Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-23@13:40:56 GMT

خواست اروپاییان: اینترنت را محدود نکنید!

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۵۵۰۳

خواست اروپاییان: اینترنت را محدود نکنید!

سه‌شنبه آینده پارلمان اروپا درباره مقررات کپی‌رایت تصمیم می‌گیرد. هزاران نفر انتقاد می‌کنند که لایحه اصلاحی می‌تواند دسترسی به اینترنت را محدود کند و باعث رواج سانسور شود.

 

در آستانه طرح بازبینی مقررات کپی‌رایت در پارلمان اروپا، هزاران نفر در حدود ۴۰ شهر آلمان در اعتراض به لایحه اصلاحات پیشنهادی به خیابان رفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

روز شنبه (۲۳ مارس) در برلین، مونیخ، کلن، هامبورگ، فرانکفورت و دیگر شهرهای آلمان هزاران نفر تظاهرات کردند. آنها به طرح پیشنهادی اصلاح قانون‌کپی‌رایت معترض هستند.

 

روز سه‌شنبه (۲۶ مارس) پارلمان اروپا قصد دارد درباره مقررات تازه رای‌گیری کند.

 

بنا به گزارش‌ها شنبه در مونیخ ۴۰ هزار نفر، در برلین بیش از ۱۵ هزار نفر، در کلن هشت تا ده هزار نفر و در هامبورگ حدود هفت هزار نفر به خیابان رفتند.

 

از فرانسه، اتریش و بسیاری از کشورهای اروپایی نیز تظاهرات اعتراض‌آمیز گزارش شده است.

 

اعتراض‌ها زیر شعار «اینترنت را نجات دهید» انجام گرفت.

 

بسیاری از معترضان سیاستمداران محافظه‌کار را متهم می‌کنند که با اعمال نظارت‌های بیشتر قصد دارند آزادی نشر در اینترنت را زیر کنترل در آورند.

 

یک طرح مناقشه‌برانگیز

 

پارلمان اروپا قصد دارد با هدف حمایت از صاحبان آثار، از بازنشر مطالب در اینترنت بدون پرداخت حق مولف جلوگیری کند. بنا به طرح پیشنهادی، پلاتفورم‌ها، پایگاه‌ها و ماشین‌های جستجو در اینترنت حق ندارند بدون اجازه مولفان، اثری را بازنشر کنند.

 

مطابق ماده ۱۳ این لایحه گردانندگان هیچ پلاتفورمی حق ندارند آثاری را بازپخش کنند که حق تالیف و نشر آنها در اختیار صاحب اثر است و برای بازنشر به اجازه او نیاز دارند. به نظر منتقدان برای جلوگیری از این امر به فیلتر خاصی نیاز است که می‌تواند به سانسور بینجامد.

 

فرانس تیمرمنز، معاون رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، انتقادات را رد می‌کند. او می‌گوید این درست نیست که مثلا شرکت آمریکایی گوگل از فرآورده‌های معنوی این همه سود ببرد، اما صاحبان و خالقان آن آثار هیچ بهره‌ای نبرند. به گفته او برای رفع این بی‌عدالتی است که اتحادیه اروپا می‌کوشد تا حق صاحبان اثر رعایت شود.

 

مدافعان طرح پیشنهادی می‌گویند که با اصلاحات تازه هیچ محدودیتی برای کاربران و آزادی در اینترنت پدید نمی‌آید.

 

آکسل فوس، از دفتر اروپایی حزب دموکرات مسیحی، نیز در دفاع از اصلاحات پیشنهادی به روزنامه «راینیشه پست» گفته است: «این طرح تازه هدفی جز این ندارد که حق مولفان در پلاتفورم‌های اینترنتی رعایت شود».

 

حزب سوسیال دموکرات آلمان روز شنبه (۲۳ مارس) در یک نشست حزبی در برلین بیانیه‌ای با این عنوان صادر کرد: «آری به رعایت حق مولف، نه به فیلترگذاری!»

 

سوسیال دموکرات‌ها می‌گویند که با رعایت حق مولفان (کپی‌رایت) کاملا موافق هستند، اما این امر به هیچوجه نباید به بهای محدود کردن آزادی کاربران تمام شود.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۵۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدود بودن اعتبارات زیرساخت‌های گردشگری استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، حسن محمدی ادیب در جلسه کارگروه سرمایه‌گذاری گردشگری خلخال از اجرای ۹۱ طرح گردشگری سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری این استان خبر داد و افزود: محدودیت اعتبارات ایجاد زیرساخت‌های گردشگری باعث کندی اجرای طرح‌های زیرساختی در این بخش شده است.
وی با بیان اینکه آماده هرگونه همکاری برای تسریع در اجرای پروژه گردشگری پل معلق ازناو خلخال آماده هستیم، گفت: حداقل اعتبارات پیش‌بینی شده برای ایجاد زیرساخت‌های این طرح بزرگ ۲۰۰ میلیارد ریال است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اظهار داشت: در حالی که کل اعتبارات ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در استان برای کمک به ۹۱ طرح در حال اجرای گردشگری ۲۵۰ میلیارد ریال است، تامین ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد زیرساخت‌های طرح پل معلق خلخال بدون کمک گرفتن از سایر منابع اعتباری ملی امکان‌پذیر نیست.
محمدی ادیب اضافه کرد: در حالی که سرمایه‌گذاران تمام ۹۱ طرح گردشگری استان منتظر مساعدت‌های دولتی و اداره کل میراث فرهنگی هستند، اساس توزیع اعتبارات ایجاد زیرساخت‌های گردشگری بر مبنای پیشرفت فاز‌های پیش‌بینی شده در طرح‌های گردشگری است.
وی با اشاره به طولانی شدن زمان اجرای طرح پل معلق خلخال و تاخیر بیش از اندازه در ساخت آن گفت: در حالی که پروژه احداث پل معلق سرعین بسیار دیرتر از پل معلق خلخال آغاز شده ولی با تلاش سرمایه‌گذار این پروژه با ۷۰ درصد پیشرفت در حال اجراست و پیش‌بینی می‌شود این طرح تا خردادماه امسال مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: ما متعهد به رفع موانع سرمایه‌گذاری از مقابل سرمایه‌گذاران طرح‌های گردشگری هستیم، در عین حال انتظار از سرمایه‌گذاران این طرح‌ها نیز اجرا و تکمیل طرح بر اساس برنامه زمان‌بندی شده با استفاده از حداکثر توان مالی و پرهیز از تاخیر در زمان اجرای پروژه است.

دیگر خبرها

  • از دختران شهدای مدافع حرم تجلیل شود
  • تردد در محور قدیم کرج- قزوین محدود می‌شود
  • تردد در محور قدیم کرج قزوین محدود می‌ شود
  • تصویب ۱۰ طرح پیشنهادی چهارمحال و بختیاری در شورای عالی کشور
  • گل حاجی رایت به منچستریونایتد از روی نقطه پنالتی در دقیقه 95 (منچستریونایتد 3-3 کاونتری)
  • محدود بودن اعتبارات زیرساخت‌های گردشگری استان اردبیل
  • رقابت بارسا با یونایتد و بایرن برای ستاره اسپانیایی
  • توافقی که رد شد؛ پاسخ حماس که موجب عصبانیت مصر، آمریکا و حتی قطر شد + جزئیات
  • جزئیات آخرین دور از مذاکرات آتش‌بس غزه/ حماس توافق پیشنهادی آمریکا و مصر را رد کرد
  • ترکیب پیشنهادی خرید سهم باشگاه استقلال