Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@17:39:31 GMT

افزایش ۱۰۰ درصدی بازدید از کویر

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۵۱۹۹

افزایش ۱۰۰ درصدی بازدید از کویر

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  سلیمانی رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بشرویه گفت: مجموع اقامت مسافران نوروزی تا به امروز در شهرستان بشرویه ۱۹ هزار و ۴۶۸ نفر بوده است.

وی افزود: در مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۶ هزار و ۹۹۸ نفر اقامت داشته‌ایم که خوشبختانه در سال جاری با رشد ۱۵ تا ۲۰ درصدی مواجه بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلیمانی با بیان اینکه از ۲۸ اسفندماه سال گذشته تا به امروز بیش از ۱۱ هزار و ۹۷۰ نفر از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری شهرستان بشرویه بازدید کرده‌اند، افزود: بیشترین بازدیدها مربوط به بافت تاریخی بشرویه شامل خانه مستوفی، موزه و بازارچه صنایع دستی بوده است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بشرویه بیان کرد: بازدید از کویر بشرویه نیز نسبت به سال گذشته رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع اقامت شهرستان تعداد ۶۴۸ نفر و پنج درصد مجموع اقامت مربوط به اقامتگاه‌های بوم گردی بوده است، گفت: با توجه به اینکه امسال اولین سال تجربه اقامتگاه‌های بوم گردی در شهرستان بشرویه بوده است لذا رشد خوبی در این خصوص داشته‌ایم و پیش بینی می‌شود تعداد اقامت مسافران نوروزی امسال به دو تا سه هزار نفر در اقامتگاه‌های بوم گردی برسد.

سلیمانی ادامه داد: در مجموع ایام نوروزی سال گذشته تنها دو هزار و ۵۰۰ نفر در اسکان‌های فرهنگیان اقامت داشته‌اند در صورتی که در سال جاری تا به امروز بیش از دو هزار و ۵۶۵ نفر در این واحدهای اقامتی اسکان داشته‌اند.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بشرویه با بیان اینکه از مجموع اسکان‌ها تعداد ۱۶۲ نفر تا کنون در هتل‌های شهرستان اقامت داشته‌اند، عنوان کرد: در ایام تعطیلات امسال هشت اقامتگاه بوم گردی و دو کمپ کویری در شهرستان میزبانی مسافران و گردشگران را خواهند داشت.

انتهای پیام / ط ا

اقامت ۱۹هزار مسافر در بشرویه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی آثارتاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۵۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۶ درصدی جابجایی مسافر ازطریق پایانه‌های مرزی میلک ومیرجاوه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، ایوب کرد گفت: ۹۱۵ هزار و ۷۶۲ نفر مسافر در سال ۱۴۰۲ از طریق پایانه‌های مرزی میلک ومیرجاوه جابجا شدند.که افزایش ۴۶درصدی را نسبت به سال قبل از آن نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان افزود:از این تعداد جابجایی مسافر ۴۶۴ هزار و ۴۹۶ نفر از پایانه مرزی میلک و ۴۵۱ هزار و ۲۶۶ نفر نیز از طریق پایانه مرزی میرجاوه تردد کرده اند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این مدت حدود دو هزار اتوبوس و بیش از ۳۷ هزار دستگاه سواری کار جابجایی مسافر را از طریق پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه انجام دادند.
وی خاطرنشان کرد: پایانه مرزی میرجاوه مهمترین گذرگاه مرزی بین ایران و پاکستان است که در ۱۲ کیلومتری شهرستان میرجاوه و مجاورت شهرک تفتان پاکستان و پایانه مرزی میلک نیز از گذرگاه‌های مهم مرزی بین ایران و افغانستان است که در محدوده شهرستان هیرمند در مجاورت رودخانه مرزی و در نزدیکی مرکز ولایت نیمروز افغانستان قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • آغاز مسابقات فوتسال جام یاریگران زندگی در بخش نگین کویر فهرج
  • آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه
  • بیش از ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در گرمه انجام شده است
  • افزایش ۴۱ درصدی مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آبرسانی گناباد
  • افزایش ۵.۶ درصدی اهدای خون همدانی‌ها در سال گذشته
  • پیش بینی رشد ۴۴ درصدی درآمد‌های مالیاتی
  • افزایش ۴۶ درصدی جابجایی مسافر ازطریق پایانه‌های مرزی میلک ومیرجاوه
  • رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور
  • استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان