Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@13:48:58 GMT

مردم به توصیه های ایمنی قبل از بروز حوادث توجه کنند

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۵۶۹۸

مردم به توصیه های ایمنی قبل از بروز حوادث توجه کنند

اصفهان- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان این که 200 پایگاه خدمات رسانی در مواقع بحرانی در استان فعال شد، گفت: مردم از پارک وسایل نقلیه کنار کانال های، تجمع در محل های سیلاب ها، تردد در جاده ها و مسیرهای پر بارش خوداری کنند.

منصور شیشه فروش روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همکاری مردم در رعایت نکات ایمنی برای کاهش خسارت و تلفات ضروری است و الزامات ایمنی در رانندگی و محل سکونت مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: شورای مدیریت بحران در فرمانداری ها و کمیته سیل در شهرداری ها تشکیل شده و اخبار و اطلاعات در نقاط مختلف استان توسط مدیریت بحران در حال انجام است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه پیش بینی های لازم برای سیل در استان انجام شد، تصریح کرد: در زمان حاضر وضعیت استان اصفهان مساعد است و سیل بندها در حال تقویت و 200 پایگاه شهری و روستایی برای خدمات رسانی در مواقع بحرانی فعال شده است.
وی با اشاره به پیش بینی بارش ها تا ظهر سه شنبه، یادآورشد: کلیه مرخصی های ستادهای مدیریت بحران لغو شده و فرمانداران و اعضای این ستاد در محل کار خود برای اقدام به موقع حاضر هستند.
شیشه فروش اضافه کرد: رانندگان و مسافران از تردد در مناطق برفی و کوهستانی جلوگیری کنند و تا برقراری آرامش هوا از مکان های سرپوشیده برای اسکان استفاده کنند.
وی با بیان اینکه استان اصفهان به استان های دچار بحران سیل کمک کرده است، افزود: دو هزار تخته موکت، بسته های غذایی و چادر برای مردم استان های شمالی، خوزستان و لرستان فرستاده شده است.
سامانه بارشی از روز یکشنبه گذشته از جنوب، جنوب غرب و غرب وارد کشور شده است و انتظار می رود که غالب نقاط کشور را بارش باران و برف همراه با رگبار و رعد و برق در برگیرد.
بر این اساس با توجه به شدت و مدت بارش در جنوب غرب و جنوب کشور احتمال انتظار طغیان رودخانه ها، وقوع سیلاب در برخی استان ها از جمله اصفهان وجود دارد.
7131/6026/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد اصفهان سيل توصيه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۵۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مدیریت بحران به تهرانی‌ها

آفتاب‌‌نیوز :

حامد یزدی مهر، بعد از ظهر شنبه از صدور هشدار زرد فعالیت سامانه بارشی توسط سازمان هواشناسی استان تهران خبر داد و گفت: براساس اعلام این سازمان از فردا یک شنبه دوم اردیبهشت ماه تا پایان روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه شاهد فعالیت این سامانه خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با بیان اینکه طبق اعلام هواشناسی، وقوع مخاطراتی نظیر رگبار باران و رعد و برق و در نقاط مستعد به ویژه نیمه شمالی استان بارش تگرگ و در نیمه جنوبی استان، وزش باد شدید و در برخی نقاط استان خیزش گردوخاک را خواهیم داشت، گفت: طبق این پیش‌بینی احتمال آب گرفتگی معابر و جاری شدن روان آب وجود دارد لذا به همه مردم توصیه می‌شود ضمن احتیاط در سفرهای برون شهری از توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها بپرهیزند و نسبت به عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها احتیاط کنند.

یزدی مهر بیان کرد: با توجه به لغزندگی و کاهش دید و احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، از مردم می‌خواهیم برای ایمنی بیشتر و جلوگیری از حوادث ناگوار، در صورت عدم ضرورت در محورهای کوهستانی حاضر نشوند و در صورت ضرورت احتیاط لازم را داشته باشند.

وی درباره احتمال وقوع وزش باد شدید و خسارت به سازه‌های موقت نیز هشدار داد و گفت: احتمال خسارت به نهال درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی وجود دارد لذا به کشاورزان عزیز توصیه می شود تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و استحکام نهال‌های تازه کشت شده با نصب قیم را بیاندیشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران درباره فعالیت‌های کوه نوردی و جابجایی عشایر نیز هشدار داد و بر آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها لایروبی کانال‌ها و آب روها تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • شکستگی خط لوله آب در خیابان میر / محدودیت‌های ترافیکی تا پایان بازسازی ادامه دارد
  • هشدار مدیریت بحران به تهرانی‌ها
  • استان‌های همجوار اصفهان در معرض ریزگردهای ناشی از خشکی تالاب گاوخونی
  • زرآباد زیر آب؛ مدیریت بحران کجاست؟
  • آخرین وضعیت امدادرسانی در ۵ استان جنوبی کشور
  • آخرین وضعیت ۵ استان جنوبی کشور
  • آخرین وضعیت ۵ استان جنوبی کشور/ از وصل شدن برق تا روند امدادرسانی
  • بارش‌های بالای ۲۰۰ میلیمتر سبب سیلاب‌ در هرمزگان و سیستان وبلوچستان شد
  • بارش‌های بالای ۲۰۰ میلی‌متر سبب سیلاب‌ در ۲ استان شد
  • بیمارستان‌های شهر قم ملزم به دریافت پروانه ایمنی هستند