Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، ولی تیموری رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور  در بازدید از اماکن و جاذبه‌های تاریخی شهرستان فردوس، اظهار کرد: در بازدید از اماکن و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری شهرستان فردوس در روند و جریان برنامه‌های ستاد سفر استان قرار گرفتیم.

وی با بیان اینکه طی سفر نیم روزه به این شهرستان از مراکز اقامتی و آب درمانی هلال، محورهای جاده‌ای، اقامتگاه‌های بوم گردی، مراکز اقامتی، ایستگاه‌ها و بازارچه‌های عشایری صنایع دستی و سوغات محلی بازدید شد، افزود: در ادامه سفر به استان خراسان جنوبی از اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری شهرستان‌های بشرویه و طبس نیز بازدید خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور با اشاره به اینکه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی در اجرای خدمات سفر بسیار خوب عمل کرده اند، گفت: خوشبختانه بین اعضای ستاد سفر انسجام و همکاری بسیار خوبی وجود دارد که شایسته تقدیر است.

تیموری ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی همچنین در جریان برگزاری نوروزگاه ها، استراحتگاه‌ها، بازارچه‌ها، راهنمایان گردشگری و آمادگی موزه‌ها بسیار مطلوب عمل کرده است و معتقدیم خراسان جنوبی آمادگی کامل برای اجرای برنامه‌های نوروزی را دارد.

وی افزود: اداره میراث فرهنگی توانسته جایگاه خود را در سطح استان در حوزه گردشگری و مسافران نوروزی حفظ کند.

انتهای پیام / ط آ

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۵۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۷۶۵ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری خراسان جنوبی بازدید کردند

شاهوردی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای طرح نوروزی (۲۴ اسفند تا ۷ فروردین) تعداد ۷۶۵ هزار و ۹۷۳ نفر از جاذبه‌های تاریخی، مذهبی، فرهنگی و توریستی استان بازدید کرده اند که بیشترین آن  مربوط به شهرستان‌های بیرجند و طبس بوده است.

او افزود: از این تعداد  ۴ هزار و ۳۰۲ نفر در هتل، ۴۶۲ نفر در اقامتگاه سنتی، ۴ هزار و ۹۴۳ نفر در مجتمع‌های گردشگری، ۲۰ هزار و ۴۷ نفر در مهمان‌پذیر‌ها و ۱۹ هزار و ۵۶۷ نفر در اقامتگاه‌های بوم گردی اسکان یافته اند.

شاهوردی با بیان اینکه میزان اقامت در طرح خانه مسافر هزار و ۷۲۰ نفر بوده است، عنوان کرد: ۳۸ هزار و ۹۸۵ نفر نیز در زائر سراها، هزار و ۲۵۶ نفر در اردوگاه‌ها اقامت داشته‌اند و میزان اقامت در مناطق نمونه گردشگری نیز ۵ هزار و ۹۶۵ نفر و در مجتمع‌های بین راهی نیز دو هزار و ۱۷۱ نفر بوده است.

بیشتر بخوانید

گنجینه‌ای از عجایب در دل بیابان جهانی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی میزان اقامت در اقامتگاه‌های غیر رسمی را نیز در این بازه زمانی ۲۴۰ هزار و ۸۰ نفر و در اقامتگاه‌های اضطراری را ۵۹۷ نفر اعلام کرد و ادامه داد: در مجموع میزان اقامت در اقامتگاه‌های رسمی، غیر رسمی و اضطراری ۳۲۲ هزار و ۹۵ نفر بوده است.

او با بیان اینکه تعداد جاذبه‌های میراث فرهنگی استان هزار و ۵۴ اثر که ۱۱۰ اثر آن ثبت میراث معنوی است اظهار کرد: بقیه آثاری که ثبت ملی شده اند قابل بازدید بوده ضمن اینکه طبیعت استان هم به عنوان میراث طبیعی مورد بازدید گردشگران است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • خدمات قابل ارائه به مسافران نوروزی باید مورد تأیید بهداشت باشد/ فعالیت ۳۰۰ بازرس در شهر
  • بازدید بیش از ۲۰۵ هزار زائر از بقاع متبرکه خراسان جنوبی
  • بیش از ۷۶۵ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری خراسان جنوبی بازدید کردند
  • تقدیر استاندار فارس از عملکرد جهادی مدیر کل میراث فرهنگی دیار حافظ
  • بیش از 690 هزار مورد بازدید از جاذبه های گردشگری خراسان جنوبی
  • انجام ۶۱۸ بازدید نظارتی از دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی
  • ابتکارات اصفهان در خدمت‌رسانی به گردشگران نوروزی قابل‌ تقدیر است
  • ابتکارات اصفهان در خدمت‌رسانی به گردشگران نوروزی قابل‌تقدیر است
  • ۶۱۸ بازدید نظارتی از دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی
  • انجام ۶۱۸ بازدید نظارتی از شرکت‌های خدمات مسافرتی خراسان رضوی