Web Analytics Made Easy - Statcounter

۳۵۰ میلیارد تومان برآورد اولیه خسارت سیل،«مسکن» اولویت وزارت راه در سال ۹۸،ساز و کار مالی سوئیس زیر دست ترامپ، مقابله اضطراری با سیل، کمک به سیل زدگان در پایگاه اطلاع رسانی دفتر رهبری از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در دوشنبه پنجم فروردین ماه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان،  ۳۵۰  میلیارد تومان برآورد اولیه خسارت سیل،«مسکن» اولویت وزارت راه  در سال ۹۸،ساز و کار مالی سوئیس زیر دست ترامپ، مقابله اضطراری با سیل، کمک به سیل زدگان در پایگاه اطلاع رسانی دفتر رهبری از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در دوشنبه پنجم فروردین ماه است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

۳۵۰ میلیارد تومان برآورد اولیه خسارت سیل استانهای شمالی

«محمد اسلامی» شب گذشته (یکشنبه 4 فروردین ماه) مهمان برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما بود و در این برنامه به تشریح آخرین اقدامات انجام شده برای مناطق سیل زده استان های مازندران و گلستان پرداخت و گفت: «در این مدت 2 بار به استان مازندران و گلستان رفتم. اقدامات در مازندران برای بازآفرینی زندگی انجام شده است. رانش زمین موجب مسدود شدن جاده ها در محورهای کیاسر و سوادکوه شده بود که اقدامات موقت جهت عبور و مرور انجام شده است. همچنین با تمهیداتی که وزارت جهاد کشاورزی انجام خواهد داد کار نشاکاری کشاورزان نیز به موقع انجام می شود.»

 

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه همه استان ها ها به اطلاعیه های هواشناسی توجه کنند، گفت: «اطلاع رسانی ها از 23 اسفند آغاز شد و ستاد بحران نیز در حال آماده باش بود اما یکی از مشکلات اساسی در استان مازندران این است که سدسازی به اندازه کافی انجام نشده است.»

 

افزایش تسهیلات مسکن موجب رونق بازار می شود

«مصطفی قلی خسروی» در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان در خصوص تاثیر افزایش تسهیلات مسکن بر بازار گفت: هرچه میزان تسهیلات مسکن بیشتر شود برای بازار مسکن بهتر خواهد بود.

 

رئیس اتحادیه املاک کشور با تاکید براین نکته که وامی که این روزها به خریداران مسکن ارایه می شود حکم دام دارد، افزود: وام باید به گونه ای باشد که 80 درصد ملک از سوی بانک کارشناسی شود و به همان میزان به خریداران تسهیلات ارایه شود و در زمان فروش ملک همان میزان طلب بانک از قیمت ملک کاسته شود.

 

وی ادامه داد: تسهیلات مسکن این روزها به گونه ای است که اگر دو قسط آن پرداخت نشود ملک به حراج خواهد رفت اما باید تسهیلات به گونه ای باشد که خریداران بتوانند به راحتی ملک خریداری کنند. ما باید در این زمینه از کشورهای توسعه یافته الگو بگیریم.

 

لزوم آمادگی برای مقابله با احتمال وقوع سیل

معاون اول رئیس جمهوری در گفت و گوی تلفنی با استانداران کرمانشاه، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و خوزستان بر آمادگی لازم برای مقابله با احتمال وقوع سیل تأکید کرد.

 

«اسحاق جهانگیری» در این مکالمه تلفنی با اشاره به پیش بینی‌های سازمان هواشناسی کشور مبنی بر وقوع بارش برف و باران در استان‌های نیمه غرب و جنوب غربی کشور و احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی در این مناطق ضرورت تدارک تمهیدات لازم برای مقابله با بحران را یادآور شد.

 

«مسکن» اولویت وزارت راه و شهرسازی در سال ۹۸

وزیر راه و شهرسازی در اواخر سال گذشته هدف و برنامه این وزارتخانه را کاهش قیمت تمام شده مسکن و تلاش برای خانه دارشدن اقشار مختلف مردم عنوان کرده بود و حالا بنا به گفته اسلامی «مسکن» اولویت اصلی این وزارتخانه در سال ۹۸ درنظر گرفته شده است.

 

ساز و کار مالی سوئیس زیر دست ترامپ

در بحبوحه وعده های اتحادیه اروپا به منظور تهیه ساز و کار مالی و بانکی برای جبران تحریم های ایران، سوئیس نیز از طراحی یک ساز و کار مالی در خصوص ابعاد حقوق بشری همچون دارو و غذا خبر داد.

