Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- فرماندار شمیرانات اعلام کرد: با توجه به بارش شدید باران و احتمال وقوع سیلاب، تمامی رستوران ها و مراکز خدماتی- رفاهی موجود در بستر رودخانه های این شهرستان تخلیه شد.

به گزارش ایرنا «سیاوش شهریور» عصر دوشنبه در جلسه فوق العاده ستاد مدیریت بحران شمیرانات در محل شهرداری لواسان اظهارداشت: با توجه به اخطار سازمان هواشناسی و پیش بینی تداوم بارش ها تا 48 ساعت آینده، توقف در مراکز خدماتی- رفاهی موجود در بستر رودخانه های درکه، دربند، لواسان و فشم ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس ستاد مدیریت بحران شمیرانات ضمن اعلام اینکه این شهرستان به علت چرای بی رویه دام، از بین رفتن مراتع و فرسایش شدید خاک در دامنه های البرز مدام با خطر سیلاب بهاره مواجه است افزود: باتوجه به تجربه سیلاب خرداد سال 97، تمامی نیروهای امدادی و خدماتی شهرستان برای پیشگیری از وقوع سیلاب بویژه در لواسان آماده باش هستند.
وی از احتمال مسدود شدن گردنه قوچک (ورودی لواسانات و رودبار قصران) تا روز چهارشنبه خبر داد.
فرماندار شمیرانات تاکید کرد: شهروندان از سفرهای غیرضروری بویژه به مناطق گردشگری طبیعی این شهرستان تا مساعد شدن شرایط آب و هوایی بپرهیزند.
شهریور بیان کرد: با توجه به خطرهای احتمالی پیش رو هیچگونه تعللی از سوی اعضای ستاد مدیریت بحران پذیرفته نیست و تمامی مسئولان باید در محل خدمت خود حضور مستمر داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: تمامی سالن های ورزشی و اماکن خدماتی در سطح شهرستان آماده باش برای ارائه خدمات در مواقع بحران هستند.
شهرستان شمیرانات در دامنه های البرز متشکل از شهر شمیران و دو بخش لواسانات و رودبار قصران با جمعیتی افزون بر 600 هزار نفر در شمال و شمال شرقی تهران واقع شده است.
تهرام/9897/ 1008

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مراكز خدماتي شميرانات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۵۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت سیل در استانهای جنوبی کشور/ برخی روستاها تخلیه شدند

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بارش های سیل آسا که از روز گذشته در استانهای جنوبی کشور آغاز شد ۷ استان را درگیر کرده و با توجه به هشدارهای قرمز صادر شده توسط سازمان هواشناسی کشور این استانها از قبل وقوع این نوع بارش را پیش بینی می‌کردند.

برای کنترل سیلاب و جلوگیری از خسارات از روز گذشته جلسات مدیریت بحران در استان‌های تحت پوشش هشدار قرمز هواشناسی برگزار شده است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در همین رابطه گفته با توجه به صدور هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی در برخی از مناطق استان‌های جنوبی کشور در همین راستا ،آماده‌باش کامل به استان‌های مورد نظر داده شده و مرخصی اعضای ستاد مدیریت بحران این استان‌ها لغو شده است.

ظفری از ممنوعیت هرگونه فعالیت دریایی در بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان تا اطلاع ثانوی خبر داد و گفت: مردم از نزدیک شدن به مسیل‌ها، دهانه پل‌ها و حاشیه سد جداً خودداری کنند.

وی با اشاره به سیلاب در سیستان و بلوچستان گفته متاسفانه در استان سیستان و بلوچستان، به دلیل جاری شدن سیلاب محلی، سه نفر جان خود را از دست دادند و سه نفر در عسلویه آسیب دیدند.

بارش ها در برخی نقاط کشور شدت بیشتری دارد به صورتی که بیشترین میزان بارندگی در ایستگاه باران سنجی لاوان با ۱۱۸ میلی متر و در ایستگاه باران سنجی قشم با ۸۹ میلی متر در سطح کشور ثبت شده است.

امید محترمی معاون سازمان مدیریت بحران کشور گفت: باتوجه به اینکه موقعیت روستای کروچان منطقه جازموریان و روستای پورشعبان منطقه منوجان در استان کرمان در مجاورت مسیل‌های غیردائمی قرار دارد، به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی، عوامل مدیریت بحران، ۵۰ خانوار این روستا‌ها را تخلیه کردند.

وی درخصوص وضعیت سدهای مناطق جنوبی کشور گفته باتوجه به سیلابی که در برخی از شهر‌های نیمه جنوبی کشورمان در جریان است، ستاد بحران کشور پیش بینی کرد؛ سد‌های شی کلگ، ماشکید، پیشین و زیردان در استان سیستان و بلوچستان و سد درودزن در استان فارس ظرفیت آبی خوبی دارند و اگر بارش‌ها به همین شکل ادامه داشته باشد، این سد‌ها سرریز خواهند شد.

امدادرسانی در مناطق با حضور قرمز پوشان هلال احمر و همه دستگاه های امدادی ادامه دارند تا خانواده هایی که درگیر سیل شدند آسیب نبینند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر هم با اشاره به وقوع سیل و آب‌گرفتگی در ۷ استان تحت تأثیر سامانه بارشی قرار گرفتند خبر داد و گفت: ۲۴ مورد عملیات امدادی انجام شد و امدادگران به ۲۰۸ نفر متأثر از سیل و آب‎گرفتگی امدادرسانی کردند.

با توجه ورود سامانه بارشی به جنوب کشور، سازمان هواشناسی برای پنج استان هرمزگان، جنوب فارس، جنوب غرب و غرب سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان و بوشهر نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان بارش شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، گردوخاک و تگرگ پیش بینی کرده است و این سامانه عصر امروز از کشور خارج می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • محور پارگ به بخش پیرسهراب چابهار و مسیر دج‌ها مسدود است
  • آمادگی شهرستان‌های بافق و بهاباد برای مدیریت سیلاب
  • تغییر نگرش از رویکرد کنترل سیلاب به سمت مدیریت سیلاب
  • نجات ۷۰ سرنشین ۳ اتوبوس گرفتار سیلاب
  • مدارس این دو شهر تعطیل شد
  • نجات ۷۰ سرنشین ۳ دستگاه اتوبوس گرفتار سیلاب مسیر نیکشهر- چابهار
  • وقوع سیلاب در کرمان خسارت جانی نداشت
  • موج سیلاب در جنوب ایران
  • آخرین وضعیت سیل در استانهای جنوبی کشور/ برخی روستاها تخلیه شدند
  • شدت بارندگی در سیستان و بلوچستان / مدارس ۱۱ شهرستان غیرحضوری شد