Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سالروز آغاز تجاوز نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی به یمن، در بیانیه‌ای این تجاوز آشکار به سرزمین یمن را محکوم و خواستار پایان بخشیدن هر چه سریع‌تر به جنگ و خونریزی در آن کشور شد.

به گزارش ایسنا در این بیانیه آمده است:

وزارت امور خارجه تأکید می‌نماید در حالی چهار سال از تجاوز و یک جنگ نافرجام علیه مردم یمن می‌گذرد و وارد پنجمین سال این جنگ می شویم که به اعتراف مقام‌ها و سازمان‌های بین‌المللی، بیش از ۲۴ میلیون یمنی نیازمند کمک بوده، بیش از ۱۵ میلیون دیگر دارای سوء تغذیه هستند و میلیون‌ها کودک در شرف قحطی و گرسنگی قرار دارند که همگی نه به دلیل بحران ها و بلایای طبیعی و اقلیمی که بر اثر جنگ و ادامه ۴ ساله آن و سکوت و بی تفاوتی جامعه بین المللی رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست اصولی خود مبنی بر راهکار سیاسی حل بحران یمن و در چارچوب طرح چهارماده‌ای که در آغاز تجاوز نظامی به یمن از سوی وزیر محترم امور خارجه ارائه شد، حمایت خود را از هرگونه آتش‌بس کامل و همه جانبه و رفع محاصره ظالمانه اقتصادی و انسانی مردم یمن و تفاهم سیاسی میان تمام گروههای سیاسی یمنی که تأمین‌ کننده خواست و مطالبات مردم این کشور باشد اعلام و جامعه جهانی را به حمایت از تلاش ها برای کاهش درد و رنج مردم یمن بویژه کودکان و زنان آن کشور دعوت می‌کند.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران مجددا با حمایت از توافق‌های استکهلم، از کشورهای مؤثر در بحران یمن می‌خواهد زمینه‌های لازم را برای اجرای کامل توافقات صورت گرفته فراهم سازند و امیدوار است اجرای کامل توافقات استکهلم، گام اول برای حل نهایی بحران یمن باشد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: وزارت خارجه یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۵۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست آرژانتین علیه وزیر کشور ایران بعد از سفر خارجی

ایلنا نوشت: در حالی که احمد وحیدی وزیر کشور ایران در قالب هیاتی به ریاست حجت‌الاسلام رئیسی در سفر به پاکستان حضور داشت و امروز در پاستور به سوالات خبرنگاران پاسخ داد، وزارت امور خارجه آرژانتین در اقدامی خصمانه از دو کشور پاکستان و سریلانکا خواستار بازداشت وی شد.

وزارت امور خارجه آرژانتین در اقدامی خصمانه و بی‌اساس روز سه شنبه اعلام کرد که از پاکستان و سریلانکا خواسته است تا وزیر کشور ایران (احمد وحیدی) را به دلیل ادعای واهی بمب گذاری در سال ۱۹۹۴ در مرکز جامعه یهودیان در بوینس آیرس، بازداشت کنند!

این در حالی است که احمد وحیدی وزیر امور کشور ایران در قالب هیاتی از تهران به ریاست ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران در سفر به پاکستان حضور داشت و امروز نیز در جمع خبرنگاران حاضر در حیاط دولت حاضر شد و به سوالات آنان پاسخ داد.

دیگر خبرها

  • مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد
  • بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت فرارسیدن سالروز واقعه طبس
  • واکنش ایران به ادعای کویت درباره میدان آرش | به کویت توصیه می‌کنیم ...
  • بیانیه وزارت خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا
  • ایران حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد
  • اتهامات علیه شهروندان ایرانی در پرونده آمیا فاقد اعتبار است
  • افغانستان جنایات رژیم صهیونیستی در بیمارستان ناصر را محکوم کرد
  • درخواست آرژانتین علیه وزیر کشور ایران بعد از سفر خارجی
  • روزنامه‌نگاری که دیپلمات نبود
  • مخالفت نتانیاهو با جلسات ارزیابی اهداف تجاوز اسرائیل به غزه