 

در واکنش به این خبر، «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان این ساز و کار را متفاوت از اینستکس دانست و اعلام کرد که ایران از این مساله استقبال می کند اما حالا اخبار تازه ای از این ساز و کار منتشر شده است.

 

در همین رابطه اعلام شده که مقام‌های دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در حال بررسی طرح پیشنهادی سوئیس برای ایجاد یک کانال پرداخت جهت تسهیل مبادلات مربوط به فروش دارو، تجهیزات پزشکی و برخی اقلام دیگر به ایران هستند.

 

طبق ترجمه فارس،‌ شبکه خبری «ان‌بی‌سی‌نیوز» یکشنبه گزارش داده طرح سوئیس، راه‌اندازی یک کانال پرداخت برای ترغیب بانک‌های سوئیس جهت انجام تراکنش‌های مربوط به معاملات دارو، تجهیزات پزشکی و سایر اقلام بشردوستانه را شامل می‌شود. 

 

مبادلات کالاهای انسانی در حال حاضر نقض قوانین تحریم‌های آمریکا علیه ایران محسوب نمی‌شود، اما هشدارهای دولت آمریکا به شرکت‌های اروپایی در خصوص همکاری با بازار ایران موجب شده بانک‌های خارجی حتی از انجام تراکنش‌های مجاز برای مبادلات مربوط به ایران هم حذر کنند.

 

مقابله اضطراری با سیل در سراسر کشور

حجت الاسلام «حسن روحانی» پس از استماع گزارش «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهوری و اخذ آخرین گزارش ها از مناطق سیل زده شمال کشور، دستورات لازم را برای کاستن از رفع مشکلات مردم این مناطق صادر کرد.


رییس جمهوری در این گفت و گو که بلافاصله پس از بازگشت جهانگیری از مناطق سیل زده در استان های گلستان و مازندران انجام شد؛ از وی خواست برآوردهای نهایی برای جبران خسارت ها جمع بندی شده و برای ارائه و تصویب در نخستین جلسه هیات دولت که روز چهارشنبه (7 فروردین ) برگزار می شود، آماده شود.


رئیس جمهوری با توجه به فروکش کردن سیل و سیلاب در استان مازندران، تاکید کرد: لازم است هر چه سریعتر و با هماهنگی ستاد مدیریت بحران، برآوردها برای جبران خسارت های سیل در استان مازندران جمع بندی شده و در جلسه هیات دولت ارائه شود.

 

آمادگی لازم و کامل برای مواجه با خطرات احتمالی ایجاد شده است

«اسماعیل نجار» امروز (دوشنبه 5 فروردین ماه) در ارتباط تصویری با بخش اخبار ساعت 14 شبکه یک سیما درباره بارش های اخیر و خطر سیلاب و آبگرفتگی گفت: «سامانه بارشی 25 استان کشور را درگیر کرده است که قبل از ورود این سامانه هشدارها و اطلاعیه های لازم داده شد و جلسات شورای مدیریت بحران در استانها تشکیل شد و آمادگی لازم و کامل برای مواجه با خطرات احتمالی ایجاد شده است.»

 

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه کلیه مرخصی ها و ماموریت های مسئولان مرتبط لغو شده است و همه پای کار آمده اند، گفت: «در برخی استانها شاهد سیلاب هستیم مانند شیراز که آب از دروازه قرآن شیراز وارد شده است و این خبرها در شبکه های مجازی منتشر شده است و بر اثر سیلاب برخی خودروها دچار آسیب شدند و آب آنها را با خود برده است.»

 

وی با اشاره به حضور وزسر کشور در استان گلستان گفت: «وزیر تمامی اتفاقات را رصد می کند و بر این اساس یه معاون امنیتی وزارت کشور دستور داده است تا جلسه شورای مدیریت بحران را برای بررسی وضعیت موجود در تهران برگزار کند.»

 

تسهیلات بانکی باید به جای «دلالی» به «تولید» اختصاص یابد

آیت الله «سیدابراهیم رئیسی» در نخستین جلسه مسئولان عالی قضایی در سال ۹۸ با تبریک تقارن ماه رجب، بهار عبادت با نوروز و بهار طبیعت، سالی همراه با برکت، نشاط و دوری از بلا را برای همه هموطنان آرزو کرد و گفت: متاسفانه بخشی از هموطنان عزیزمان در این ایام گرفتار سیل شدند که البته این رویداد تلخ، روح همکاری، همیاری، کمک و مساعدت را که همواره در ضمیر روشن مردم شریف ما وجود داشته است، بار دیگر به منصه ظهور رساند و به برکت نام مولود این ماه، حضرت امیرالمومنین علی (ع)، این روحیه به شکلی مضاعف خود را نشان داد. امیدواریم این امداد و مساعدت، التیامی بر آلام حادثه‌دیدگان شود و تلاش‌های دستگاه‌های مسئول، چه دستگاه‌هایی که به امر مقام معظم رهبری در میدان حضور دارند و چه دولت و دستگاه‌های امدادی، درد و رنج مردم عزیز استان های گلستان و مازندران را کاهش دهند.

