Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-28@22:23:43 GMT

احتمال بروز خسارت سرمازدگی به برخی باغات در اردبیل

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۵۱۷۶

احتمال بروز خسارت سرمازدگی به برخی باغات در اردبیل

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نسبت به احتمال سرمازدگی باغات زردآلو، آلوچه و بادام هشدار داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازسبلان‌ما،محرم عدلی، ظهر امروز در جمع خبرنگاران  افزود: بر اساس گزارش های سازمان هواشناسی در روزهای ششم و هفتم فروردین ماه سالجاری درجه دمای هوا در شهرستانهای اردبیل ، مشکین شهر و خلخال کاهش خواهد یافت و احتمال خسارت سرمازدگی به درختان زردآلو ، آلوچه و بادام وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی از باغدران خواست با نصب دما سنج مناسب در سطح باغات خود ، درجه حرارت را به صورت مرتب رصد کنند و در صورتی که درجه حرارت به منهای دو درجه سانتی گراد کاهش یابد ، حتماً سیستم گرمایشی باغات خود را فعال کنند.

عدلی تصریح کرد: در صورتی که باغات مجهز به این سیستم گرمایشی نیست ، باغداران باید در زمان احتمال کاهش دمای هوا به زیر صفر درجه ، از ساعت 2 بامداد تا 6 صبح بامداد اقدام به سوزاندن خرده چوبها و کلش و ... در محوطه باغات خود کنند تا دمای محیط متعادل شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: خوشبختانه در زمان حاضر به غیر از درختان بادام ، زردآلو و آلوچه ، بقیه درختان مثمره در سطح استان همچنان در خواب زمستانی بسر می برند و فعلا خطر سرمازدگی آنها را تهدید نمی کند .

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۵۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار زرد بارندگی در خوزستان

به گزارش «تابناک»، مدیرکل هواشناسی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: از روز پنجشنبه تا بعد از ظهر جمعه احتمال رگبار پراکنده باران و رعد و برق، وزش باد متوسط و تندباد لحظه‌ای در ارتفاعات و مناطق شمال و شرق و با توجه به ماهیت فصل در دیگر مناطق استان احتمال بارش به صورت نقطه‌ای پیش بینی می‌شود.

محمد سبزه زاری افزود: با توجه به این پدیده احتمال لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی محدود معابر، جاری شدن روان آب، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و شکستن درختان کهنسال و خسارت به محصولات و ماشین آلات کشاورزی وجود دارد.

وی گفت: توصیه می‌شود احتیاط در تردد، پرهیز از صعود به ارتفاعات، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره و سست، استحکام سازه‌های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها و احتیاط در فعالیت کوهنوردی انجام شود.

دیگر خبرها

  • تغییرات آب و هوایی وکاهش دما مهمترین عامل سرمازدگی محصولات کشاورزی
  • ورود سامانه بارشی به کرمان
  • صدور هشدار زرد بارندگی در خوزستان
  • سرمازدگی به ۶۰ هزار هکتار از مزارع گندم و جو استان اردبیل خسارت زد
  • سرمازدگی به ۶۰ هزار هکتار از مزارع گندم و جو خسارت زد
  • ورود سامانه سرد بارشی به یزد
  • هشدار سطح زرد هواشناسی برای بارندگی در گیلان/ دمای هوا ۶ تا ۱۲ درجه کاهش پیدا می‌کند
  • دمای زیر صفر درجه در چهارمحال و بختیاری و سرمازدگی باغات و محصولات کشاورزی
  • باغداران بخوانند/ برای جلوگیری از سرمازدگی درختان چه باید کرد؟
  • سرمازدگی در کمین محصولات کشاورزی و باغی چهارمحال و بختیاری