Web Analytics Made Easy - Statcounter

در دور اول سفرهای نوروزی ۹۸ فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی میزبان حدود ۲۵۰ هزار گردشگر بود که ۱۰درصد افزایش اقامت گردشگران در هتل‌ها و اماکن اقامتی منطقه را شاهد بود.

در دور اول سفرهای نوروزی 98 فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی میزبان حدود 250 هزار گردشگر بود/

افزایش ده درصدی اقامت گردشگران در هتل‌ها و اماکن اقامتی منطقه

 

 

به گزارش حبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، از 27 اسفند ماه سال گذشته لغایت چهار فروردین 98 فاز تجارت و گردشگری این منطقه میزبان حدود 250 هزار مسافر بود که در مقایسه با بالغ بر 245 هزار گردشگری که طی همین مدت در سال گذشته از این منطقه بازدید کرده بودند، بیانگر افزایش 2 درصدی در شاخص تعداد گردشگر ورودی به فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

از سوی دیگر در زمینه اقامت گردشگران ورودی به منطقه، ظرف هفت روز گذشته نزدیک به 39 هزار نفر در هتل ها و مراکز اقامتی محدوده منطقه آزاد انزلی اقامت داشتند، آماری که در مقایسه با حضور 35165 گردشگری که در مدت مشابه نوروز 97 اماکن اقامتی این منطقه را انتخاب کردند، نشان دهنده افزایش 10 درصدی در اقامت مسافرین نوروزی این منطقه می باشد.

 

بنابراین گزارش جذب حداکثری گردشگر با تنوع بخشی به امکانات، خدمات و تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز، در راستای خلق اوقات خوش و خاطره انگیز نوروزی برای گردشگران، ظرف سال‌های اخیر، رویکرد اصلی سازمان منطقه آزاد انزلی را تشکیل داده، موضوعی که به تداوم مسیر رو به رشد حضور مسافرین به این منطقه در این مدت منجر شده است.

 

براین اساس اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی، تفریحی و نمایشگاهی در ایام نوروز در قالب جشنواره ترنم بهار که با هدف آشنایی بیشتر گیلانیان و مسافرین با فرهنگ غنی اقوام مختلف گیلان زمین برگزار می‌شود، بهره برداری از طرح‌های زیرساختی همچون بزرگترین آکواریوم و باغ خزندگان کشور از سوی بخش خصوصی خارجی، اسکله مارینا که نقش بسزایی در توسعه گردشگری و ورزش های دریایی ایفا کرده، وجود مدرن ترین و بزرگترین مرکز تفریحات شمال کشور و مجموعه طرح ساحلی بزرگ منطقه بهمراه مجموعه ورزش های ساحلی سیروس قایقران، ایجاد امکانات ورزش‌های ساحلی- آبی مانند پاراسل، قایق بادبانی، پاراموتور و زوربال در کنار افزایش تعداد پارکها و اماکن تفریحی در تمامی محدوده منطقه، مهمترین برنامه ها و زیرساخت‌هایی بوده که بر توانمندی‌های خدمات رسانی و جاذبه‌های گردشگری منطقه آزاد انزلی افزوده و زمینه تداوم مسیر رو به رشد استقبال گردشگران از این منطقه را فرآهم کرده است.

 

از سوی دیگر ایجاد شهرک های توریستی، تفریحی، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و بهره‌گیری از معماری سنتی گیلان زمین با سرمایه گذاری بخش خصوصی در تفرجگاه های ایجاد شده در روستاهای منطقه با هدف توسعه موزون زیرساخت های گردشگری و توزیع گردشگران در تمامی محدوده منطقه، موجبات افزایش اقبال گردشگران ورودی به منطقه و استان برای اقامت در این منطقه را تشکیل می دهد.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیل خسارت سیل خبرگزاری شبستان بارندگی و سیلاب گلستان خسارات سیل گلستان سیلاب خسارت سیلاب اعتکاف مراسم اعتکاف اقامت گردشگران نوروزی مسافران نوروزی منطقه آزاد انزلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۴۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان نمایشگاه توانمندی‌های بانوان منطقه آزاد ماکو

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، علی خورابلو با اعلام این مطلب گفت: در این نمایشگاه ۲۵ نفر شرکت‌کننده در حوزه‌های مختلف صنایع‌دستی، گردشگری، آشپزی و عفاف و حجاب حضور داشتند که به همت سازمان منطقه آزاد ماکو و اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ماکو برگزار شده بود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ماکو افزود: در این نمایشگاه ۲ غرفه صنایع‌دستی در رشته‌های‌ چوب و کالاهای چوبی، گره‌چینی، خراطی و کنده‌کاری چوب دایر شده بود.

او تصریح کرد: پخش موسیقی‌های سنتی آشیقی و پاپ، اجرای مسابقات پرسش و پاسخ، پخش مستندهای مختلف فرهنگ عامه، اجرای برنامه‌های آیینی و سنتی از دیگر برنامه‌های جانبی این نمایشگاه هستند.

 

 

 

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار میلیاردی در گردشگری منطقه آزاد ماکو
  • پایان نمایشگاه توانمندی‌های بانوان منطقه آزاد ماکو
  • سرمایه گذاری هلدینگ گردشگری در سواحل رود ارس درماکو
  • دزفول رتبه نخست بازدید گردشگران را به خود اختصاص داد
  • افزایش میزان گردشگران خارجی در سال گذشته به بیش از ۵۰ درصد
  • اخراج ایران از ایکوموس کذب است
  • ایران از «ایکوم» و «ایکوموس» خارج نشده است
  • ضرغامی: از شورای بین‌المللی «کمیته ملی موزه‌ها» و «محوطه‌ها و بناهای تاریخی» خارج نشدیم
  • ایران از ایکوموس خارج نشده است
  • میزان گردشگران خارجی در سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش یافت