Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@00:00:33 GMT

سهام آسیایی به شدت سقوط کرد

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۵۴۱۴

با وحشت سرمایه‌گذاران از بالا رفتن ریسک رکود اقتصادی آمریکا و هجوم به سوی سرمایه‌های امن، سهام جهان به شدت سقوط کرد. آفتاب‌‌نیوز : روز دوشنبه، با وحشت سرمایه‌گذاران از بالا رفتن ریسک رکود اقتصادی آمریکا و هجوم به سوی سرمایه‌های امن، سهام جهان به شدت سقوط کرد.
انتظار می‌رود فضای غم‌بار امروز بازارهای آسیایی، به بازارهای اروپا و آسیا منتقل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داده‌های تاجران اروپایی نشان می‌دهد با باز شدن بازارهای این قاره، داکس آلمان ۰.۳۶ درصد، فوتسی انگلیس ۰.۶۳ درصد و کاک فرانسه ۰.۴۲ درصد افت کرده‌اند. شاخص استاکس ۶۰۰ کل اروپا، ۰.۶۱ درصد پایین آمده است.
ای‌مینی اس‌اندپی ۵۰۰ آمریکا تا به این لحظه ۰.۵ درصد افت کرده است.
به گزارش مهر به نقل از رویترز، با هجوم به فروش سهام در آسیا، گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، ۱.۵ درصد سقوط کرد و به پایین‌ترین سطح یک هفته‌ای خود رسید.
نیکی ژاپن پس از سقوط ۳.۱ درصدی، که بدترین سقوط یک روزه آن از ماه دسامبر تا کنون بود. کوسپی کره‌جنوبی ۱.۹۲ درصد سقوط کرد و ای‌اس‌اکس استرالیا هم ۱.۱۱ درصد از ارزش خود را از دست داد.
کامپوزیت شانگهای ۱.۹۷ درصد و هانگ‌سانگ هنگ‌کنگ ۲.۰۳ درصد سقوط کردند.
هفته گذشته، نگرانی در مورد سلامت اقتصادی جهان پس از آن تشدید شد که بیانیه محتاطانه فدرال‌رزرو، باعث شد سود اوراق قرضه آمریکا به پایین‌ترین سطح خود از ۲۰۱۸ تا کنون برسد.
سود اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا روز جمعه برای اولین بار پس از سال ۲۰۱۷، از سود اوراق ۳ ماهه کمتر شد و امروز بیش از ۱.۹ صدم درصد از آن پایین‌تر ماند.
از لحاظ تاریخی به این رویداد «معکوس شدن منحنی سود اوراق» می‌گویند و نشانه‌ای جدی از وقوع رکود در آینده‌ای نزدیک است.
در بازار ارز، نرخ برابری ین ژاپن، که سرمایه امن مواقع بحران است، با دلار، ۱۰۹.۹ دلار شد که قوی‌ترین نرخ آن از ۱۱ فوریه تا کنون است.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سهام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۵۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت فروش آیفون در چین؛ اپل به رتبه سوم سقوط کرد

پس از کاهش ۱۹ درصدی فروش آیفون در سه‌ماهه اول ۲۰۲۴ در چین، اپل حالا از نظر سهم بازار به جایگاه سوم رسیده است.

به گزارش دیجیاتو، آیفون بدترین عملکرد فروش را در چین از سال ۲۰۲۰ به نام خود ثبت کرده است. براساس داده‌های کانترپوینت، رقبای چینی همچون ویوو و آنر توانستند در سه‌ماهه اول سال جاری از اپل پیشی بگیرند. اپل این سه‌ماهه را با ۱۵.۷ درصد از سهم بازار به پایان رساند. این درحالی است که در مدت مشابه سال گذشته، سهم بازار فروش آیفون در بازار چین ۱۹.۷ درصد بود.

برخلاف اپل، فروش هواوی به‌شدت افزایش پیدا کرد

برخلاف کاهش شدید فروش آیفون در چین، فروش هواوی تقریباً ۷۰ درصد در مقایسه با سه ماه اول سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است. «ایوان لام»، تحلیلگر شرکت کانترپوینت، در یادداشتی گفت که افزایش فروش هواوی مستقیماً بر فروش آیفون در چین تأثیر گذاشته است. او اضافه کرد که اپل همچنین به‌دلیل اینکه برخی کاربران تمایل کمتری به جایگزین‌کردن موبایل‌های خود دارند، ضربه خورده است.

در کنار فروش ناامیدکننده آیفون ۱۵ و ممنوعیت‌های دولتی در چین، رشد هواوی نیز باعث دردسر جدید «تیم کوک»، مدیرعامل اپل، شده است. تیم کوک در ماه مارس به چین رفت تا از جدیدترین فروشگاه اپل در شانگ‌های بازدید و در مجمع توسعه چین در پکن شرکت کند.

هواوی اخیراً سری جدیدی از گوشی‌های هوشمند به نام Pura ۷۰ را عرضه کرده که دارای سیستم دوربین پیشرفته‌ای شبیه به لنز‌های سه‌گانه آیفون پرو است.

گوشی‌های جدید با قیمت پایه ۷۶۰ دلار، فرصت جدیدی را برای هواوی فراهم می‌کنند تا مشتریان چینی اپل را جذب کند. سال گذشته، این شرکت سری میت ۶۰ پرو را با هدف قراردادن خریداران آیفون ۱۵ عرضه کرد.

دیگر خبرها

  • اینجا از هر ۱۰ سرمایه، ۹ تا بر باد می‌رود
  • افت فروش آیفون در چین؛ اپل به رتبه سوم سقوط کرد
  • پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • سرمایه‌گذاری تیم‌های آسیایی خطرناک است/ فوتسال بچه سرراهی نباشد
  • کسب نشان طلای بازارهای سهام FEAS توسط کارگزاری مفید
  • راهیابی ۱۰ ایده و طرح صنایع پایین‌دستی مس سرچشمه به مرحله سرمایه‌گذاری
  • ۱۵ کشور آسیایی که سریعترین روند کاهش جمعیت را دارند
  • قیمت طلا سقوط کرد
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی بورس فردا سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