 

رییس قوه قضائیه افزود: ما از همه امدادگران، نیروهای مسلح، مردم عزیز، دولتمردان محترم، خیریه ها و ... که هر یک به نحوی در عرصه خطیر خدمات رسانی به سیل زدگان حضور دارند، قدردانی می کنیم و امیدواریم این تلاش ها تا تثبیت و بهبود شرایط هموطنانمان در این مناطق، با قوت و قدرت ادامه یابد.

 

تشریح اقدامات سازمان بسیج مستضعفین در خصوص سیل استان‌های گلستان و مازندران

سردار «غلامحسین غیب پرور» در خصوص اقدامات سازمان بسیج  مستضعفین در ارتباط با سیل روزهای اخیر استان‌های گلستان و مازندران اظهار داشت: از ۲۹ اسفند ماه سال گذشته با شروع بارندگی و سیلاب در استان‌های گلستان و مازندران سازمان بسیج به کمک هم‌وطنان عزیزمان شتافته است.

 

جانشین فرمانده کل سپاه در امور بسیج با بیان اینکه اولین محموله مواد غذایی و آشامیدنی در تاریخ دوم فرودین ماه به استان‌های مورد اشاره ارسال شده است، گفت: هم‌زمان با این اتفاق سپاه‌های استانی سراسر کشور نسبت به جمع آوری کمک‌های مردمی و سازمانی اقدامات لازم را انجام داده‌اند.

 

وی با اعلام شماره حساب ۵۱۵۱۸۱۸۰۸۶۰۱۱ نزد بانک سپه بنام حوادث غیر مترقبه سازمان بسیج با مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بلافاصله پس از فروکش کردن آب در منطقه کار بازسازی و مرمت واحدهای مسکونی آسیب دیده آغاز خواهد شد نیاز به کمک‌های نقدی هم‌وطنان عزیزمان می‌باشد.

 

کمک به سیل زدگان در پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

گزینه کمک به سیل زدگان شمال کشور در بخش پرداخت وجوهات شرعی پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری فعال شد.

 

شما می‌توانید با کلیک روی این عبارت وارد بخش پرداخت وجوهات شرعی پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری شوید./

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیل خسارت سیل خبرگزاری شبستان بارندگی و سیلاب گلستان اعتکاف خسارات سیل گلستان سیلاب مراسم اعتکاف خسارت سیلاب سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۴۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه «ای بی سی نیوز» روز چهارشنبه به نقل از مقامات آگاه گزارش داد که با توجه به اینکه امکان حبس کوتاه مدت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به دلیل اتهامات قضائی وجود دارد، سرویس مخفی این کشور چند جلسه برای برنامه ریزی اقدامات مرتبط برگزار کرده است.

منابع آگاه اعلام کردند با این حال سرویس مخفی آمریکا هنوز برنامه مشخصی در این باره ندارد.

سرویس مخفی آمریکا مسئول محافظت از روسای جمهور فعلی و سابق این کشور (و همچنین خانواده‌های آنها) است، اما حفاظت از رئیس جمهور سابق در زندان یک مورد بی سابقه خواهد بود.

نامزد احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در یکی از پرونده‌های قضایی خود به جعل سوابق تجاری مربوط به پرداختی سال ۲۰۱۶ به استورمی دنیلز، ستاره سابق فیلم‌های غیراخلاقی، متهم شده است.

کد خبر 6088028

دیگر خبرها

  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان
  • گزارش تصویری | دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور با رهبر انقلاب
  • جمعی از کارگران سراسر کشور با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • دیدار جمعی از کارگران سراسر کشور با رهبر انقلاب
  • مسدودیت میلیاردها یورو دارایی روسیه در سوئیس
  • سوئیس بخش بزرگی از دارایی‌های مسدود شده روسیه را آزاد کرد
  • ترامپ محدودیت‌های جدید در پرونده کلاهبرداری خود را پذیرفت