Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ژنرال آصف غفور، سخنگوی ارتش پاکستان اعلام کرد کشور‌های مسئولیت پذیر هرگز حتی فکر استفاده از سلاح‌های هسته‌ای در جنگ را نمی‌کنند و این سلاح‌ها تنها نقش بازدارندگی دارند. 

وی افزود: دفاع از خاک کشورمان اولویت نخست ما است و ارتش به عنوان یک ارتش مسئولیت پذیر هرگز از سلاح‌های هسته‌ای استفاده نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاکستان معتقد است که سلاح‌های هسته‌ای تنها نقش بازدارندگی از تعرض و تقویت سامانه دفاعی کشور را دارند.

آصف غفور همچنین گفت: کشور‌های جهان خواهان محدود کردن پاکستان و آزاد نگهداشتن هند هستند. پاکستان این شیوه تبعیض آمیز را رد می‌کند و هرگز اجازه نخواهد داد که تنها این کشور در فعالیت‌های تسلیحاتی با محدودیت روبرو شود، زیرا پاکستان کشوری صلح طلب است و همیشه آمادگی خود را برای حل مسایل با هند اعلام کرده است. پاکستان همچنین آمادگی خود را برای اعمال کاهش مسابقه تسلیحاتی در منطقه اعلام کرده است، اما هند آماده همکاری در این زمینه نیست.

این مقام پاکستانی درباره پیشنهاد روسیه برای میانجیگری میان اسلام آباد و دهلی نو نیز گفت پاکستان از این اقدام استقبال کرده است. وی در مورد همکاری نظامی پاکستان و روسیه افزود: در حال برنامه ریزی و مذاکرات با مسکو برای خرید سامانه دفاعی از این کشور هستیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هند آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۴۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی با فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرد

فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.

به گزارش مشرق، ژنرال "سید عاصم منیر" فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار سید ابراهیم رئیسی رفت.

بحث طرفین در درجه اول بر موضوعات مورد علاقه متقابل، به‌ویژه صلح منطقه‌ای، ثبات و امنیت مرزی متمرکز بود.

هر دو طرف بر ضرورت تقویت همکاری‌های دوجانبه و در عین حال تلاش مشترک برای ثبات منطقه‌ای و شکوفایی اقتصادی توافق کردند.

سید ابراهیم رئیسی نیز تاکید کرد: ایران و پاکستان با تقویت همکاری‌های فیمابین قوای مسلح می‌توانند صلح و ثبات را برای دو ملت و منطقه به ارمغان آورند.

فرمانده ارتش پاکستان مرزهای ایران و پاکستان را "مرز صلح و دوستی" توصیف کرد و بر لزوم بهبود هماهنگی در طول مرزهای مشترک برای جلوگیری از به خطر انداختن روابط دیرینه و برادرانه دو کشور همسایه توسط تروریست‌ها تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • رقابت روسیه و آمریکا در سازمان ملل بر سر استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا ‎‌
  • چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته ای استفاده نمی کند؟
  • دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
  • گروسی: اهداف برنامه هسته‌ای ایران ابهام دارد
  • رئیسی با فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه: موضوع استفاده از سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین هسته‌ای و دفاعی کشور ندارد
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به شایعات «سلاح هسته‌ای»: در دکترین نظامی‌مان نیست | فیلم
  • (ویدیو) سخنگوی وزارت خارجه: سلاح هسته‌ای اساساً در دکترین نظامی ایران جایگاهی ندارد
  • حمله ایذایی اسرائیل ارزش چندانی نداشت و مسئولیت آن را هم نپذیرفتند/ به دنبال سلاح هسته ای نیستیم/ کسی که زیر میز دیپلماسی زد، آمریکا بود و نه ایران