Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-25@23:54:41 GMT

حال هوای تهران همچنان خوب است

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۵۲۳۹

حال هوای تهران همچنان خوب است

به گزارش جام جم آنلاین، حسین شهبازی در گفتگو با ایسنا با اشاره به اینکه در حال حاضر کیفیت هوای تهران با میانگین ۵۱ در شرایط سالم قرار دارد، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ۱۰ صبح امروز هوای تهران با شاخص ۳۸ در شرایط پاک قرار داشته است.

وی در مورد وضع کیفی هوای تهران در ساعات آینده اظهارکرد: طبق نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، شرایط جوی حاکم طی امروز (5 فروردین) سبب تداوم شرایط مطلوب کیفیت هوا در بیشتر مناطق شهر تهران می‌شود البته وزش باد در برخی ساعات عصرگاه احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهبازی در ادامه گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، با حاکمیت شرایط جوی ناپایدار طی امروز(۵ فروردین) برای برخی ساعات بارندگی و در بعدازظهر وزش باد نسبتاً شدید به بزرگی بالاتر از ۵ متر بر ثانیه از سمت نواحی شرقی انتظار می‌رود.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ادامه داد: به‌تدریج همراه با کاهش میزان ناپایداری جوی از شبانگاه و تداوم آن تا صبحگاه روز سه‌شنبه (6 فروردین) انتظار می‌رود در برخی ساعات ششمین روز از بهار ۹۸ افزایش نسبی در غلظت برخی آلاینده‌ها مشاهده شود. هرچند این شرایط پابرجا نخواهد بود و با برقراری شرایط جوی ناپایدار از بعدازظهر سه‌شنبه، افزایش میزان ابرناکی، بارش باران و وزش باد نسبتاً شدید طی برخی ساعات پیش بینی می شود که سبب بهبود کیفیت هوای پایتخت خواهد شد.

وی همچنین از کاهش جزئی دمای تهران تا روز آینده خبر داد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: هوای تهران بارندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۵۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت هوای پاک در ۶ منطقه تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد شاخص کیفیت هوای تهران بر روی عدد ۷۸ قرار دارد و هوا در وضع قابل قبول و سالم است. در ۲۴ ساعت گذشته هم شاخص کیفیت هوای تهران بر روی عدد ۷۸ قرار داشت و هوا در وضع قابل قبول و سالم بود.

بنا بر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، ۱۱ ایستگاه در وضع قابل قبول (زرد)، دو ایستگاه شهرداری‌های مناطق ۱۱ و ۱۵ در وضعت ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) و دو ایستگاه پارک سلامت منطقه ۱۷ و فرمانداری شهرری منطقه ۲۰ در وضع ناسالم برای همه (قرمز) قرار دارند.

همچنین در ۶ ایستگاه پیروزی در منطقه ۱۳، شهرداری منطقه ۲، دانشگاه شهید بهشتی در منطقه یک، دانشگاه علم و صنعت در منطقه ۴، ژئوفیزیک در منطقه ۶ و میدان امام خمینی در منطقه ۱۲ وضع پاک (سبز) ثبت شده است.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، ایستگاه پارک سلامت در منطقه ۱۷ با ثبت عدد شاخص ۱۵۷ و وضع ناسالم برای همه (قرمز)، آلوده‌ترین نقطه و ایستگاه شهرداری منطقه ۲ با شاخص ۲۱ و قرار گرفتن در وضع پاک، بهترین شرایط را در شهر تهران دارند.

در تهران از ابتدای امسال تاکنون ۵ روز هوای پاک و ۲۹ روز قابل قبول ثبت شده است؛ این در حالی است که پایتخت‌نشینان در مقایسه با سال گذشته ۶ روز هوای پاک، ۲۷ روز هوای قابل قبول و یک روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس را گذرانده بودند.

بر اساس جدول رنگ‌بندی شرکت کنترل کیفیت هوا، ایستگاه‌های سبزرنگ شرایط "پاک"، زردرنگ شرایط "قابل قبول"، نارنجی‌رنگ شرایط "ناسالم برای گروه‌های حساس"، قرمزرنگ شرایط "ناسالم" و بنفش‌رنگ شرایط "بسیار ناسالم" را نشان می‌دهد.

دیگر خبرها

  • تنفس هوای قابل قبول در تهران
  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول
  • هوای تهران همچنان مطلوب است
  • نیم سکه همچنان در صدر تقاضا
  • آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران
  • حال هوای تهران خوب است
  • کیفیت هوای تهران در روز جاری
  • ثبت هوای پاک در ۶ منطقه تهران
  • کیفیت هوای تهران در چه وضعی است؟
  • کیفیت هوای تهران قابل قبول است