Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه طی نشست مطبوعاتی مشترک با 'شاه محمود قریشی' وزیر خارجه پاکستان در اسلام آباد گفت: ترویج اسلام هراسی نه فقط خطری برای مسلمانان است بلکه این روند تهدید جدی برای جامعه جهانی محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قدرت جوامع بشری در تنوع آن قرار دارد بنابراین حمله به هر بخش از جامعه به معنای حمله به کل جامعه است.

موگرینی تاکید کرد: اطمینان از جلوگیری از ترویج اسلام ستیزی در اروپا و اینکه چنین اقداماتی در سرزمین های اروپایی جایی نداشته باشد، از اولویت های مهم اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین حادثه تروریستی اخیر در شهر کرایست چرچ نیوزیلند را که منجر به شهادت جمعی از نمازگزاران شد، قاطعانه محکوم کرد. وی گفت:اتحادیه اروپا در نشست اخیر سازمان همکاری اسلامی با موضوع بررسی اسلام هراسی حضور داشت و مسلما به دنبال همکاری با شرکای خود در سازمان همکاری اسلامی و سازمان ملل برای مبارزه با اسلام ستیزی هستیم.

موگرینی اظهار داشت:ما خواستار توقف اسلام هراسی به ویژه جلوگیری از خشونت ها بر مبنای دین و عقاید هستیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای شرکت درنشست گفتگوهای راهبردی پاکستان واتحادیه اروپا امروز وارد اسلام آباد شد. موگرینی قرار است با عمران خان، نخست وزیر پاکستان نیز دیدار کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتحادیه اروپا پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۵۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان

پیترس اوستویس، رئیس بخش خاور میانه، آسیا و اقیانوسیه اتحادیه اروپا در سفر به ولایت هرات با حضور معاون مقام ولایت و رئیس نمایندگی وزارت خارجه با والی هرات دیدار کرد.

شیخ نور احمد اسلام جار، والی هرات در این دیدار بر لزوم همکاری این اتحادیه در بخش‌های کاهش تاثیرات اقلیمی، صنعتی شدن زراعت و مالداری، وصل کردن بانک‌های افغانستان به بانک‌های بین‌المللی و ایجاد سهولت‌ اخذ ویزا برای تاجران افغانستانی در بیرون از کشور تاکید نمود.

از سویی دیگر، مولوی مهاجر فراهی، معاون والی هرات ضمن استقبال از سفر هیئت اتحادیه اروپا به هرات، از همکاری‌های اتحادیه اروپا با افغانستان به خصوص ولایت هرات ابراز قدردانی نمود. 

پیترس اوستویس، رئیس بخش خاورمیانه، آسیا و اقیانوسیه اتحادیه اروپا، از ادامه کمک های اتحادیه اروپا به مردم افغانستان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان
  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا
  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه
  • ویرانی های غزه از جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • بورل: ویرانی های غزه از جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان در پی سفر رئیسی به اسلام آباد
  • بورل: شهرهای غزه بیشتر از شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم ویران شدند
  • اتحادیه اروپا تیک‌تاک را به دلیل یک برنامه جدید تهدید می‌کند
  • بورل: به همکاری با آنروا ادامه می دهیم
  • خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند