Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، به نقل از وبدا، متن ابلاغ وزیر بهداشت به روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور به شرح زیر است:

رییس / سرپرست محترم 

دانشگاه /دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی...

آغاز سال نو با افزایش چشمگیر نزولات آسمانی نشانه ای از رحمت الهی و شروع سالی پربرکت است.  مع الوصف، سیلاب ها و طغیان رودخانه ها مشکلات جدی را برای گروهی از هموطنانمان ایجاد کرده که همکاران محترم در دانشگاههای درگیر و نمایندگان اینجانب حداکثر تلاش را برای خدمات رسانی بهتر در این مناطق به عمل آورده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر نیز این خدمات رسانی همچنان ادامه دارد. اینجانب هم با حضور در برخی از مناطق سیل زده شاهد این کوشش و اهتمام بوده ام. 

بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی کشور، فعالیت این سامانه بارشی در اکثر مناطق ادامه داشته و بعضی از استان ها در روزهای آتی نیز در معرض خطر بروز سیلاب قرار دارند که در این میان میتوان به استان های فارس، ایلام، کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، کرمان، بوشهر، لرستان و خوزستان اشاره کرد. ضمن تأکید به همه رؤسای محترم، به ویژه دانشگاه های علوم پزشکی استانهای صدر‌الاشاره به منظور حضور فعال در منطقه، انتظار می رود از طریق بازدیدهای منطقه ای توسط جنابعالی، معاونین و مدیران ذیربط (درمان و اورژانس) آن دانشگاه، ارزیابی دقیق امکانات به لحاظ لجستیک و نیروی انسانی برای مقابله با سیلاب احتمالی صورت پذیرد. همچنین مشکلات و کمبودهای احتمالی مرتفع و آمادگی کامل نیروهای منطقه ای نیز به آنان ابلاغ گردد. رؤسای محترم دانشگاههای مجاور و معین هم مکلفند آمادگی لازم را داشته باشند تا در صورت ضرورت بتوانند کمک رسانی را در سریع ترین زمان برای استان های درگیر فراهم نمایند.

 

 موارد زیر مورد تأکید است:

۱) حضور فعال و مستمر کلیه عوامل اجرائی دانشگاه ها در مناطق درگیر با آمادگی کامل

 

۲) ابطال کلیه مرخصی های غیرضروری به منظور حضور فعال همه همکاران موثر ومرتبط

 

۳) آمادگی کامل تیم واکنش سریع در حوزه بهداشت

 

۴) آماده باش کلیه همکاران اعم از پزشکان، پرستاران و سایر کادر درمانی خارج از شیفت برای حضور در زمان فراخوان و نیاز

 

۵) حضور فعال کلیه همکاران اعم از پزشکان و سایر کادر بهداشتی – درمانی در مراکز روستایی به ویژه در مناطق درگیر و پر خطر

 

۶) آماده باش دانشگاه های همجوار و معین در استانهای پرخطر برای کمک رسانی در صورت نیاز.

 

بدیهی است کلیه معاونت ها و مدیران ستاد وزارت بهداشت در تأمین دارو، تجهیزات پزشکی و دیگر نیازهای اورژانسی نهایت همراهی را خواهند داشت. ضمنا ضروریست تا اطلاع ثانوی کلیه روسای محترم دانشگاهها و معاونین در محل کار حضور فعال داشته باشند

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل وزارت بهداشت سیل در ایران سیل ایران سعید نمکی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۳۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک مرکز غیر مجاز خدمات زیبایی در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ مدیر نظارت و اعتباربخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت : با توجه به گزارش‌های ارسالی و تبلیغات در فضای مجازی در خصوص مداخله در امور پزشکی به صورت تزریق ژل لب و بوتاکس توسط افراد فاقد صلاحیت حرفه‌ای در مرکز زیبایی واقع در سمنان، کارشناسان نظارت بر امور درمان دانشگاه به همراه نماینده تعزیرات از این مرکز بازدید کردند.
سحر سعدالدین گفت: پس از بررسی و احراز صحت موضوع، این مرکز زیبایی غیر مجاز پلمب و پرونده به مراجع دیصلاح قانونی ارجاع داده شد.

شهروندان می‌توانند هر گونه تخلف مربوط به حوزه درمانی یا دخالت غیر مجاز افراد فاقد صلاحیت در امر درمان‌های پزشکی را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور یا اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با شماره ۰۲۳۳۱۰۵۲۲۲۶ و شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه گزارش کنند

دیگر خبرها

  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد
  • همایش تبین دستاوردهای حوزه سلامت در خوی
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین
  • ویزیت رایگان در‌ مناطق روستایی کنت
  • واکنش وزیر علوم به انتقادات دانشجویان به عدم حضور در دانشگاه‌ها