفته هنر انقلاب» مایه دلگرمی هنرمندان است/یک پیشنهاد مهم

احمد رمضی سرپرست مرکز موسیقی حوزه هنری انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن قدردانی از دست اندرکاران برگزاری «هفته هنر انقلاب اسلامی» که طی روزهای گذشته پیش روی مخاطبان قرار گرفت، توضیح داد: «هفته هنر انقلاب»رویدادی است که به واسطه تلاش همکارانم در حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شده و دربرگیرنده ابعاد مختلفی است که فارغ از آنچه در یک هفته انجام می شود، می توان کارهای زیادی انجام داد. فعالیت هایی که خوشبختانه به واسطه طراحی هایی که در این زمینه صورت گرفته هر سال روند رو به پیشرفتی را طی کرده و پتانسیل بالای این مسیر را نشان می دهد.

وی افزود: به اعتقاد من یکی از مهم ترین امتیازاتی که در برگزاری «هفته هنر انقلاب» وجود دارد، مشخص شدن ابعاد مختلف و ارزشمند هنری است که به واسطه خلاقیت و توانایی هنرمندان پیشگام و جوان این عرصه توانسته دربرگیرنده آثار ارزشمندی باشد و نشان دهنده ظرفیت بالای هنر انقلاب اسلامی و جایگاه مهم آن در عرصه فرهنگ و هنر است. همین کلید واژه عنوان دلگرم کننده ای برای هنرمندان انقلاب است که می تواند موجب هم نشینی فرهنگی هنرمندان پیشکسوت این عرصه با جوان ترها شود. هنرمندانی که هرسال از آنها تجلیل می شود و این رویداد می تواند امیدواری های زیادی را به آنها منتقل کند.

سرپرست جدید مرکز موسیقی حوزه هنری انقلاب اسلامی در ادامه صحبت های خود تصریح کرد: امروز شاهد حمله همه جانبه امپراتوری رسانه ای در جریان فعالیت های فرهنگی و هنری کشور هستیم که با برنامه ریزی تضعیف هنر انقلاب را نشانه رفته اند اما وقتی رویدادی به نام «هفته هنر انقلاب» در حوزه هنری و تعدادی دیگر از مجموعه های برگزار می شود، نشان دهنده قدرت و برنامه ریزی استراتژیکی است که مایه دلگرمی هنرمندان می شود. نقطه عطفی که نباید جایگاه آن را در پیشرفت هنر انقلاب فراموش کرد.

رمضی گفت: هرچه قدر کارکرد این رویداد بیشتر و مبتنی بر کارشناسی باشد قطعا موجب انگیزه های بیشتری میان هنرمندان انقلاب می شود. البته که بی تردید چنین نگاهی نباید در برگزاری «هفته هنر انقلاب» خلاصه شود. چرا که ما می توانیم با برگزاری رویدادهای پژوهشی و محافل صمیمی که به صورت ماهانه یا فصلی برگزار می شود، کلیدواژه «هنر انقلاب» را فقط معطوف به «هفته هنر انقلاب» نکنیم و تلاش کنیم تا به واسطه این دیدن ها و نشست ها و بودن ها خودمان را دایم به روز رسانی کنیم. شرایطی که خوشبختانه در حوزه هنری انقلاب اسلامی برنامه ریزی شده و همچنان نیز در حال گسترش است.

وی در پایان تاکید: طرح مباحث تئوریک در حوزه هنر انقلاب فارغ از کارهای اجرایی که در این زمینه انجام شده و می شود، امری ضروری و مهم است که می توان آنها را در خارج از «هفته هنر انقلاب» نیز انجام داد. این فعالیت ها در شرایطی که هنر انقلاب در تیررس بدخواهان و حملات رسانه ای متعددی قرار دارد دربرگیرنده اتفاقات خوبی است که غیر از تبیین هرچه بهتر و دقیق تر واژه هنر انقلاب، موجب ایجاد گفت‌وگو میان هنرمندان جوان و پیشکسوت این عرصه می شود. موضوعی که می تواند در به روز رسانی و تعریف اینکه «هنر انقلاب چیست؟» ما را به سرفصل ها و مباحث تحلیلی هدایت کند که قطعا اتفاق خوبی است.

کد خبر 6087197 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • برگزاری «هفته هنر انقلاب» مایه دلگرمی هنرمندان است/یک پیشنهاد مهم
  • نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی دربهشهر
  • نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر در آذربایجان غربی برگزار می شود
  • فیلمی با موضوع امام رضا در راه جشنواره فجر
  • برگزاری همایش فصلی اوج هنر در یزد
  • همایش فصلی اوج هنر برگزار شد
  • ببینید | آثار هنری با موضوع قدرت موشکی ایران
  • مقاومت مرموز دربرابرسینمای مقاومت
  • آثار هنری با موضوع قدرت موشکی ایران + موشن گرافیک
  • چرا «بچه زرنگ» رویداد برتر هنر انقلاب شد/ به کاربلدها اعتماد کنیم