Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@06:57:26 GMT

احتمال قطع گاز پلدختر به دلیل مشکل ایستگاه تقلیل فشار

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۴۶۹۹

احتمال قطع گاز پلدختر به دلیل مشکل ایستگاه تقلیل فشار

خرم آباد - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: برق ایستگاه تقلیل فشار پلدختر قطع شده و چنانچه تا 12 ساعت آینده وصل نشود، به ناچار برای جلوگیری از بروز حوادث جبران ناپذیر باید شبکه گاز این شهرستان قطع شود.

به گزارش ایرنا، غلامرضا لطفعلیان روز دوشنبه در جلسه ستاد بحران استان در محل استانداری افزود: سلول های خورشیدی تولید برق منطقه نیز به دلیل بارندگی ها کارایی خود را از دست داده و برق منطقه قطع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: راه دسترسی به پران پرویز قطع شده و به همین دلیل تاکنون برق منطقه و ایستگاه تقلیل فشار گاز نیز وصل نشده است.
وی با اشاره به 2 نقطه بحرانی در استان اظهار داشت: پیش از این خط انتقال گاز در روستای رباط نمکی خرم آباد به دلیل رانش زمین دچار مشکل شده بود که علیرغم نامه نگاری برای صدور مجوز، اجازه حفاری به منظور جابجایی خط داده نشده بود.
وی تصریح کرد: در بارندگی فعلی نیز این خط حرکت کرده و باید تا فردا سه شنبه حفاری لازم صورت گیرد در غیر اینصورت شبکه گاز 54 روستای این منطقه قطع می شود.
لطفعلیان ادامه داد: خطوط انتقال لوله و نفت منطقه چنار نیز دچار ترکیدگی شده و تا 2 ساعت آینده باید در یکی از خطوط روستایی نزدیک، حفاری صورت گیرد.
نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: در تمام استان یک نردیان امدادی ویژه وجود ندارد.
محمد بیرانوندی افزود: امکانات استان در حوزه مدیریت بحران اندک است به نحوی که امروز صبح یک دستگاه بیل مکانیکی برای امدادرسانی به یکی از روستاهای خرم آباد تامین نشد.
وی اظهار داشت: لرستان جز پنج استان پرآب کشور است که باید علاوه بر تحمل آسیب های ناشی از بارندگی، از این بارشها خلق فرصت شود.
هشدار سازمان هواشناسی در خصوص بروز سیل در استان های ایلام، کرمانشاه، لرستان، خوزستان و کردستان محقق شد و بارش های سیل آسا از عصر یکشنبه بسیاری از مناطق لرستان را فرا گرفته است.
این بارش ها که شدت آن برای مناطق جنوبی تا 100 میلی متر نیز پیش بینی شده همراه با رعد و برق و در برخی مناطق همچون پلدختر با ریزش تگرگ همراه شده است.
آبگرفتگی معابر و خیابان ها در تمامی شهرهای استان گزارش شده، راه ارتباطی برخی مناطق تفریحی و گردشگری به دلیل جلوگیری از بروز حوادث بسته شده و البته محور خرم آباد - پلدختر نیز به علت طغیان رودخانه مسدود است.
از عصر روز یکشنبه تا بعدازظهر روز سه شنبه با توجه به فعالیت امواج اصلی سامانه بارشی و تقویت مقدار بارش ها، برای همه نقاط استان بارندگی، گاهی رعد و برق و وزش باد قابل ملاحظه تا شدید لحظه ای پیش بینی شده است.
همراه با این شرایط جوی، در شهرهای شمالی و شرقی، ارتفاعات و مناطق کوهستانی و نواحی از مرکز استان بارش برف و احتمال ریزش تگرگ وجود دارد که سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها دور از انتظار نیست.
بر اساس اعلام هواشناسی، مقدار و شدت بارش ها برای روز دوشنبه تا بعدازظهر روز سه شنبه نمود بیشتری خواهد داشت.
نخستین جلسه ستاد مدیریت بحران استان لرستان سوم فروردین ماه جاری برگزار شد و این ستاد به حالت آماده باش درآمد و مرخصی مدیران مربوطه را لغو کرد.
7269/6060

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيلاب قطع گاز گاز پلدختر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۴۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکل جمع آوری و حمل زباله از منطقه گردشگری امامزاده شیخان علی آباد کتول

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان امامزاده شیخان که در مسیر ارتباطی ۱۳ روستای کوهستانی گردشگری دهنه محمدآباد کتول قرار دارد سالها با مشکل جمع آوری و حمل زباله مواجه بود و سرانجام با پیگیری رسانه ملی و کارگروه سلامت مشکل جمع آوری و حمل و دفع زباله در این منطقه برطرف شد.

همچنین به مناسبت هفته ملی زمین پاک و هفته سلامت با مشارکت دوستداران محیط زیست و دانش آموزان ؛ منطقه زیارتی امامزاده شیخان از زباله پاکسازی شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آخرین خبر‌ها از ۲ ایستگاه پمپاژ آب پلدختر
  • حل مشکل شهروندان با پیگیری خبری
  • ثبت بیشترین بارندگی در رباط خان با ۲۵ میلی متر
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • حل مشکل جمع آوری و حمل زباله از منطقه گردشگری امامزاده شیخان علی آباد کتول
  • نجات کوهنورد خرم آبادی گرفتار در ارتفاعات مخملکوه
  • آخرین خبرها از ۲ ایستگاه پمپاژ آب پلدختر
  • فردا؛ احتمال افزایش شاخص کل بیشتر از کاهش
  • فیلم | ایستگاه راه آهن بیشه استان لرستان در آستانه ثبت جهانی