Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی نظری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بعد از بارش سیل آسای قبلی تمام مخازن سدهای ما پر شده و همچنان سرریز هستند.

وی با اشاره به اینکه تخلیه آب سدها امکان پذیر نیست، افزود: اگر بخواهیم دریچه سدها را برای تخلیه باز کنیم تا ظرفیت برای ورود آب جدید به سدها افزایش پیدا کند بر مشکلات فعلی آق قلا افزوده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل آب منطقه ای گلستان ادامه داد: در حال حاضر در حال سرویس دهی و ابزار دهی به دریچه های سد گلستان هستیم و در همین لحظه هم ۷۰ مترمکعب بر ثانیه از سدهای گلستان آب خارج می شود.

وی گفت: ظرفیت آق قلا حدود ۱۲۰ متر مکعب در ثانیه است اما هم اکنون خروجی سد وشمگیر و دو شاخه رودخانه که در این منطقه وجود دارد بیش از ظرفیت آق قلا ست.

وی اضافه کرد: در نظر داریم یک سازه انحرافی قبل از رسیدن آب به سد وشمگیر در رودخانه ایجاد کنیم تا آب وارد سد نشود و به سمت شمال حرکت کند.

نظری با بیان اینکه در این زمینه هماهنگی با ارتش انجام شده است، گفت: هرچند پیش بینی شده بارش این مرحله به شدت بارش قبلی نیست اما شرایط ما به گونه ای نیست که بتوانیم با مدیریت سدها سیلاب را مدیریت کنیم.

کد خبر 4575541

منبع: مهر

کلیدواژه: سیل علی نظری آب منطقه ای گلستان گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۵۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه ۶ پیشنهاد جهت پایان وضعیت بحرانی غزه در شورای امنیت

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیر عبداللهیان در حساب کاربری خود در ایکس نوشت: روز پنج‌شنبه هفته جاری در جریان سخنرانی در نشست عالی‌رتبه شورای امنیت سازمان ملل متحد، تاکید کردم که ایران همواره بر عدم توسعه دامنه تنش در منطقه تاکید دارد. ضمن تبیین چرایی و ابعاد پاسخ مشروع کشورمان در حمله موشکی رژیم اسرائیل به سفارت کشورمان در دمشق، به صراحت نسبت به هرگونه ماجراجویی جدید از سوی رژیم صهیونیستی هشدار دادم.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در ادامه با ابراز نگرانی از تبعات تداوم نسل‌کشی و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه‌باختری، شش پیشنهاد فوری و عملیاتی جهت پایان وضعیت بحرانی فعلی، در چارچوب تصویب قطعنامه شورای امنیت ذیل فصل هفتم، ارائه کردم.

کد خبر 6082276 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • کاهش دما در نخستین روز اردیبهشت
  • ارائه ۶ پیشنهاد جهت پایان وضعیت بحرانی غزه در شورای امنیت
  • بارش‌های بالای ۲۰۰ میلیمتر سبب سیلاب‌ در هرمزگان و سیستان وبلوچستان شد
  • معاون نخست وزیر طالبان: سد «کجکی» پر از آب شده است
  • بارش های اخیر مشکل آب سیستان و بلوچستان را مرتفع کرد
  • سرریز شدن سد خیرآباد نیکشهر
  • آخرین وضعیت سدهای کشور پس از بارندگی اخیر | ۸۰ درصد ظرفیت سدهای تهران خالی است
  • نگرانی از بروز کم‌ آبی برای سه استان در تابستان ۱۴۰۳
  • پرشدگی سدهای کشور به ۶۱ درصد رسید/ مدیریت مصرف آب ضروری است
  • آخرین وضعیت سیل در استانهای جنوبی کشور/ برخی روستاها تخلیه شدند