Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جمالی نژاد عصر دوشنبه در آئین تکریم سرپرست شهرداری و معارفه شهردار اراک، اظهار داشت: ظرفیت‌های قابل توجهی در سطح شهرها و روستاهای کشور برای گردشگری وجود دارد، ۳۷ هزار روستای گردشگری در کشور است که عمده این روستاها شناخته نشده هستند.

معاون عمرانی وزیر کشور افزود: ترددهای گردشگری در کشور بسیار بالا است و این ترددها فقط به برخی شهرها و استان‌ها صورت می‌گیرد در حالی که بسیاری از شهرهای از ظرفیت گردشگری برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمالی نژاد بیان کرد: بایستی در رابطه با ظرفیت‌های گردشگری در استان‌ها معرفی و برند سازی صورت پذیرد، تا بتوان این پتانسیل‌ها را شناساند و از آن به نحو مطلوب بهره گرفت.

معاون عمرانی وزیر کشور خاطر نشان ساخت: در استان مرکزی یک هزار و ۳۲۸ روستا وجود دارد که بسیاری از این روستاها ظرفیت گردشگری دارند، بنابراین باید برنامه ریزی شود تا ضریب ماندگاری گردشگران در این استان افزایش یابد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به شرایط کنونی کشور و جاری شدن سیل در برخی مناطق و خسارات ناشی از آن، تصریح کرد: هیچ استان و شهری را نباید از این بحران ایمن ببینیم. وضعیت برخی استان‌ها در این رابطه هم اکنون بحرانی است و باید آماده باشیم و در این زمینه تصمیمات کوتاه مدت و بلندمدت را پیگیری کنیم.

معاون عمرانی وزیر کشور ادامه داد: وزرات کشور به خصوص حوزه معاونت عمرانی آن، در این روزها به طور کامل در آماده باش به سر می‌برد و استان‌هایی که در جوار استان‌هایی می‌باشند که دچار مشکل شده اند، در این رابطه کمک رسانی لازم را انجام دهند.

جمالی نژاد با اشاره به انتخاب شهردار اراک، عنوان کرد: حوزه مدیریت شهری و کار شهرداری‌ها با ارگان‌های دیگر متفاوت است و این مجموعه به عنوان یک نهاد خدمت رسان، باشگاه سیاسی نیست و بیش از ۳۰۰ مورد مأموریت دارد که باید به انجام برساند و به مردم خدمت رسانی کند.

معاون عمرانی وزیر کشور ادامه داد: همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز در بیانیه گام دوم فرموده اند، اگر بخواهیم جهشی در توسعه در کشور داشته باشیم، محور این توسعه همدلی و همکاری است، در توسعه شهری اراک نیز این تعامل و همدلی بایستی مورد توجه و محور کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که در بسیاری از شهرداری‌ها وجود دارد، بی اعتمادی به این مجموعه‌ها با وجود خدمات بسیاری است که به جامعه انجام می‌دهند. اگر این دیوار بی اعتمادی برداشته شود و مردم به دستگاه‌هایی همچون شهرداری‌ها اعتماد پیدا کنند؛ قطعاً زمینه مشارکت مردم و حرکت در مسیر سرمایه گذاری و به دنبال آن تحقق توسعه را فراهم خواهد کرد.

معاون عمرانی وزیر کشور ابراز داشت: اگر بتوانیم بستر مطلوب را برای توسعه شهری در شهرهایی همچون اراک فراهم کنیم، گام‌های مؤثری در این حوزه برداشته خواهد شد و این در گرو تعامل مطلوب و همکاری است.

کد خبر 4575501

منبع: مهر

کلیدواژه: مهدی جمالی نژاد وزارت کشور مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۵۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند چشم‌انداز بلندمدت در حوزه گردشگری قم طراحی شود

سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم با بیان اینکه باید سند چشم‌انداز بلند مدت در حوزه گردشگری قم طراحی شود گفت: استان ظرفیت خوبی در حوزه گردشگری دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام سیداسماعیل حسینی مقدم امروز در نشست هم‌اندیشی و صمیمی با فعالین حوزه زیارت و گردشگری گفت: هتل‌داران و فعالین این حوزه به عنوان بازوی توانمند مدیریت استان در موضوع جذب گردشگر هستند.

وی با اشاره به اهمیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران افزود: این 2 مکان مقدس سهم چشم‌گیر و مهمی در مسائل جذب گردشگران داخلی و خارجی در قم دارند.

حسینی عنوان کرد: مسئله افزایش گردشگر و توسعه زیرساخت‌های این حوزه همواره مورد تاکید استاندار قم بوده و ما باید با همکاری سرمایه‌گذار‌های فعال در حوزه گردشگر برنامه‌های متنوعی را طراحی کنیم.

سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم با بیان اینکه این استان ظرفیت خوبی در حوزه گردشگری دارد، گفت: در راستای افزایش گردشگر باید یک سند چشم‌انداز موثر و بلند مدت طراحی شده تا سهم قم در مسائل جذب گردشگر تا سه برابر افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/

  

دیگر خبرها

  • برای توسعه لرستان باید طبق برنامه بلندمدت و کوتاه‌مدت حرکت کنیم
  • توسعه گردشگری نیازمند توجه به آموزش اصولی است/نبود برنامه ریزی چالش بزرگ گردشگری
  • سند چشم‌انداز بلندمدت در حوزه گردشگری قم طراحی شود
  • حماس: از خواسته‌های اصولی خود درباره آتش بس کوتاه نمی‌آییم
  • گاهی معضلات به دلیل حل نشدن به بحران‌های بالفعل تبدیل می‌شود
  • معاون قوه قضاییه : با مشکلات و بحران هایی روبرو بوده و هستیم
  • شناسایی ۸۳۱ مکان پرخطر در قم
  • تاکید بر مدیریت اصولی سواحل و تفرجگاه‌های مازندران
  • توسعه گردشگری اراضی عباس آباد نیازمند حمایت شورا و شهرداری تهران است
  • وزیر نیرو:مدیریت بحران از وقوع خسارت جبران ناپذیر سیل جلوگیری کرد