Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@15:43:49 GMT

‍ نخستین اهداکننده خون سال معرفی شد

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۴۶۸۴

‍ نخستین اهداکننده خون سال معرفی شد

نخستین اهداکننده کردستانی خون در سال 1398 با اهدا یک واحد خون کامل در مرکز انتقال خون سنندج به یاد ماندنی ترین لحظه سال را با نجات جان همنوعان و یاری رساندن به بیماران زینت بخشید.

به گزارش ایسنا،  خون سالم مایعی بی همتا در علوم پزشکی است که تنها با اهدای داوطلبانه و بدون چشمداشت می توان آن را فراهم نمود و نیاز بیمارانی که برای درمان به این قطرات سرخ شفا بخش امید بسته اند را تامین کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نخستین روزهای سال و همزمان با بی غبار شدن شیشه ها، نفش کشیدن آسمان و گوشنوازی چلچله ها، خیابان ها و پیاده رو ها نیز میزبان حضور انبوه شهروندان است. فضای شهر از خلعت نوروزی پر شده است.اینک زمین مرده جان بازیافته‌اش را به رخ همگان می‌کشد و رخت شادمانی بر تن کرده است. اما در گوشه ای از بیمارستان های استان بیمارانی برتخت های سفید آرمیده اند و چشم های منتظرشان در انتظار قدم هایی نه از جنس بهارسبز بلکه از جنس مهربانی و نوع دوستی سرخ است تا دردهایشان را تسکین دهد .

هیاهوی بهار موجب می شود تا صدای بیماران کمتر به گوش شهروندان برسد، نخستین دقایق سال نو برای همه ی ایرانیان به یاد ماندنی است.سفره های هفت سین پهن گشته و زمان پوشیدن رخت شادی و نیک اندیشی  فرا رسیده است. در این میان اما هستند نیک اندیشانی که همزمان با روییدن جوانه ی سبزه های نوروزی، بذر امید به زندگی بیماران چشم انتظار را با قطرات خون سالم و اهدایی خود آبیاری می کنند و همچون بهار یادآور می شوند که امید باقی و حیات جاری است.

اهداکنندگان خون متفاوت اند، نوع دوستی آنها به وقت مناسبت های خاص سال کوک نشده است؛ آنها هر روز و هر لحظه مهر می ورزند؛حتی در واپسین ساعات اسفند ، حتی در نخسین لحظات فروردین .

امسال نیز  انتقال خون کردستان میزبان مهربان ترین کردستانی ها بود ."محمد یعقوبی" اهداکننده  48 ساله ای با سابقه 25 بار اهدای خون است، او کارشناس بخش اهداکنندگان انتقال خون استان است که در نخستین ساعات سال آستین همت را بالا زد و در ساعت 08:01 نخستین روز کاری سال 1398 اقدام به اهدای خون در مرکز اهدای خون سنندج کرد و نخستین اهداکننده سال 98 لقب گرفت .

او پیشتر لقب آخرین اهداکننده خون سال 1396 را نیز از آن خود کرده بود و دقیقا لحظاتی که همگان برای تلاوت دعای یا مقلب القلوب آماده می شدند با حضور بر تخت های اهدای خون یک واحد خون کامل اهدا و به پیوست آن خالصانه ترین دعای خیر خود برای تمامی بیماران نیازمند به فراورده های خون را ارسال کرد.

سفید پوشان شاغل در مراکز انتقال خون استان کردستان همچنان چشم انتظار قدم های پر برکت اهداکنندگان خون هستند تا خون و فرآورده های مورد نیاز بیماران را تامین کنند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان انتقال خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۴۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه بیش از یک هزار ایلامی به پایگاه انتقال خون

                                                                                     

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ لیلی عاصم آبادی اظهار داشت: یک‌هزار و ۶۵۳ نفر فروردین ماه امسال برای اهدای خون و فرآورده‌های خونی به این پایگاه مراجعه کردند که از این تعداد یک هزار و ۴۰۷ نفر واجد شرایط اهدای خون شدند.

وی افزود: در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، میزان مراجعان ۱۴.۷۱ درصد رشد و میزان خونگیری نیز ۲۳.۲۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل پایگاه انتقال خون استان ایلام اضافه کرد: بر اساس شاخص‌های انتقال خون، اهداکنندگان به سه گروه عمده مستمر، باسابقه و بار اولی تقسیم می‌شوند که در فروردین امسال تعداد اهداکنندگان مستمر ۸۰۵ نفر بوده که در مقایسه با فروردین پارسال ۱۹.۶ درصد رشد نشان می‌دهد.

عاصم آبادی ادامه داد: ۴۱۱ نفر از اهداکنندگان باسابقه در فروردین ماه امسال اهدای خون داشتند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۰.۴۷ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه ۱۹۱ نفر در فروردین ماه امسال برای اولین بار اقدام به اهدای خون کردند، عنوان کرد: در این مدت میزان مشارکت بانوان در امر اهدای خون، رشد ۴.۴۷ درصدی داشته است.

مدیرکل پایگاه انتقال خون استان ایلام یادآور شد: همچنین در طرح نذر خون که از اول تا پایان ماه رمضان بود یک هزار و ۲۵۲ نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد یک هزار و ۶۰ نفر موفق به اهدای خون شدند که ۱۱۰ نفر از این اهداءکنندگان مربوط به شب‌های قدر بوده است.

عاصم‌آبادی ادامه داد: بخشی از خون برای مجروحان سوانح و حوادث و سهمی از آن نیز برای بیماران نیازمند دریافت خون و فرآورده‌های خونی مصرف می‌شود.

وی تاکید کرد: بانک خون استان ایلام همواره به اهدای خون و فرآورده‌های خونی در گروه‌های مختلف مثبت و منفی نیاز دارد و بنابراین از مردم در گروه‌های مختلف تقاضا می‌شود که برای اهدای خون خود اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت ساختمان جدید اهدای خون مشتاق کرمان+تصویر
  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی
  • انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی نیازمند است
  • اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان
  • نیاز اصفهان روزانه به ۶۴۰ اهداکننده خون
  • دیدار مدیرکل انتقال خون یزد با فرمانده سپاه الغدیر استان 
  • بازدید دانش آموزان یزدی از انتقال خون یزد
  • مراجعه بیش از یک هزار ایلامی به پایگاه انتقال خون