Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان مرکزی نسبت به احتمال شکسته شدن سدهای فرسوده استان هشدار داد. ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۵ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، عزت‌الله آمره‌ای عصر امروز عصر امروز در نشست مشترک مدیریت بحران و ستاد تسهیلات سفر استان مرکزی که در سالن جلسات استانداری مرکزی برگزار شد با اشاره به احتمال شکستگی برخی سدهای فرسوده استان مرکزی اظهار داشت: از آنجا که عمر مفید برخی سدهای استان مرکزی به پایان رسیده، شکستگی این سدها در صورت مواجه شدن با بارش های سنگین محتمل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فرمانداران و بخشداران باید در شناسایی و مراقبت از این سدها دقت نظر کافی را به خرج بدهندو باید به شکلی عمل کنیم که از ورود آب معابر به فاضلاب‌ها جلوگیری شود چراکه این کار مخاطراتی را به دنبال دارد.

آمره‌ای کرد: سدهای هندودر، چال‌هما و سدهای منطقه قره‌کهریز احتمال شکستگی دارند و در معرض خطر هستندکه درباره این سدها نیز باید تصمیمات لازم اندیدشیده شود.

آب 3 سد در استان کرمانشاه سرریز شداهواز| آورد سدهای کرخه و سد افزایش پیدا کرده‌ است/مردم از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنندسد دز برای مهار سیلاب‌های رودخانه دز آماده شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان مرکزی عنوان کرد: بارندگی‌‌هایی که در استان آغاز شده تا فردا ادامه دارد و این بارندگی در برخی نقاط کشور از جمله شیراز مشکلاتی را به همراه داشته است و به دنبال بارش های اخیر تمام رودخانه‌ها سیلابی شده و به احتمال زیاد این بارش ها سبب طغیان رودخانه‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: زیرگذرهای برخی نقاط استان و شهرها در شرایط فعلی نقاطی حادثه‌خیز هستند به طوری که زیرگذرهای  مسیر جاده اراک _تهران تا شهر جدید امیرکبیر متاسفانه در حال حاضر مسدود است و نیاز است راهداری تمهیدات لازم را در این رابطه اتخاذ و اجرایی کند.

آمره‌ای بیان کرد: در اراک 3منطقه حادثه خیز در بحث سیل و سیلاب شامل گردو، ورودی نظم آباد و پل سردشت شناسایی شده که این‌ مناطق نیازمند توجه جدی‌تر و ویژه‌تری است.

انتهای پیام/ش

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۵۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم آمادگی برای وقوع سیل در استان سمنان

رئیس ستاد مدیریت بحران و شرایط اضطراری شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره احتمال وقوع سیل در این استان، بر لزوم آمادگی برای وقوع این پدیده در استان سمنان تأکید کرد. - اخبار استانها -

سمیه جباری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، اظهار داشت: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی کشور مبنی بر احتمال وقوع بارش‌های قابل توجه از امروز تا پنجشنبه ششم اردیبهشت‌ماه 1403، وقوع سیلاب در استان سمنان بیشتر محتمل است.

وی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌ها، احتمال بارش باران، رگبار و رعدوبرق، تشدید بارش‌ها در غالب نقاط استان با شدت بیشتر در نواحی شمالی، بارش برف و احتمال کولاک در نواحی سردسیر و کوهستانی استان وجود دارد.

رئیس ستاد مدیریت بحران و شرایط اضطراری شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به احتمال زیاد وقوع سیل در استان سمنان تأکید کرد: با توجه به فعالیت این سامانه بارشی و احتمال وقوع سیلاب، توصیه می‌شود دستگاه‌های خدمات‌رسان و مردم استان سمنان برای مواجهه با سیلاب آماده باشند.

جباری با تأکید بر لزوم خودداری از تردد و توقف در مسیرها و جاده‌های حاشیه و بستر رودخانه‌ها تصریح کرد: عدم حضور مسافرین و گردشگران در مناطق پست و بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مناطق ساحلی رودخانه‌ها در استان سمنان مورد تأکید جدی است.

وی با تأکید بر لزوم عدم عبور شهروندان و مسافران از سازه‌های تقاطعی و پل‌های رودخانه‌های سیلابی استان سمنان تصریح کرد: آمادگی حداکثری همه دستگاه‌های اجرایی، خدماتی و امدادی و تجهیز گروه‌های عملیاتی و همچنین پاکسازی و بازگشایی کامل مجاری آبی، رودخانه‌ها و سازه‌های تقاطعی به‌ویژه در مراکز جمعیتی برای کاهش خسارات ناشی از سیل بسیار مؤثر خواهد بود.

رئیس ستاد مدیریت بحران و شرایط اضطراری شرکت آب منطقه‌ای سمنان، گفت: "تخلیه اماکن و مراکز جمعیتی در معرض و مسیر سیلاب" و "توقف هرگونه فعالیت در بستر و حاشیه رودخانه‌های مستعد سیلاب" از دیگر مورد تأکید رئیس ستاد مدیریت بحران و شرایط اضطراری شرکت آب منطقه‌ای سمنان برای مقابله با سیلاب احتمالی در این استان بود.

انتهای پیام/363/

دیگر خبرها

  • هواشناسی فارس هشدار نارنجی داد/بارش‌های رگباری شدت می‌گیرد
  • تشدید بارش در ۶ استان/ احتمال وقوع سیلاب
  • لزوم آمادگی برای وقوع سیل در استان سمنان
  • اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بارش باران و تگرگ در کرمان
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در مازندران
  • هواشناسی مازندران هشدار نارنجی صادر کرد
  • هشدار وقوع سیلاب در مازندران
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای مازندران
  • صدور هشدار سطح زرد هواشناس برای روزهای آتی در استان مرکزی
  • هشدار بارش تگرگ در آذربایجان‌شرقی