Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هواشناسی در اخطاریه امروز دوشنبه ۵ فروردین به‌ احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در ۱۲ استان کشور در سه روز آینده اشاره و به مردم این مناطق هشدار داد.

به گزارش سازمان هواشناسی، این سازمان در اخطاریه شماره ۴ دوشنبه ۵ فروردین ۱۳۹۸ آورده است که سامانه بارشی فعال در نیمه غربی کشور، از بعدازظهر امروز و طی روز سه‌شنبه به مناطق مرکزی و شمال شرق کشور کشیده خواهد شد و روز چهارشنبه با گذر این سامانه از مناطق غرب و مرکز کشور، عمده فعالیت آن در شمال شرق و پاره‌ای از مناطق شرق و جنوب شرق کشور خواهد بود، بر این اساس وضع هوای مناطق تحت تأثیر این سامانه به شرح زیر پیش‌بینی می‌شود:

دوشنبه ۹۸/۰۱/۰۵:

رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق، وزش باد شدید و وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها و بارش برف و لغزندگی جاده‌های کوهستانی در استان‌های خوزستان، بوشهر، ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، اصفهان، غرب یزد و جنوب قم؛

بارش باران و در ارتفاعات بارش برف و لغزندگی در جاده‌های کوهستانی و برف‌گیر استان‌های مرکزی، همدان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل و ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان؛

بارش باران با احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی و بارش برف و لغزندگی در جاده‌های کوهستانی استان‌های گیلان، مازندران و گلستان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سه‌شنبه ۹۸/۰۱/۰۶:

بارش باران همراه با رگبار و رعدوبرق، وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، فارس و اصفهان؛

رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید با احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در غرب استان یزد، غرب کرمان، قم، سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، قزوین، البرز و شرق تهران. همچنین بارش برف و باران در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی زاگرس و البرز.

چهارشنبه ۹۸/۰۱/۰۷:

بارش باران همراه با رگبار و رعدوبرق، وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های خراسان شمالی، غرب هرمزگان و جزایر خلیج‌فارس.

ازاین‌رو به هم‌وطنان گرامی توصیه می‌شود ضمن توجه به اخبار و هشدارهای هواشناسی، در صورت ضرورت به هنگام سفر موارد ایمنی را رعایت نموده و تجهیزات کامل زمستانی را به همراه داشته باشند و از توقف در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مناطق مستعد سیلاب جدا خودداری نمایند.

همچنین به سازمان‌ها و ارگان‌های ذی‌ربط توصیه می‌شود تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی و تأمین امنیت مسافران نوروزی به عمل آید./ آنا 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۵۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار زرد وقوع گرد و خاک در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: بنا بر بررسی نقشه‌های هواشناسی، از اواسط لغایت اواخر وقت امروز سه شنبه احتمال  وزش باد‌های متوسط تا شدید همراه با تند باد لحظه‌ای و  رخداد گردوخاک در برخی از مناطق استان پیش بینی می‌شود.

محمد سبزه زاری افزود: این پدیده در مناطق غرب و جنوب غرب استان فعال می‌باشد و موجب  کاهش دید افقی،   افت کیفیت هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های گرد و خاک وجود دارد.

وی ادامه داد: توصیه می‌شود  احتیاط در تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان و اتخاذ تمهیدات لازم از سوی مسئولان مربوطه انجام شود.

 

دیگر خبرها

  • تا یکشنبه آینده کدام مناطق ایران باران می بارد؟
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۵ و ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران
  • هشدار بارش شدید باران در ۲۱ استان
  • هشدار باران شدید در ۲۱ استان کشور
  • هشدار باران شدید در ۲۱ استان
  • هشدار شدید باران در ۲۱ استان
  • اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بارش باران و تگرگ در کرمان
  • هشدار زرد وقوع گرد و خاک در خوزستان
  • بارش‌ شدید باران در تهران و ۱۰ استان دیگر | هوا تا این روز سردتر خواهد شد
  • بارندگی در کشور ادامه دارد / از پنجشنبه هوا گرم‌تر می‌شود